news08.net/ads.txt

אחרי הפסקה של שנה בגלל הקורונה, חודש ההצדעה העירוני לתושבות ותושבים ותיקים – חוזר בנובמבר!

הודות לרפואה מתקדמת, מודעות לבריאות ופעולות מניעה שונות- תוחלת החיים גדלה ואנשים מגיעים לגיל מבוגר במלוא כוחותיהם, כשהם פעילים יוצרים תורמים לחברה ומעוניינים להקדיש מזמנם למשפחתם ולטובת הכלל. במהלך חודש נובמבר, תקיים עיריית רחובות את חודש הצדעה לאזרחים הוותיקים בעיר, בהובלת המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים באגף לשירותים חברתיים, אשר פועלת לרווחת בני הגיל השלישי בכל ימות השנה, ובשיתוף פורום השולחן העגול בעיר.

מאז תחילת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, בני הגיל השלישי בארץ ובעולם נאלצו להסתגר יותר בשל החשש מהדבקה והיותם באוכלוסיית סיכון ללקות במחלה חמורה יותר. בשל כך לא התקיימו אירועי חודש ההצדעה לתושבים ותיקים בעיר רחובות בשנתיים האחרונות. השנה, עם ההקלה בגל הקורונה הנוכחי החליטו בעיריית רחובות לקיים את אירועי החודש תוך הקפדה יתירה על כללי התו הירוק.

זו השנה השביעית שמתקיימים אירועי חודש ההצדעה לתושבים ותיקים, בשיתוף פעולה של מספר גורמים שחברו לצורך העניין, יחד עם עיריית רחובות: החברה העירונית, רשת חוויות, עמותת על”ה ופורום שולחן עגול עירוני לבני הגיל השלישי, הכולל בתוכו ארגונים ציבוריים, אשר רלוונטיים לאוכלוסייה המבוגרת בעיר ופעיל במשך כל ימות השנה.

חודש ההצדעה מלווה בקמפיין פרסומי נרחב, המצדיע לבני הגיל השלישי בעיר, לרבות שילוט חוצות עם “דוגמנים” ו”דוגמניות” בני הגיל השלישי, תושבי העיר: מוטי פרנק, צ’ריל ויינר, מלכה עזרא, נתן מלמד, רות זלוף ואברהם גנדלמן. השישה נבחרו להשתתף בפרויקט מבין עשרות שהתנדבו לקחת חלק בפרסומים, לאחר שהעירייה קראה לתושבות ותושבים ותיקים להשתתף בקמפיין.

אירועי חודש ההצדעה כוללים אירועי תרבות ומופעים, וכן אירועים החושפים את האזרחים הוותיקים בעיר לתכנים מעשירים, וכלים נוספים לחיים יצירתיים, בריאים וחיי קהילה מגוונים.

ראש העיר, רחמים מלול: “אנחנו גאים לקיים השנה את אירועי חודש ההצדעה לתושבות ותושבים ותיקים בעיר. זו דרכנו הצנועה להחזיר להם, ולו במעט, על כל מה שתרמו לעיר במהלך השנים. הכנו תוכנית מגוונת ומרתקת, וההצדעה היא לא רק באירועים אלא בקמפיין פרסומי נרחב עם תושבי העיר כפרזנטורים. אני מזמין את בני הגיל השלישי להגיע ולהשתתף במגוון האירועים”.

חברת המועצה ד”ר רוני באום, מחזיקת תיק האזרחים הוותיקים: “כשם שאוכלוסיית האזרחים הוותיקים גדלה – הגדלנו גם את מספר האירועים בחודש ההצדעה. אני מזמינה את תושבי העיר הוותיקים ליהנות ממגוון האירועים והפעילויות ורוצה להודות בחום לפורום שולחן עגול עירוני, המציין 7 שנים לפעילותו, על עזרה והשתתפות בפיתוח מענים עירוניים לבני הגיל השלישי. כמובן תודה ענקים לענת יולס מנהלת המחלקה לרווחת האזרח המבוגר וליד ימינה אורית קרטא גיהסי על עבודה מסורה ונהדרת”.

ענת יולס, מנהלת המחלקה לרווחת האזרח המבוגר, עיריית רחובות: “המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים רואה שליחות בנתינת ופיתוח שירותים רבים לטובת האזרחים הוותיקים בעיר, מפרויקטים העוסקים במיצוי ומילוי זמן ועד שירותים יחודיים מקצועיים וטיפוליים הנותנים מענה לצרכים שונים של אוכלוסיית הגיל השלישי. חודש ההצדעה לאזרח הוותיק שם דגש על מיצוי, למידה והנאה של הזמן, אני מזמינה את ציבור האזרחים הוותיקים לקחת חלק בשלל הפעילויות המגוונות והמעשירות במהלך החודש”.

אורית קרטה גהסי עו”ס קהילתית, המחלקה לרווחת האזרח המבוגר: “אני גאה להוביל את פורום שולחן העגול העירוני לאזרחים הוותיקים ואת אירועי ההצדעה. חודש זה שם את ציבור האזרחים הוותיקים במרכז. ציבור שמהווה נכס עירוני. ומקום מרכזי זה חשוב שישמר בקרב מקבלי ההחלטות והציבור בעיר במשך כל השנה”.

המופע המרכזי בבית העם – היכל התרבות העירוני: “את ואני והרוח” מופע מחווה ליורם טהר לב ושיריו. ייערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול ומחזיקת התיק, חברת המועצה ד”ר רוני באום ב-7/11/2021 בשעה 10:30, בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, רחוב יעקב 48, רחובות. מופע קצבי חכם ומצחיק, עם הרכב זמרים ונגנים, המסכם את שנות המדינה דרך הסיפורים המשעשעים והשירים המרגשים על חברות, אהבה, היסטוריה, פוליטיקה ועוד. משתתפים: יורם טהר לב, דלית כהנא ונגנים. עלות מופע – 30 ₪, מכירת כרטיסים: בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, רחובות. טל’ 08-9232200.

יום עיון: “החיים מתחילים בגיל 60”
ייערך ביום ד’, כ”ח חשון תשפ”ב, 3.11.2021 בשעה 8:30 בבית על”ה, רחוב השופטים 5, רחובות. במפגש ייערך פאנל “אף פעם לא מאוחר”: עם סיפורי התחלות חדשות בחיים בגיל 60+ בהנחיית ד”ר סימונה נאור : אורנה גטניו – בגיל 60 הפכה לדוגמנית עסוקה ואשת תקשורת; חיים ברודי – לאחר הפרישה גילה את יכולת הכתיבה והפך לסופר; בת שבע ופיטר מארק עזבו את העיר ואת הקריירות, עברו למושב והקימו יקב משגשג; שרה סווירי – בגיל 60 עזבה את בעלה ויצאה מהארון.

כמו כן ייערך המופע “בשביל ישראל” עם אורי הרפז ועופר אלוני שמספרים ושרים את ארץ ישראל לאורכה ולרוחבה במופע מרגש וייחודי ובשילוב מנצח של מוזיקה ותוכן בהשראת שביל ישראל: שירי אהבת הארץ, צילומים וסרטוני רחפן. עלות 30 ₪, מכירת כרטיסים: בית על”ה – השופטים 5 רחובות או בטלפון 8870* שלוחה 4.

אירוע שלישי: אזרחים וותיקים עפים על הדיגיטל

ייערך ב- 8.11.21  ד’ בכסלו תשפ”ב, בשעה 8:45, הקמפוס רחובות, גיבורי ישראל 2, רחובות | בוקר שכולו פגישה והתיידדות עם עולם המחשב והדיגיטל, עם 6 סדנאות שכולן טעימה על קצה המזלג מאפליקציות ויישומים שימושיים בחיי השגרה, והרצאה מעשירה העוסקת בחיבור הטבעי של מוח האדם והדיגיטל. עלות 20 ₪ לסדנה+ הרצאה, לפרטים והרשמה >> לחצו כאן נפתח בחלון חדש או חייגו 08-9459397.

יום עיון: בריאות, גוף ונפש: ומה שביניהם: הרצאות וסדנאות בריאות ותזונה לגיל השלישי

יתקיים ביום ב’, י”א כסלו, 15.11/2021, בשעה 9:30 בבית יד לבנים, רחוב הבנים 10 רחובות עם ההרצאה “הסוד לבריאות לגיל השלישי ע”פ רפואת הרמב”ם” מפי שירלי יוסף, מרצה ומלווה לבריאות טבעית ורפואת הרמב”ם. ההרצאה מלווה בטיפים לאורח חיים בריא מחוכמת הרמב”ם: איזה מזונות לאכול וממה להימנע, הדרך הבריאה לירידה במשקל, משמעות הפעילות הגופנית והשפעתה על הגוף והנפש, שיפור הזיכרון, איך לאזן את הנפש, צמחי מרפא ועוד וכן סדנה אחת לבחירה: ב”מרחב לגוף ונפש”: (רחוב גולדין 2, רחובות)

צי’ קונג לגיל השלישי – סדרת תרגילים בעמידה. הצ’י קונג מכוון לשליטה והזנת הגוף בצ’י באמצעות חזרה מתמדת על תרגילי נשימה מבוקרת ותרגילי ריכוז מחשבה המביא לשחרור, חופש, הרמוניה בגוף ובנפש. טל נחום, מדריכה ומטפלת בצ’י קונג טיפולי מוסמכת.

מעגל מדיטציה – מדיטציה משפרת את הזיכרון, מעודדת יצירתיות, מחזקת את המערכת החיסונית, משחררת התנגדויות ועוזרת להתמודד עם מצבי לחץ שונים בחיים. נורית שי, מלווה רוחנית ומטפלת אנרגטית.

התעמלות בריאותית לגיל השלישי – אימון גופני המחזק את השרירים, מאריך, מגמיש ומייצב את הגוף, תוך שילוב כל מערכת השרירים בגוף, כולל השרירים הפנימיים – שרירי היציבה. איריס אפלבוים, מדריכת פילאטיס ומאמנת בשיקום הלב בקפלן.

צלילים מרפאים -נגינה על תוף צ’אקרות שצליליו מכוונים לתדרים האנרגטיים של הגוף וקערות טיבטיות שמהדהדות גם הן בגוף שלנו. נועה בן פורת, מנחת מפגשי צלילים מרפאים. עלות 30 ₪, לפרטים והרשמה – 08-9390390 רכישת כרטיסים משרדי הקתדרה העממית רחובות טל 089390390 או שלחו מייל: [email protected]

“עיגולים של שמחה”- בוקר של חשיבה חיובית, תרבות והנאה.

ייערך ביום א’, י”ז כסלו, 21.11.2021 בשעה 9:30 במרכז חוויות שוויץ המדע, סירני 52 רחובות | בתוכנית הרצאה על השיטה של “10 דקות גג” -תרגול יומיומי של חשיבה חיובית, היוצרת שינוי הן בדרך החשיבה של המתנסה בה והן במציאות הסובבת סביבו. בהרצאה משולבות אנקדוטות משעשעות מהחיים לצד מחקרים רציניים על המוח ועל הדרך לשיפור הבריאות הפיזית והנפשית. מרצה: שירלי נס ברלין, מרצה לחשיבה חיובית.

וכן המופע “שלוש כי טוב”: שלוש נשים- לילך צור, בתיה גרינר ורונית שפי- שחקנית, אמנית סיפור ומוזיקאית נפגשות על במה אחת, שרות ומספרות על אהבה, געגוע, עליות וירידות וכמה תובנות. המופע מלווה במוסיקה מקורית אך גם מוכרת

עלות 30 ₪, כרטיסים ניתן לרכוש במזכירות חוויות שוויץ המדע ובטלפון (רכישה באשראי) 08-9310700,08-9310708.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן