news08.net/ads.txt

אולימפיאדת הביוטכנולוגיה: תהילה חנימוב מביה”ס אורט לילינטל רמלה עלתה לשלב רבע הגמר

היום (ב’) 24.2.2020, הגיעה לשיאה אולימפיאדה הביוטכנולוגיה השנתית של מערכת החינוך עם ההכרזה החגיגית על הזוכים בשלושת המקומות הראשונים. האולימפיאדה, שבמסגרתה השתתפו כ- 2,000 תלמידים, היא פר יוזמה משותפת של משרד החינוך והטכניון לקידום המצוינות המחקרית בתחום הביוטכנולוגיה. התחרות מיועדת לתלמידי כתות י”ב המתמחים בפרויקט הגמר “יישומים בביוטכנולוגיה” המתבצע בחסות מוסד אקדמי או בתעשייה, תוך התנסות מעשית של התלמידים.

תהילה חנימוב – ביה”ס אורט לילינטל רמלה שעלתה לשלב רבע הגמר, הציגה את  ‘השפעת מי חמצן על הזדקנות תאים’: הצטברות מי חמצן (עקה חמצונית) בתאים,  היא פועל יוצא של תהליכי עישון וזיהום אוויר הפוגעים במערכת החיסון של האדם. במחקר נבחן הקשר בין עקה חמצונית להזדקנות ומוות של תאים ברקמת ריאה עכברית. תוצאות הניסוי הראו כי חשיפה לעקה חמצונית מגדילה את מספר התאים המזדקנים. הבנת מנגנוני ההזדקנות ומוות תאים עשויים להביא להארכת תוחלת החיים על ידי טיפול בתסמיני תאים מזדקנים ואף להעמקת הידע בחקר מחלת הסרטן באדם.

במהלך אירוע הגמר של  האולימפיאדה הציגו הפיינליסטים את עבודתם, ונבחנו בע”פ בפני ועדת שיפוט, הכוללת את: פרופ’ ח אילת פישמן ופרופ’ מ עומר יחזקאלי מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, ויהודית דסקלו- מפמ”רית ביוטכנולוגיה. שלושת המקומות הראשונים זכו למלגת לימוד בטכניון.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “החתירה למצוינות היא מערכי היסוד של מערכת החינוך. למצוינות תכונה נהדרת – היא משפיעה שגשוג, בתנועה מעגלית המתרחבת כלפי חוץ, מהפרט אל הכלל. השילוב האקטיבי של תלמידים בחזית העשייה המדעית, במסגרת מחקרים פורצי דרך ובליווי האקדמיה והתעשייה – נותנת בידם מפתח חשוב להתפתחותם האישית ולהשתלבותם עתידית בהנהגת החברה והמדינה. אני מברך את התלמידים על הישגיהם המרשימים ותרומתם החשובה לקידום המחקר המדעי. עלו והצליחו”.

נועה בן יוסף, מנהלת בית הספר אורט לילינטל:  “זכייתה של תהילה מהווה דוגמה והשראה לכלל תלמידי בית הספר אשר שואף למצוינות לימודית וחשיבה פורצת דרך. אנו גאים בה ובטוחים כי זאת רק תחילת דרכה הייחודית בדרך לאקדמיה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן