news08.net/ads.txt

“אדם לאדם – אדם”, זעקו 200 המפגינים שהגיעו למחאה בשכונת חבצלת, בעקבות ההתנכלות ל”בית מאזן” – הוסטל לפגועי נפש

כמאתיים איש הגיעו הערב (רביעי) למחאה בשכונת חבצלת בעקבות ההתנכלות ל”בית מאזן” – הוסטל לפגועי נפש. המחאה התקיימה ביוזמת חבר המועצה ותושב חבצלת, עו”ד שמוליק דאנזאן וגל בייסברג, מנכ”ל ובעלים של חברת GalMomc, שקראו לציבור להגיע למקום ולתמוך בדיירי הבית העתידיים. בין המפגינים שאחזו בכרזות “אדם לאדם – אדם”: ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום וחברי המועצה אבי קינד, אוה גור ושאול צגהון.

“אתמול בחדשות ‘רשת’ שודרה כתבה של הכתב מאור צור, על התנכלות מטרידה ביותר ב “בית מאזן” של עמותת אנוש בו גרים פגועי נפש”, אמר בייסברג, “לא ניתן לאדם אחד להכתים את שמנו. אני מכיר היטב את קהילת רחובות ואת הנהלת העיר, יש שם חמלה, אהבה לזולת והמון קשב, תושבי רחובות והסביבה לא אדישים, תושבי רחובות והסביבה מחבקים את האחר, השונה והחלש“!.

עו”ד שמוליק דאנזאן מיוזמי המהלך, תושב שכונת חבצלת ומהגורמים המרכזיים בהצלחת המחאה: “קר בחוץ וחם בלב, הערב מספר רב של תושבי שכונת חבצלת עצרו את שגרת חייהם והגיעו לתמוך בבית המאזן, התומכים צעקו ״אדם, לאדם, אדם״, התומכים באו לחבק את דיירי הבית המאזן ולמחות על היחס לו זוכים דיירי הבית (החוסים) ועודדו את פתיחת הבית בשכונה. יחד עם הגברת אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, נפעל על מנת שלא ישנו מקרים כגון אלו בעתיד”.

כזכור, “בית מאזן” היה אמור להיפתח לפני כמה ימים, אך מחאת התושבים בשכונת חבצלת עיכבה את המהלך – כך לפי חשיפתו של הכתב מאור צור מחדשות ערוץ 13. בכתבה צוין כי מה שהחל במאבק משפטי, הסלים לרעולי פנים שזרקו בקבוקי תבערה לעבר המבנה – הוסטל של עמותת “אנוש” לבריאות הנפש, שהיה אמור להיפתח לפני כמה ימים בשכונת חבצלת ולהוות בית לשמונה דיירים פגועי נפש. הדיירים לא אהבו זאת והחלו בשיחה בנושא בקבוצת הוואטסאפ השכונתית. לדברי אחת הדיירות בשכונה, “כל השכנים מתנגדים למהלך – הם לא יעברו מול הבית שלנו”.

עמותת אנוש ציינה בדף הפייסבוק: “בית מאזן הוא חלופה לאשפוז פסיכיאטרי. היום כבר ברור שלא כל מי שעובר משבר נפשי צריך להתאשפז במחלקה סגורה – חוויה לא פשוטה שעבור חלק מהמטופלים יכולה להיות טראומטית. אפשר ועדיף בחלק מהמקרים לטפל בקהילה. לפני כמה ימים היינו אמורים לפתוח בית מאזן בשיתוף עם בית חולים קפלן בשכונת חבצלת ברחובות. אבל אז התעוררו השכנים “הנחמדים” והחליטו שלא מתאים להם שאנשים עם מגבלה נפשית יגורו איתם בשכונה. זה התחיל בצעקות, עבר לאיומים על אנשי הצוות שלנו ובני משפחתם והגיע עד בקבוקי תבערה לחצר הבית”.

לצפייה בכתבה “רוצים להוציא אותנו”: מי מתנכל להוסטל לפגועי נפש ברחובות? של מאור צור – לחץ כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן