news08.net/ads.txt

אופק ברג מחטיבת הביניים בדה שליט, הוא הזוכה הגדול בגמר ״סובב ישראל – חידון בגאוגרפיה וסביבה בישראל” לשנת תשע”ט

בגמר חידון “סובב ישראל” בגאוגרפיה וסביבה בישראל – אירוע שיא בלימודי הגאוגרפיה והסביבה בישראל בחטיבות הביניים הפועל לעודד את תלמידי ותלמידות חטיבות הביניים מכל הארץ ומכל המגזרים ללימוד מעמיק בנושאי גאוגרפיה וסביבה בישראל -זכה במקום הראשון אופק ברג מחטיבת הביניים בדה שליט. אפק זכה במלגת לימודים לשנה במחלקה לגאוגרפיה וסביבה באוניברסיטת בר אילן.

במסגרת אירוע הגמר הגדול התמודדו 13 תלמידים על התואר “חתן/כלת חידון סובב ישראל” לאחר שגברו על אלפי תלמידים בדרך לגמר. התלמידים שעלו לגמר “סובב ישראל” מייצגים בתי ספר שונים מכל הארץ – בתי ספר התיישבותיים ועירוניים מהגליל ובקע הירדן בצפון ובמזרח ועד הנגב ואילת בדרום. העולים לגמר השנה מייצגים את הרב תרבותיות של החברה הישראלית יהודים חילוניים, דתיים, מהעיר מהכפר ונציגים מהמגזר הדרוזי. הפרס לחתן/כלת “חידון סובב ישראל זכה במלגה לשנת לימודים באוניברסיטת בר אילן ברמת גן.

הנושאים המרכזיים בהם עוסק חידון “סובב ישראל” הם: אתרי נוף ומורשת, אוכלוסייה והתיישבות בחברה רב תרבותית, קרקע ושטחים פתוחים, פיתוחים במגוון תחומים  – אנרגיה, מים, תעשייה, חקלאות תחבורה ותקשורת. דגש מיוחד מושם בחידון על נושאים סביבתיים שהם חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. יתר על כן, “חידון ‘סובב ישראל’ משקף גם השנה את העובדה כי המקצוע “צבוע בירוק” – דבר הבא לידי ביטוי בסוגיות ובדילמות סביבתיות המשתקפות בחידון עצמו.

לחידון שיזם הפיקוח על “גאוגרפיה – אדם וסביבה” במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, חברו המשרד להגנת  הסביבה, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, המועצה לישראל יפה, המרכז למיפוי ישראל, האגודה הגאוגרפית הישראלית ומטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “החינוך לאחריות סביבתית מתחיל בידיעת הסביבה. חידון ‘סובב ישראל’ הוא מופת של אהבת ידע והיכרות עם ארצנו ומורשתה, שמשקף תכנית לימודים מקיפה בגאוגרפיה והסביבה. אנו מחזקים את לימודי הגאוגרפיה ומעודדים תלמידים לגשת לבחינת בגרות ב-5 יחידות, ובכלל זה מציעים מסלול סייבר-גאוגרפיה ייחודי, שמאפשר השתלבות ביחידות המודיעין של צה”ל. יישר כח למתמודדים, למורים, למנהלים, וכמובן גם לזוכים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן