news08.net/ads.txt

אות הרשות הבולטת במחוז וחמישה כוכבים בתחום מוכנות לשעת חירום הוענקו לרחובות – ובצדק

תוצאות ההערכה של פיקוד העורף והמועצה לישראל יפה קבעו: רחובות היא הרשות הבולטת ביותר במחוז מרכז וירושלים בתחרות “המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה” ומהערים עם רמת המוכנות הגבוהה ביותר בישראל של כשירות המקלטים הציבוריים. אם להודות – עבודתם של אליצור זרחי ואלי דרעי בהובלתו של ראש העיר רחמים מלול ניכרת היטב בזמני חירום – זה ניכר בקורונה, ניכר גם בלחימה מול חמאס – מלול ושות’ ירדו לבונקר, גיבשו החלטות מיידיות, פתחו מקלטים בעת הצורך וסייעו לאזרחים בכל עת – כעת הגיעה התעודה. מעת לעת מבצעים בעירית רחובות תרגילי חירום מול מוסדות החינוך וכן מפגשים עם פיקוד העורף.

פיקוד העורף והמועצה לישראל יפה, בשיתוף משרד הפנים, מרכז השלטון המקומי בישראל ומרכז המועצות האזוריות קיימו בשבוע שעבר את טקס הסיום לתחרות “המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה”, בנוכחות צמרת פיקוד העורף, הנהלת המועצה
לישראל יפה, נציגי משרדי הפנים והבריאות, ראשי רשויות מקומיות, מנהלי אגפי ביטחון וקב”טים, מנהלי סניפי המועצה לישראל יפה ומתנדביה. במהלך הטקס הוכרזו הזוכים מקרב הרשויות המקומיות והיישובים עם המקלטים המוגנים והבטוחים ביותר והמוכנות
הגבוהה לשעת חירום לשנת 2021. עיריית רחובות השתתפה בתחרות באמצעות מחלקת מקלטים ציבוריים שבאגף הביטחון והחירום.

רחמים מלול, ראש העיר: “אות הרשות הבולטת בתחום מוכנות המקלטים משמעו – רמת מוכנות גבוהה של העירייה גם בתחום זה. אנחנו רואים חשיבות עליונה בהכנת האוכלוסייה להתמודדות טובה ונכונה במצב חירום, ולשם כך פועלים במשך כל ימות השנה לתרגל ולהכין את עצמנו ברמה הגבוהה ביותר שניתן, וגם המקלטים הציבוריים בכלל זה”.

אליצור זרחי, מנהל אגף ביטחון, חירום, תיקשוב ומוקד עירוני: “האגף משקיע במוכנות העירייה והעיר לחירום במשך כל ימות השנה, ופועל בימים אלה במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. צוות האגף פועל בזכות תמיכה של ראש העיר ומנכ”ל העירייה שמייחסים חשיבות מרובה לנושא החירום גם בימי שגרה”.

במהלך השנה מתקיימים על ידי פיקוד העורף והמועצה לישראל יפה בדיקות מקיפות וביקורות של מקלטים הפזורים ברחבי העיר. ביקורות אלו מהוות קריטריון לקביעת הזוכה בתחרות המקלטים. המקלטים ברחובות הם דו תכליתיים – בימי שגרה הם משמשים למטרות ציבוריות שונות אשר שומרות על המקלטים מתוחזקים, ממוזגים ומסודרים בכל עת – למקרה של צורך בשימוש בשעת חירום.

במהלך התחרות נבדקו מאות מקלטים ברחבי הארץ בקריטריונים של מוכנות, הכוללים: הנגשת המקלטים לבעלי מוגבלויות, הימצאות ותקינות אמצעי כיבוי ותקשורת, מערכות שירותי העזר הנדרשות בחירום, נהלי תחזוקה שוטפת, נהלי תגובה בחירום, תיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף, אמצעי עזרה ראשונה, חזות המבנה מבחינה חיצונית ופנימית, תחזוקת מערכות המבנה כגון, מערכות אוורור, אינסטלציה, תקינות הדלתות, החלונות ועוד. כמו כן נבדקו הטיפוח והאסתטיקה הסביבתית, מערכות שירותי העזר ועוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן