news08.net/ads.txt

אורלי לוי: “מי שירצה להרכיב ממשלה יהיה חייב למנות אותי לשרת הבריאות”

“מפלגת גשר תעבור את אחוז החסימה ותהיה לשון מאזניים ותקבע מי יהיה ראש הממשלה – ומי שירכיב ממשלה יצטרך למנות אותי לשרת הבריאות ולגבות את המינוי בתקציבים להפעלת תוכנית חירום לאומית להצלת מערכת הבריאות” – כך אמרה יו”ר מפלגת גשר אורלי לוי אבקסיס במפגש שקיימה עם נשים בעלות עסקים קטנים.

לדברי לוי-אבקסיס: “יכולתי לדאוג לעצמי מזמן לסידור עבודה אצל נתניהו או גנץ, אבל אני לא מתכוונת ‘להתחתן’ מראש עם אף אחת משתי המפלגות הגדולות כי המפלגות הגדולות לא דואגות לאזרח הקטן. אני אהיה לשון המאזניים ואדרוש דברים בשביל האזרח הקטן. אנחנו צריכים למנוע קריסה של החברה הישראלית, להציל את הבית, לאפשר לאנשים לשלם משכנתא, להציל את מערכת החינוך והרווחה ובראש ובראשונה את מערכת הבריאות. יש בעיות במערכת הבריאות גם במרכז אבל בפריפריה מערכת הבריאות עברה הזנחה פושעת ממש. אנשים בפריפריה מתים 4 שנים לפני האנשים במרכז.

“בפריפריה יש מחצית ממספר הרופאים לנפש במרכז. הממשלה בונה על כך שאף אחד לא יעשה משבר קואליציוני על המצב במערכת הבריאות. כשיותר מ-300 איש בשנה נהרגים בתאונות דרכים כולם מזדעקים, אבל כש-5000 אנשים מתים מדי שנה מוות מיותר בגלל המצב בבתי החולים, חללי מערכת הבריאות, יש שקט. מבחינתי לא יהיה יותר שקט, מבחינתנו הקואליציה תקום ותיפול על מצב מערכת הבריאות. נגמר עידן המפלגות שהקריסה של מערכת הבריאות לא הביאה אותן להילחם מלחמה אמיתית על מצב הבריאות של האזרחים. גשר בראשותי לא תהסס להקים או להפיל קואליציות על מצב הבריאות״.

“הפרטת מערכת הבריאות? רעיון הרסני, אנשים יתרוששו כדי לטפל טיפולים רפואיים”

לוי-אבקסיס התייחסה בפגישה לשאלה ששאלו אותה בעלות העסקים שאיתם נפגשה, מדוע לא להפריט את מערכת הבריאות, ואמרה: “זהו רעיון הרסני. גם כיום, מי שיכול בורח לרפואה הפרטית, למרבית האנשים יש ביטוחים רפואיים משלימים, אנשים מוציאים מכיסם הפרטי את ההוצאות כדי לקצר את התורים, והתוצאה היא שמי שבכלל יכול לשלם משלם הון תועפות. אם מערכת הבריאות תהיה פרטית משפחות יתרוששו כדי לממן טיפול רפואי. צריך לעשות בדיוק ההיפך, להפעיל תוכנית חירום לאומית להצלת מערכת הבריאות הציבורית, וזה בדיוק מה שאעשה כשאהיה שרת הבריאות”.

לוי אבקסיס תקפה את המע”מ שהממשלה גובה על תרופות וסיפרה: “השבוע פגשתי אדם שאשתו חולה בסרטן ששילם 15 אלף שקל על תרופה שקנה לה, והוא  שילם עליה מע”מ של כמעט 3,000 ש”ח. המדינה גזרה עליו קופון והוא מכר את כל מה שהיה לו כדי לשלם ולהציל את אשתו”.

ביחס לקנאביס רפואי אמרה לוי-אבקסיס: “חולים שזקוקים לקנאביס רפואי עוברים שבעה מדורי גיהנום כדי לקבל את הטיפול שהם זקוקים לו. לשניים מילדיי יש הפרעות קשב וריכוז וכשהם זקוקים לתרופות יש הליך פשוט ומסודר שבו אני מקבלת אותן. תהליך דומה בדיוק צריך להתבצע כדי לאשר לחולים קנאביס רפואי. הייתכן שחברות תרופות מסוימות מעורבות בהתעמרות הביורוקרטית באנשים שזקוקים לקנאביס רפואי”?

פרופסור יפעת ביטון, מקום 3 ב”גשר”, שהשתתפה באותו מפגש, אמרה: “אנחנו זקוקים למנהיגה חברתית כמו אורלי. כיום פשוט אי אפשר לקנות דירה. כשקניתי את הדירה שאני גרה בה ניתן סיוע ממשלתי לרוכשים וכך הצלחתי לקנות, היום לא הייתי יכולה לקנות ולא היה לי גג מעל הראש. תוכנית הדיור הציבורי ותכנית הדיור של גשר לזוגות צעירים היא היחידה שתאפשר לבני הדור של היום להתקדם לחלום הדירה״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן