אוהבים קולינאריה? תכירו את האישה והראב

היא חובבת אוכל ובשר מושבעת, השתתפה בתוכנית הריאלטי הקולינרית, “גריל סטאר” שתעלה בקרוב בערוץ האוכל, היא התגרשה ונישאה בשנית לקוסטה שותפה לעסק, ויחד הם מגדלים את בנה ירין, שנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. מאהבתה לקטשופ ורטבים, היא פיתחה את “השוק של פרנצ’סקה”, סדרת מוצרי תיבול במתכון ייחודי שלה, שעושים חיים קלים במטבח

אפרת אלבז מונסטירסקי (45), נשואה פלוס 1, מתגוררת במושב גילת בדרום, נשואה בשנית לקוסטה שותפה לעסק, ויחד הם מגדלים באושר את בנה ירין, מנישואיה הראשונים, שנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. היא נולדה בבירת הנגב באר שבע, ותמיד הייתה חריגה בנוף. הייתה ילדה פעלתנית מאוד, ילדה שיוזמת, מרדנית, ותמיד אהבה לעשות את הדברים בדרך שלה.

לאחר התיכון, כשסיימה את מגמת האמנות היא התגייסה לבסיס נ”מ של חיל האוויר. בשנת 1999 לאחר שסיימה את שירותה הצבאי, רצתה ללכת ללמוד בישול, אך נענתה בסירוב מצד הוריה שציפו מילדתם ללמוד משהו יותר רציני. אמה אמרה לה “הבת שלי לא תהיה טבחית”. ובכך ויתרה מונסטירסקי על החלום שלה, והלכה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים. כשסיימה את לימודיה החלה לעבוד עם פרוייקטים של הצבא האמריקאי, ומשראתה שזה אינו ייעודה היא עזבה והתמסרה למטבח. מאהבתה הגדולה לקטשופ ורטבים עלה לה רעיון לנסות לפתח מתכונים למיני רטבים, וממרחים והכול ממטבחה הביתי שהיווה מעין מעבדה של הרבה ניסוי וטעייה. בינתיים היא גם למדה בעצמה על חומרי גלם שונים בבישול, ואחרי ניסיונות רבים היא הצליחה להגיע לטעמים הרצויים. היא ייצרה תערובות תיבול (ראבים), גלייזים, ממרחים, מלחים בטעמים וקראה למוצריה “השוק של פרנצ’סקה”, בהשראת דודתה ז’קלין וחיבתה למטבח הים תיכוני . כאישה דומיננטית וצבעונית מונסטירסקי החליטה למתג את מוצריה עם תמונת דיוקנה כשהייתה בת 17. את המוצרים שרקחה במטבח ביתה הייתה מביאה לירידי אוכל ולשווקים על מנת לחשוף אותם לקהל הרחב. לאט לאט היא בנתה לה קהילה שלמה של חובבי מוצרי התיבול שלה. בשנת 2010 היא פתחה את העסק באופן רשמי, המשיכה לייצר בעבודת יד, ובמקביל העבירה סדנאות בתחום האוכל, ובזכות אהבת הקהל העסק הלך וגדל.

בשנת 2015 היא חוותה משבר אישי ונפשי בעקבות הליך גירושין, שבעקבותיו איבדה את חוש הטעם, את חדוות היצירה, וכשראתה שלא נותרו לה אנרגיות היא החליטה לסגור את העסק לאלתר. היא עבדה כשכירה במשך שלוש שנים עד שגמלה בה ההחלטה לחזור לעסק, בעקבות אהבה חדשה שנולדה לאחר שהתגרשה. קוסטה מונסטירסקי אז רווק, הכיר את אפרת, באפליקציית טינדר. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. אפרת: “לא האמנתי בחיי שאני אתאהב בשנית”. היה בינינו פער גילים, ואני בכלל חשבתי שהקשר הזה לא רציני, ושקוסטה רואה בי רומן חולף”.

לאחר שנה של אהבה גדולה הם החליטו להינשא. והם מגדלים יחד את ירין (15), תלמיד תיכון, שנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. ילד יפה, שלומד בכיתת תקשורת בבית הספר המקיף הרב תחומי בבאר שבע.

איך הורייך ומכרייך הגיבו לשידוך הזה?

“הרבה הרימו גבה, ולא ממש פרגנו והבינו מה אנחנו עושים יחד. אבל כנגד כל הסיכויים הלכנו על זה ובגדול”.

קוסטה הבין שצריך להחיות את העסק מחדש, אפרת סירבה כי לא רצתה לחזור לתחום האוכל. קוסטה התעקש כי זיהה פוטנציאל אדיר. ואז בשנת 2018 מותג המוצרים “השוק של פרנצ’סקה”, חזר לפעול במתכונת של שווקי איכרים, והקהל קיבל בחזרה את אפרת השמחה, ומלאת האנרגיות באהבה גדולה. ממטבחה הביתי, הם עברו לייצר במפעל נאני בבאר שבע, בקו ייחודי ולא המוני שימשיך את האיכות והטעם ממטבחה הביתי. המפעל מייצר תערובות תיבול (ראבים), גלייזים (רטבים), ממרחים, ומלחים בטעמים. מוצריה מיוצרים ממיטב חומרי הגלם הטריים והאיכותיים, מתוצרת מקומית ועונתית, והם עושים חיים קלים לבשלנים ואפילו לכאלה שלא מומחים בבישול.  במקביל אפרת משתפת פעולה עם שפים מובילים, מפתחת מוצרים לחברות ומשמשת כיועצת קולינרית. לאחרונה היא אף התמודדה בתוכנית ריאליטי הבישול החדשה “גריל סטאר”, שתעלה בקרוב בערוץ האוכל ושעוסקת בתחום הצלייה ועישון בשר, והגיעה לשלב רבע הגמר.  בזמן הקורונה כשלא

מכרה פיזית את מוצריה היא עברה למכור אותם אונליין, וחברה לקבוצת בשר גדולה בפייסבוק “סודות המעשנה והסוויד”, והתחילה ללמוד את הרגלי הצריכה של חבריה. בעקבות הקבוצה היא פיתחה את מרבית המוצרים שלה שיתאימו לצלייה, יישון ועישון של בשר, עופות ודגים. היום מוצריה נמצאים על מדפי מעדניות וקצביות בפריסה ארצית.

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-אוכל: מתכונים, קולינריה, מסעדות >> לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-צרכנות: מה חדש על המדף? >> לחצו כאן

צילום: גליה אבירם

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן