news08.net/ads.txt

אושר הסכם הגג מול מדינת ישראל להתחדשות עירונית בקריית משה – כך זה יראה!

תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה קודמה על ידי עיריית רחובות במשך שנים של עבודה מאומצת ובהשקעה רבה של תשומות ומשאבים, בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית. לאחר משא ומתן מתמשך, בשבוע שעבר הגיעו העירייה והמדינה להסכמות הנדרשות והסכם הגג אושר. אתמול אישרו חברי מועצת העיר רחובות את הסכם הגג וכעת הוא עובר לשלב הסופי – חתימת הסכם בין עיריית רחובות למדינת ישראל.

פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה אותו מוביל ראש העיר רחמים מלול, משתרע על שטח של כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכולל 6,000 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד וכ-4,000 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט ע”י רשות מקרקעי ישראל. סה”כ מדובר בכ-10,000 יח”ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 9-20 קומות

פרויקט זה הוא פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל, שבזכותו הוכתרה רחובות כמובילה הארצית בהתחדשות עירונית, ורבים חיכו להסכם הגג של העירייה מול המדינה בנושא- שכן זהו הסכם הגג הראשון בישראל בנושא התחדשות עירונית.  מאז אישור התוכנית ע”י הותמ”ל, פועלות עיריית רחובות והחברה לפיתוח רחובות (הלר) לקידומה באמצעות צוותי תכנון רחבים, התארגנויות הדיירים בשכונה, באמצעות מינהלת התחדשות עירונית בקרית משה.

הסכם הגג הוא הסכם בין עיריית רחובות וחברת הל”ר לבין המדינה – באמצעות רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, אשר מהווה גורם חיוני ליישומה של תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה; כיום מתגוררים תושבי השכונה בכ- 1,300  יחידות דיור בשכונה הקיימת, אשר צפויה להתרחב לכ- 10,000 יחידות דיור בהתאם לתוכנית. הדבר יתאפשר רק לאחר שהמדינה תממן את העלות האדירה של הקמת התשתיות המתאימות להגדלת אוכלוסיית השכונה ומימון ההתחדשות העירונית בשכונה הותיקה – והסכם הגג מסדיר את הנושא בין הצדדים.  

ההסכם כולל את יחידות הדיור בקריית משה וכן שכונת קרית ההגנה (מגורי כהן), ביחד כ- 11,000 יח”ד, כשטחים זמינים לביצוע לצד מתחמי תכנון עתידיים. כאמור, הסכם זה הינו הסכם גג ייחודי וראשון מסוגו בישראל שכן הוא מהווה הסכם גג להתחדשות עירונית ומבטיח את סבסוד המדינה לתושבי קרית משה – באמצעות סבסוד יזמים (בקרקע או בכסף ישירות) וכן מניח בפני הרשות כלים לשדרוג והחלפת כל תשתיות השכונה לצד שדרוג יוצא מן הכלל בתשתיות העיר רחובות כולה.

בהתאם להסכמות, בקרית משה לבדה יושקעו בתשתיות כ- 900 מיליון ש”ח, בסבסוד ההתחדשות העירונית יושקעו מאות מיליוני שקלים ובתשתיות כלל עירוניות (תשתיות על, שמהן ייהנו כלל תושבי העיר,  יושקעו כ- 530 מיליון ₪ ובתשתיות מוסדות ציבור וחינוך יושקעו כ- 900 מלש”ח באמצעות משרד החינוך וגופים אחרים.

בנוסף, כולל ההסכם 3 מתחמים מיוחדים שהמדינה הסכימה לקדם בקרקעותיה, לרווחת תושבי רחובות:

(1) פארק תל שלף (בהיקף של 250 דונם) כפארק עירוני הכולל אגם, שבילי הליכה, אופניים ועוד. 

(2) הרחבת מתחם וייסגל ב- 55 דונם 

(3) ייעוד שטחי רשות מקרקעי ישראל, השוכנים מערבית לכביש 411, לטובת מתחם שיכלול שוק סיטונאי, תחנת מעבר לפסולת עירונית ואזור מלאכה.

 

רחמים מלול, ראש העיר: “עשינו היסטוריה ואנחנו מובילים את רחובות אל עבר העתיד. במשך שנים השקענו בתכנון וכעת, כששלב המשא ומתן הארוך והמייגע מאחורינו וההסכם מוכן – שלב הביצוע קרוב מתמיד, וכלל תושבי העיר ייהנו ממנו בכל התחומים. ההסכם יזרים לעיר השקעה של מאות מיליוני שקלים לתשתיות תחבורה, ביוב, מים, חינוך ועוד בהיקף עצום של 530 מיליון ש”ח, והוא מאפשר את ההתחדשות של שכונת קרית משה והפיכתה לשכונה שוקקת, נאה ומודרנית, כאשר בשכונה יושקעו קרוב ל-900 מיליון ש”ח. לאחר החתימה הכל יהיה תלוי באחרוני הדיירים שטרם התארגנו במתחמים וטרם בחרו יזמים. בעזרת ה’, בשנה הבאה כבר נראה את העבודות בשטח ואת תחילת תהליך ההתחדשות של השכונה ותושביה.  במקביל להסכם, אנו פועלים לפתרונות עבור תושבי השכונה המעוניינים לעבור לשטחי הקרקע המשלימה והנושא מצוי בדיונים ובדיקות. צר לי שחברי האופוזיציה לא הבינו את גודל השעה והצביעו נגד ההסכם והוכיחו שטובת תושבי שכונת קריית משה אינה לנגד עיניהם, ברור שללא ההסכם לא תהיה התחדשות בשכונה, ואין הדעת סובלת התנהלות חסרת אחריות שכזאת”.

ניסים סלמן, מנכ”ל הל”ר: “הסכם הגג להתחדשות העירונית בשכונת קרית משה הוא בשורה אמיתית והישג גדול לעיר ולתושביה.  במסגרת התכנית, תושבי קריית משה צפויים ליהנות מסבסוד חסר תקדים לצורך מימוש ההתחדשות העירונית בשכונה. כעת משהסתיים שלב המו”מ ומועצת העיר אישרה את התכנית –אנו פונים לביצוע תפקידנו לבניית רובע עירוני חדש ומבוקש, על הצד הטוב ביותר. אמנם הל”ר ריכזה את הפעילות אך להצלחה הזו שותפים רבים ואני מודה לכולם על שיתוף הפעולה”.

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית ופרוייקטים: “תוכנית ההתחדשות העירונית ברחובות הינה ראשונה מסוגה בכל הארץ. ההסכם אותו אישרה מועצת העיר אתמול פורץ דרך ויוביל שינוי של ממש באורח חיים של תושבי קריית משה בפרט, ותושבי העיר בכלל. משמעות ההתחדשות העירונית בכל שכונה ושכונה איננה רק באבני הבניין המתחדשות אלא גם בשינוי החברתי. תודתי נתונה לראש העיר, רחמים מלול, ולאנשי המקצוע, על הובלת ההסכם והחזון. תושבי שכונת קריית משה היקרים יצעדו יחד איתנו אל השינוי בשכונה שתשנה את פניה ולעתיד טוב יותר” .

יצוין כי במקביל, בימים אלה מקדמת עיריית רחובות יחד עם הל”ר (החברה לפיתוח רחובות) מתחמים נוספים להתחדשות עירונית, ביניהם: מתחם האצ”ל, מתחם מילצ’ן, אושיות ומתחם נווה מרמורק. מתחמים נוספים נמצאים בתכנון. 

לצפייה בהדמיה המציגה את העתיד של שכונת קריית משה >>>

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גידי ברשדסקי
גידי ברשדסקי
2 years ago

ברכות לעושים במלאכה.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גידי ברשדסקי
גידי ברשדסקי
2 years ago

ברכות לעושים במלאכה.

דילוג לתוכן