news08.net/ads.txt

אביאל טורג׳מן שימש דגלן ראשי בטקס יום העצמאות: “מודה על הזכות”

רס״ר אביאל טורג׳מן מאילת צעד בחוליית הדגל המעניקה בטקס יום העצמאות המסורתי. טורג’מן בן ה-23, מתגורר באילת יחד עם אישתו אוראל ובתם הקטנה אגם. לדבריו,״התאהבתי בעיר, בהווי ובאווירה”. אביאל גדל בבית לא פשוט בו אימו הלביאה גידלה אותו ואת שלושת אחיו לבד. למרות זאת, אביאל לא וויתר לעצמו והחליט להתגייס לצה״ל. הוא התגייס כלוחם להנדסה קרבית ואחרי תקופה נפל מלוחמה ושובץ להיות משגיח כשרות. בתקופה ההוא הבין שהוא מעוניין לשרת להוסיף אתגר ומשמעות לתפקיד ויצא לפיקוד. אחר כך יצא לקורס נגדי יחידות וכיום הוא משרת כרס״ר במפח״ט יואב.
״כבר שנתיים וחצי אני בקבע, ולגמרי רואה את עצמי ממשיך במסגרת הצבאית”, אמר. “אני מרגיש משמעותי. המשמעת שאני מקפיד עליה במסגרת תפקידי היא מעקה הבטיחות של היחידה. יחד על זאת, הערך החשוב ביותר בעיניי הוא הדאגה לפרט, הדאגה הבלתי פוסקת לצרכיו והרגשתי האישית של כל חייל״. על חוויית הדגלנות סיפר: “שימשתי דגלן ראשי בחוליה. זאת זכות ענקית כי בסך הכל יש שישה דגלנים ראשיים בחוליות. השנה, אחרי שנה שבה שמרנו על הדגל, זרוע היבשה העניקה אותו לפיקוד העורף שימשיכו את המסורת. אני מודה על הזכות לצעוד בטקס הכל כך מיוחד הזה”.

צה”ל מסכם את אירועי העצמאות בזירת ים סוף

בערב יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, בסיס זרוע הים באילת, ‘זירת ים סוף’, נפתח לציבור הישראלי עד סיומו של היום החגיגי. במהלך היום, המבקרים בבסיס ניגשו לתחנות של כלל יחידות זרוע הים והגורמים השונים במרחב הדרומי, כדי לייצג את שיתוף הפעולה הזירתי. כשבעת אלפים אזרחים פקדו את הבסיס ונהנו להסתכל, ללמוד ולבחון את האטרקציות השונות. באי הבסיס יכלו להתרשם מתצוגת כלי השיט של זרוע הים, החל מפלגת הביטחון השוטף 915 של בסיס זירת ים סוף, מספינות הטילים המתקדמות של שייטת 3, ממצגים המדמים את הטילים המשוכללים של הזרוע וכלי נשק שונים של שייטת 13, וכלה באמצעי לחימה חדישים של שייטת הצוללות, שייטת ספינות הטילים והיחידה למשימות תת-מימיות (ילת”ם). כמו כן, המבקרים התנסו במערכות הגילוי של יחידת השליטה הימית.

כאמור, בבסיס היו גם תחנות שאינן קשורות לזרוע הים באופן ישיר, אך ייצגו בגאווה את כוחות החירום, הביטחון וההצלה של מדינת ישראל – עמדות שיטור ימי, מג”ב, לוט”ר אילת, כוחות כבאות והצלה, מד”א, וטנק ‘מרכבה’ שהגיע ממחנה שיזפון. בנוסף התקיים הישט חגיגי מול חופי מפרץ אילת, בו השתתפו כלי השיט של פלגת הביטחון השוטף 915 מזי”ס. אם זה לא מספיק אזי בבמה המרכזית מטעם עיריית אילת שכנה בבסיס, ועליה הופיעו אהוד בנאי ואמנים נוספים, להנאת הקהל הרחב. “בזירה שלנו יש הכל מהכל”, אומר מפקד בסיס זירת ים סוף, סגן-אלוף שי חודרה, ומפרט: “בראש ובראשונה היא זירה מבצעית 24/7 של ביטחון שוטף, ואנשינו מתמודדים בהצלחה עם מגוון איומים ואתגרים. שנית, אנו נמצאים במרחק נגיעה ממדינות השלום הקרובות, ירדן ומצרים, וממדינות השלום החדש במפרץ הפרסי, בחריין ואיחוד האמירויות. שלישית, תפקידנו לשמור על עיר נופש מלאה באזרחים ובתיירים, ועל כולנו מוטלת האחריות לוודא שכל הנופשים שמגיעים לכאן חוזרים בשלום, כי המרחק בין הגבול הימי לבין הקיאק או הסירה שיש בה משפחה וילדים הוא קצר מאוד. “אני רוצה להודות לזרוע הים על כלל גופיו”, מסיים בברכה סא”ל חודרה. “בזכות תמיכתם ועזרתם, הראויות להוקרה ולשבח, האירוע עבר בצורה הטובה והבטוחה ביותר. חג עצמאות שמח לכל אזרחי ישראל, תושבי אילת ובאי בסיס זירת ים סוף”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן