news08.net/ads.txt

אושר בקריאה ראשונה: ביטול סמכות ההוצאה לפועל להטיל הגבלה על החזקת רישיון נהיגה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס’ 69) (ביטול הגבלת רישיון נהיגה), התשפ”ב-2021. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת שלמה קרעי, גדי דסטה יברקן, נעמה לזימי, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר יחד עם ההצעות המוצמדות לוועדת חוקה.

מוצע לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות. בדברי ההסבר נכתב: “ביטול הסמכות להטיל הגבלת רישיון נהיגה לפי החוקים האמורים מוצע בשל כך שמדובר בהגבלה משמעותית על חופש התנועה של החייב ועל ההתנהלות היום-יומית שלו, ומשום שיש ספק בדבר תרומתה של ההגבלה לגביית החוב. לעניין זה יצוין כי כלי גבייה מסוג זה אינו קיים במרבית מדינות המערב”.

ח”כ שלמה קרעי: “שלילת רישיון נהיגה זה מין פרדוקס. ההוצאה לפועל מבקשת ודורשת מחייבים לשלם את חובם, ומהצד השני כובלת להם את הרגליים ומונעת מהם ללכת לעבודה, או לעבוד בכלל כשהעבודה שלהם היא תוך כדי נסיעה כמו נהגים. ולכן כל השנים האלו שהעוול הזה היה כאן במדינת ישראל אלה שנים כאובות והגיע הזמן באמת לתקן את העוול הזה”.

ח”כ אוסמה סעדי: “כאשר אתה מעקל את רישיון הנהיגה זה לא עוזר ולא מסייע ללגביית החוב, נהפוך הוא. ברגע שאתה מעקל את הרישיון של נהג משאית אז איך הוא יעבוד וישתכר ויחזיר את החוב? אין כן בשום פנים ואופן עדות להשתמטות מהחוב, אנחנו מקלים על האנשים אבל הם צריכים לשלם את החובות שלהם.”.

ח”כ נעמה לזימי: ״רבות הפעמים שיכולות ההחזר וההשתכרות תלויה בקיומו של רשיון נהיגה בתוקף. שלילתו משולה לשמיטת השטיח תחת רגלי האזרחים שגם כך נמצאים במצב קשה ותלויים ברישיון נהיגתם כתנאי להחזר הלוואותיהם. זהו ביטול היסטורי של חוק דרקוני ומיותר שפגע בחלשים ביותר בחברה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן