אבירם דהרי: “אנו מאמינים כי בעלי צרכים מיוחדים הם המורים הגדולים ביותר לרגישות, לצניעות ולחמלה”

חודש המודעות לתושבים עם צרכים מיוחדים בקרית גת, כלל אירועים רבים והמשיך מסורת שהחלה כבר לפני שבע שנים, ובמסגרתה חודש דצמבר מוקדש להסברה עירונית רחבת היקף בנושא.

בקריית גת מתגוררים למעלה מ- 1,500 ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, המתמודדים עם לקויות קוגניטיביות, תקשורתיות, מוטוריות ונפשיות מורכבות. במסגרת  חודש המודעות, התקיימו עשרות אירועי הסברה בהובלת האגף לנגישות וצרכים מיוחדים והמרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ובשיתוף בינעירוני רחב הכולל את אגף הרווחה, אגף החינוך, המחלקה לקליטת עלייה, מחלקת גני הילדים, מרכז מריאן, רשת המתנסים, מחלקת הנוער, משרד קליטה, משרד הרווחה, קרן שלם, תרבות יהודית וכמובן קבוצת המנהיגות העירונית לצרכים מיוחדים.

במקביל לאירועים, נחנכו מתקני משחק נגישים ומונגשים, בהשקעה של מיליוני שקלים. בין היתר, הותקנו נדנדות וקרוסלות המותאמות לילדים הרתומים לכיסא גלגלים. ראש העיר, אבירם דהרי, החליט כי לתהליך הנגשת גני המשחק יהיו שותפים הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, חברי קבוצת המנהיגות העירונית. ההורים זכו להשתתף בוועדות העירוניות השונות בנושא ואף קיבלו מראש העיר את הזכות לבחור את המתקנים שיוצבו ברחבי וגם את מיקומם.

לדברי, ראש העיר אבירם דהרי: “אנו נרגשים על הזכות שנפלה בחלקנו לחתום עוד שנה של עשייה משמעותית למען תושבי העיר עם צרכים מיוחדים ובתוך כך להוביל גם את חודש המודעות העירוני, מחווה שאין דומה לה בארץ. החודש כלל פעולות הסברה רחבות היקף, תוך התאמות ייחודיות לתקופת הקורונה ולמגבלותיה. אנו מאמינים כי תושבי העיר עם צרכים מיוחדים הם המורים הגדולים ביותר לרגישות, לצניעות ולחמלה וכי חוסנה של עירנו נמדד באופן בו היא משלבת ומכילה אותם לתוכה, בכל עת. נמשיך להיות לצידם ולמענם בכל יום ויום”.

גל עטייה, מנהלת האגף לנגישות וצרכים מיוחדים: “באמצעות חודש זה אנו מבקשים להעלות מודעות וסובלנות ולעודד תמיכה  בכבודם, בשלומם ובזכויותיהם של  תושבי העיר עם מוגבלות. מדובר על יוזמה ייחודית, שאין שניה לה בארץ ומהווה מקור השראה ולמידה לרשויות רבות ברחבי הארץ, המגיעות לכאן ללמוד על מודל העבודה הייחודי ביחס לתושבים אלו ועל המאמצים והמשאבים הרשותיים המושקעים בכך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן