news08.net/ads.txt

אושר פרויקט פינוי בינוי ענק ברחוב שלמה המלך בלוד

חדשות 08 לוד

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ”ל), אישרה למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית, במתחם שלמה המלך בדרום העיר לוד. התוכנית הינה על שטח כולל של כ-235 דונם, והיא ממוקמת בגבולה הדרומי של לוד, מערבית לכביש 40, מזרחית לרחוב יוספטל ומדרום לשדרות דוד המלך.

התוכנית, המקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם ליווי חברתי של המינהלת העירונית להתחדשות, כוללת הקמת 3,653 יחידות דיור במגדלים עד 25 קומות, לצד בנייה נמוכה יותר של עד 10 קומות. 730 מתוך כלל יחידות הדיור יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-175,000 מ”ר עבור שטחי ציבור, כ-12,300 מ”ר עבור שטחי מסחר, וכ-59 דונם של שטחים פתוחים. התוכנית נערכה על ידי HQ אדריכלים, משרד ארז אלה. כיום מצויות במתחם, כ-982 יחידות דיור במבני שיכון במצד תחזוקתי ירוד,  11 בתי סוכנות דו קומתיים ו-6 צמודי קרקע, שיפונו לטובת התחדשות המתחם.

התוכנית הינה חלק מרצף תכניות להעצמת הבינוי לאורך הרחובות הראשיים של לוד תוך הישענות על היצע גדל של אמצעי תחבורה ציבורית. המתווה להתחדשות השכונה כולל בינוי אינטנסיבי לאורך רחוב שלמה המלך ושני צידי שדרות ירושלים, הראשון ציר מאסף והשני ציר מרכזי בעיר לוד, שלאורכו מגוון של אמצעי תחבורה ציבורית (הקו החום, “מהיר לעיר” ותכנון לקו המטרו העתידי) בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ומוסדות חינוך בקומת הקרקע. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת ציר עורקי חדש, בכיוון מזרח מערב, לטובת שיפור הקישוריות העירונית, מערכת שבילי אופניים בתוך השכונה המתחברים למערכת העירונית ברחובות הראשיים, מדרכות רחבות ומוצלות שלאורכן חזיתות פעילות, ומערכת שבילים להולכי רגל.ראש העיר לוד – עו”ד יאיר רביבו: “ברכות לתושבי רחוב שלמה המלך על התכנית האדירה באחת השכונות הוותיקות בעיר. לוד ממשיכה את תנופת הפיתוח וההתחדשות ואישור מתחם שלמה המלך הוא אבן דרך נוספת בשינוי וההתחדשות של העיר לוד. המתחם הקיים במרכז העיר, יעבור שינוי מהיסוד וישלב מגורים לצד שטחי מסחר והפנאי לרווחת התושבים. החיבור של המתחם לתוכנית מהיר לעיר יאפשרו לתושבים ליהנות מגישה נוחה ומהירה לכל חלקי העיר ולתל אביב והסביבה. בע”ה נעשה ונצליח!”.

מתכננת הותמ”ל, אדר’ סיגי בארי: “התוכנית הינה חלק מתנופת התכנון והפיתוח בעיר לוד בשנים האחרונות, וזאת גם באמצעות תוכניות פינוי בינוי למתחמים רבים וכן תוכניות רחבות היקף המקודמות בותמ”ל. הפעם בעירייה גם הגדילו לעשות והתחילו לפתח את המרחב הציבורי שעומד בלב התוכנית, דבר שנותן לתושבים תקווה רבה”.

מנכ”ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: “שיתוף הפעולה הפורה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עם עיריית לוד והמינהלת העירונית ממשיך לייצר הצלחות, כמו התוכנית שאושרה היום. מתחם רחב היקף זה, תוכנן תוך חשיבה עמוקה על צרכי התושבים ועתידה של לוד. לוד משמשת דוגמא ומופת לעיר שמתכננת באופן מושכל את עתידה, ומבטיחה, אופק לחידושה באמצעות תכנון מקיף של התחדשות עירונית בכל שטח העיר הקיימת, לצד בניית שכונות חדשות”.

צילום: hq אדריכלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן