news08.net/ads.txt

אושר בקריאה ראשונה: כניסתו לתוקף של חוק המידע הפלילי ידחה בשנה וחצי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המידע הפלילי ותקנת השבים (תיקון והוראת שעה), התשפ”א-20020. 11 ח”כים תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך הכנתה.

מוצע לדחות את כניסתו לתוקף של החוק בשנה וחצי לחודש יולי 2022. כמו כן מוצע לקבוע הוראת שעה עד כניסתו לתוקף של חוק המידע הפלילי לפיה סעיפים מחוק זה יחליפו סעיפים בחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים התשמ”א–1981 עד כניסתו לתוקף של חוק המידע הפלילי.

חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, התשע”ט-2019 פורסם ביום י’ בשבט התשע”ט (16 בינואר 2019) . החוק נועד להחליף את חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ”א-1981 (, ולהגדיר מחדש את נקודת האיזון הראויה בין הצורך לקיים מאגר מידע פלילי ולשקול מידע שכלול בו בעת קבלת החלטות, לבין תקנת השבים – הצורך לאפשר לאנשים בעלי רישומים פליליים, ובהם אף אלה שלא הורשעו מעולם, לשוב למוטב ולהשתלב מחדש בחברה, בלי שכתם הרישום הפלילי ילווה אותם כל חייהם.

לשם מימוש תכליות החוק עוגנו בו שינויים מרחיקי לכת, ובהם קיצור תקופות ההתיישנות והמחיקה, החלת החוק על רישומי המשטרה בדבר תיקי חקירה פתוחים וסגורים שעד אז נוהלו כ”רישומים אחרים” שהחוק אינו חל עליהם, הטלת חובת דיווח על גופים המנהלים הליכים פליליים, ביטול תדפיס זכות עיון כדי למנוע את זליגת התדפיס למי שאינו מורשה בעיון, קביעת מנגנוני איזון ובקרה על שימוש במידע פלילי, לרבות באמצעות הטלת חובה לקביעת נהלים בדבר אופן שקילת המידע הפלילי, וכן חובת מינוי ממונה מידע פלילי בגופים המקבלים מידע פלילי ומינוי ממונה ביקורת לפיקוח על גופים אלה.

נוסף על כך, חייב החוק התקנת שורה של תקנות הנדרשות לצורך יישומו. כדי לאפשר לגורמים השונים להיערך ליישום החוק נקבע יום תחילתו לשנתיים מיום פרסומו. אף על פי כן לא היה ניתן להשלים את ההיערכות ליישום החוק בשל שני עניינים: נגיף הקורונה וקושי טכנולוגי.

בבחינה מול הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים עלה כי כדי לאפשר את יישום הוראותיו של החוק אין מנוס מלדחות את יום תחילתו בשנה וחצי, שבמהלכן יושלמו כלל ההכנות הנדרשות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן