news08.net/ads.txt

אאורה מרחיבה את פרויקט שכונת נופי בן שמן בלוד: רכשה אופציה לבניית 102 יח”ד נוספות

חברת אאורה ישראל שבשליטת יעקב אטרקצ’י מדווחת היום (ב’) לבורסה בת”א על הרחבת פרויקט “אאורה בן שמן” שהיא מקימה בעיר לוד בעוד 102 יח”ד – כך שכמות הדירות בפרויקט תעמוד על 602 יח”ד, ולצין שטחי מסחר ושטחי ציבור.

החברה רכשה אופציה למגרש נוסף סמוך למגרש הקיים ועליו תקים את תוספת הדירות שיצטרפו לפרויקט. בכוונת אאורה לממש את האופציה ולהשלים את התשלום הנוסף למנהל ומשרד השיכון בחודשים הקרובים וכן להתחיל שיווק ובנייה במגרש זה כבר במהלך 2021. לפני רכישת האופציה, הכנסות פרויקט בן שמן היו צפויות לעמוד על כ-800 מיליון שקל והרווח הגולמי הצפוי עמד על כ-126 מיליון שקל. רכישת האופציה צפויה להביא לעלייה משמעותית בהיקף ההכנסות וגם ברווח וברווחיות על בסיס התקורות הקיימות. פרויקט בן שמן מלווה על ידי בנק לאומי ומנורה. עד כה נמכרו בפרויקט כ-250 יח”ד מתוך 500 יח”ד, לאחרונה החלו עבודות הפיתוח, והבנייה תחל בחודשים הקרובים וצפויה להסתיים ב-2023.

לדברי יעקב אטרקצ’י, מנכ”ל ובעלים של חברת אאורה ישראל

, “פרויקט בן שמן ממוקם במיקום מצוין באזור ביקוש עם גישה לדרכי תחבורה מרכזיות. האטרקטיביות שלו באה לידי ביטוי גם בעליית מחירים – הפרויקט, ללא האופציה, כבר מכור בהיקף של 50% ואנו צופים כי המחירים ימשיכו לטפס לאחר שהתחלנו בפיתוח. תוספת של 102 יח”ד ועליית המחירים תומכות בשיפור הרווחיות הקיימת של הפרויקט והערך שהוא מייצר לאאורה”.

שכונת בן שמן החדשה נהנית ממיקום מעולה, תכנון עירוני מתקדם, שילוב טכנולוגיות לבנייה ירוקה, מערכת חינוך עצמאית, מרכז מסחרי קהילתי וקישור למתחמי התעשייה והתעסוקה המובילים. דיירי הפרויקט ייהנו מגישה מהירה ונוחה לתל אביב הנמצאת במרחק 20 דקות נסיעה באמצעות כביש מספר 1. קו המטרו של נת”ע יעבור בסמוך לשכונה ויאפשר לתושביה להגיע לתחנת הרכבת הסמוכה או ללב המטרופולין במהירות ובנוחות. כמו כן, בצמוד לשכונה ייבנה פארק הנחלים, שיכלול אגם אקולוגי גדול ואמפיתיאטרון טובל בירוק.

אאורה סיכמה את שנת 2020 עם שיפור משמעותי באיתנות הפיננסית. במהלך 2020 עלה ההון העצמי בכ-70 מיליון שקל לכ-350 מיליון שקל, זאת לפני שקלול תוצאות הרבעון הרביעי של 2020. במקביל פרעה החברה בשנת 2020 תשלומי אג”ח וריבית בהיקף של כ-227 מיליון שקל – מה שמותיר בקופת החברה למעלה מ-100 מיליון שקל נזילים להמשך פעילותה השוטפת וקידום פרויקטים חדשים בשנת 2021.

עוד החברה צופה כי במהלך 2021 ישוחררו עודפים נוספים מפרויקטים שיסתיימו בסך של כ-250-280 מיליון שקל ובנוסף ינבע לחברה תזרים ממימוש נכסים בסך של כ-40 מיליון שקל נוספים. מנגד לחברה צפויים  פירעונות של  כ-160 מיליון שקל לאגרות חוב של החברה בשנת 2021.

אודות אאורה:

אאורה הינה חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות.

החברה יוזמת, מתכננת ומקימה בישראל, לרבות יחד עם אחרים, 41 פרויקטים למגורים הכוללים מעל 15,000 יח”ד למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה 11,400 יח”ד). מתוך סך כל הפרויקטים, 30 פרויקטים הינם בתחום ההתחדשות העירונית אשר במסגרתם תבנה החברה 13,400 יחידות דיור (חלקה האפקטיבי של החברה מעל 9,900 יח”ד). בשנת 2019 החלו לבוא לידי ביטוי היקפי הפעילות המשמעותיים של החברה, צבר הפרויקטים, מתחמי המגורים שבהקמה וההישגים במכירת הדירות.

למועד זה, 7 פרויקטים (שבגין חלקם קיימים מספר שלבי ביצוע) נמצאים בשלב של הקמה וביצוע (ושיווק). במהלך שנת 2020 יושלמו הליכי התכנון והרישוי בגין פרויקטים נוספים באופן אשר יאפשר לחברה להתחיל את פעולות ההקמה.

החברה זכתה כחברה המובילה בארץ בשנים 2019-2016 במדד להתחדשות עירונית אשר נערך בשיתוף עיתון גלובס, אתר מדל”ן וחברת דנס אנד ברדסטריט. בנוסף זכתה החברה בשנת 2018 בדירוג החברתי להתחדשות עירונית של חברת סיטי סקוור בשיתוף עם דה – מרקר כחברה המובילה בארץ בתחום ההתחדשות העירונית בפרויקטים של פינוי ובינוי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן