אורחת מהחלל: האסטרונאוטית האמריקאית ד”ר קייטלין רובינס נפגשה עם תלמידי חטיבת הביניים דה שליט ברחובות

מבין מאות בתי ספר ברחבי הארץ נבחרה חטיבת הביניים דה שליט ב’ לארח היום, ראשון (12.6), את האסטרונאוטית האמריקאית המוערכת ד”ר קייטלין רובינס לביקור מיוחד*

ד”ר רובינס הגיעה לישראל כאורחת של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לרגל גמר אולימפיאדת החלל. במפגש המרגש עם התלמידות הבוקר שיתפה ד”ר רובינס בחוויותיה בטיסות לחלל, ניסויים, מחקרים והשאיפה להגיע בעתיד הלא רחוק גם למאדים!

תלמידות ותלמידי חטיבת הביניים דה שליט ב’ זכו הבוקר, ראשון 12.6, לביקור מיוחד ויוצא דופן של האסטרונאוטית האמריקאית, ד”ר קייטלין רובינס. רובינס היא מיקרוביולוגית ואסטרונאוטית פעילה של נאס”א, אשר טסה לחלל בשתי משימות שונות, ובסך הכל שהתה בחלל מעל 300 ימים. אל המפגש המיוחד הגיעו נציגים ובכירים רבים בניהם, מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, בשמת שלום טוצ’ין, נציגת סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, יעל סלע מנהלת מחלקת שח”ר באגף החינוך והנוער, אבי קיש מנהל הקריה ע”ש עמוס דה-שליט, קרן יעקב מנהלת חטיבה ב’ והמורה למדעים שהוביל את נבחרת בית הספר אורי רביב. המפגש עם רובינס כלל הרצאה, שאלות ותשובות, ובסיומה התקיימה הצגה בפניה ובפני בכירי תעשיית החלל של הפרויקט השנתי של התלמידים שהשתתפו השנה מטעם בית הספר באולימפיאדת החלל.

אולימפיאדת החלל ע”ש רמון מתקיימת זו השנה השמינית והשתתפו בה השנה כ-10,000 תלמידות ותלמידים מכ-500 בתי-ספר בכל רחבי הארץ, ביניהם גם תלמידות ותלמידי חטיבת הביניים דה שליט. משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בחר בחטיבת הביניים ב’ של דה שליט לארח את המפגש המיוחד מאחר ותלמידי בית הספר עלו לחצי הגמר בתחרות וכן משום שקריית החינוך הינה אחד מבתי הספר המובילים בתחומי המדעים, המצוינות, היזמות והמחקר בארץ.

התלמידים שהשתתפו השנה באולימפיאדת החלל עברו חמישה שלבים, במהלכם התמודדו עם חידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ולבנות דגם על פי קריטריונים קפדניים תוך למידה מעמיקה. בנוסף נדרשו לתכנן ולהציג מיזם עסקי בתחום החלל החדש, למתגו ולבנות דגם אב-טיפוס וירטואלי דיגיטאלי של מוצר פיזי. ההשתתפות בתוכנית אולימפיאדת החל מקנה לתלמידים מיומנויות רבות כולל: חקר מדעי, אסטרטגיות למידה, היכרות עם תעשיית החלל, התמודדות עם אתגרי ניהול עבודת צוות וזמן, פעילות קהילתית, פתרון קונפליקטים, מיומנות הטיעון, גמישות, הסתגלות, פרזנטציה, שפות, אחריות והתמדה. התוכנית מגיעה השבוע לשיאה, באירוע גמר אולימפיאדת החלל ובסדרת מפגשים של האסטרונאוטית ד”ר קייט רובינס עם תלמידי בתי ספר ברחבי הארץ. סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, פועלת להנגיש את תחום החלל לצעירים ולקהל הרחב, מתוך מטרה להגדיל את סך הנחשפים לתחום ולעודדם לקחת חלק בתחום הטכנולוגיה והמדע בכלל והחלל בפרט בעתיד. במסגרת זו, אולימפיאדת החלל היא תוכנית הדגל החינוכית של הסוכנות.

רחמים מלול ראש העיר: “הבחירה בחטיבת הביניים דה שליט לארח את המפגש מוכיחה פעם נוספת שהחינוך ברחובות הוא הטוב ביותר בישראל. אני שמח שתלמידות ותלמידי בית הספר זכו להכיר מקרוב את סיפורה של אחת האסטרונאוטיות החשובות בעולם, לשאול שאלות ולדעת שהשמיים הם הגבול”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום: “הבוקר זכתה העיר רחובות לייצג את מדינת ישראל בביקור של אחת מהאסטרונאוטיות המובילות והמוערכות ביותר בעולם, ד”ר קייטלין רובינס.  התלמידות והתלמידים זכו להציג בפניה את הפרויקט שלהם באולימפיאדת החלל ולשאול אותה כל מה שרצו על המסע בחלל. אני מודה למנהל קריית החינוך אבי קיש, מנהלת החטיבה קרן יעקב, צוותי החינוך וכמובן לתלמידות והתלמידים הנפלאים שלנו על הביקור המוצלח”.

אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך והנוער: “הנחת היסוד של מערכת החינוך העירונית היא שהתלמידות והתלמידים שלנו יכולים להגשים את כל החלומות שלהם. המפגש שהתקיים הבוקר עם ד”ר קייטלין רובינס חשף את התלמידים לעולם חדש ומפתיע, פורץ גבולות ומוביל עולם המחקר קדימה. אני מאחלת הצלחה רבה לתלמידים באולימפיאדה ומודה לצוותים החינוכיים בבית הספר על העשייה המשמעותית”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן