אחרי חודשיים | השווקים והקניונים נפתחו מחדש; אכזבה במספר המבקרים – צפו בתמונות

אחרי יותר מארבעים ימים שמרכזי הקניות הצפופים נותרו סגורים, הקניונים והשווקים נפתחו הבוקר (חמישי) מחדש את שעריהם. בסיור שערכנו בערי אשדוד, גן יבנה, יבנה, ורחובות, ניתן היה להבחין בכבישים סואנים, מדרחוב הומה אדם הכמהים לצאת מביתם, בד בבד הקפדה גבוהה של הנחיות משרד הבריאות, אך למרבה הפלא, בעלי הרשתות בקניונים מדווחים: “זה לא אותו הדבר, מהבוקר אנחנו מחכים לציבור”.

ברחובות נרשמה עלייה גדולה של כלי רכב על הכביש, ומבקרים רבים שטיילו ברחובות הרצל, פארק המדע ובשאר הרחובות המסחריים. כמו כן, יש לציין את ההקפדה של תושבי רחובות להנחיות של משרד הבריאות אשר שמרו מרחק כמה שניתן וחבשו את המסיכות.

השוק העירוני: סוחרי השוק שחיכו מעל כחודש לרגע המיוחל, תוך כדי שהם צועקים את מוצריהם בפניי הקונים כיאה לשוק, התאכזבו במעט מהכמות המועטה של המבקרים. מכלוף אשר, המפעיל 2 דוכני ירקות: “אני שמח על הפתיחה בשעה טובה. אני מקווה שנמשיך במגמה הזו ולא נדע יותר מהקורונה שסגרה אותנו חודשים בבית והרגשנו כאילו זה 20 שנה. כסוחרים אנחנו אוהבים את האנשים שבאים לכאן, ואת עיריית רחובות שיהיו בריאים, שדאגו לנו והציבו אלכוג’ל בכניסה לשוק. התקופה הייתה קשה מבחינת הכלכלה, אני מקווה שה’ יעזור ונעבור את התקופה הזו. אנשים שמרו כאן על המרחק. לא הייתה כמות גדולה של מבקרים כי לא כולם שמעו על הפתיחה, אך במהלך השבועות הקרובים כולם יגיעו”.

מי שתפס את עיני המצלמה כשהוא מצויד בזוג כפפות ומסכת פנים, היה ראש עיריית רחובות רחמים מלול שהגיע אל השוק העירוני מלווה בליאור שוקרי, ראש אגף הפיקוח העירוני. מלול עבר בין הסוחרים ושוחח עימם על ההנחיות של משרד הבריאות, שאל האם חסר להם משהו וכיצד יוכל לסייע. הסוחרים הודו לו וצעקו לעברו: “רחמים, אנחנו אוהבים אותך”.

מלול אמר לחדשות 08: “אני מאוד שמח שפתחנו את השוק. ליבנו היה עם הסוחרים שדווקא בחודשים הכי חמים של פסח השוק היה סגור. אני שמח שסופסוף הממשלה החליטה לפתוח אותו. העירייה דאגה לכל הסידורים, לכל הבדיקות והפקחים. אני שמח לשמוע מהדיווחים שברוך השם הייתה תנועה של קונים ומקווה שמיום ליום זה יילך ויתגבר. בנוסף, הפקחים מדווחים שהקהל ממושמע – וזה מה שחשוב”.

קניון עופר רחובות: בעת כניסתנו לקניון היה ניתן להבחין בכמות הדלה של הקונים, עובדי עירייה אשר דאגו לוודא שההנחיות נותר על כנו. בעל חנות בגדים שבחר להישאר אנונימי ציין: “ישנה אכזבה גדולה מהכמות. לרוב בשעות הללו הקניון מוצף. זה לא אותו הדבר, מהבוקר אנחנו מחכים לציבור”.  בעל חנות נוספת סיפר: “מחכים שישטפו כאן את הקניון כמו שהיינו רגילים במהלך השנים האחרונות. המשבר הרג אותנו, נקווה שבקרוב נתאושש כמה שאפשר”.

ביבנה, נרשמה גם כמות גבוהה של כלי רכב על הכביש, וחנויות רבות שנפתחו בפתיחה מחודשת לאחר המון זמן. מתחם ה-G שאף הוא שוקק חיים ובמבקרים ברוב ימות השנה, נפתח היום לרווחת התושבים, אך הענות היום הוסיפה להיות דלה. בעלי החנויות בשדרות דואני, שאף הם התברכו במבקרים רבים לפני משבר הקורונה, עדיין לא יכלו לשחרר חיוך רחב לאור העבודה שלא נרשמה כמות גדולה של קונים.

חנן, בעל רשת בית הפנקייק המקורי במתחם: “פתחנו רק בינואר האחרון. תקופה הקורונה השביתה את העסק שלי חודשיים. חווינו פגיעה כלכלית, ותוסיף את זה שלא הגיע לנו עזרה מהמדינה כי אנחנו עסק חדש. רק מחכים שיפתחו אותנו. איני מבין את החלטת ראשי המדינה ומשרד הבריאות, לאור זה שפתחו הכל ורק את המסעדות לא. יש לנו כאן תפריט עשיר ומגוון שמחכה לתת ללקוחות שלנו את מבוקשם. אם מכון כושר, וספריות פתחו, אז למה אי אפשר לשבת במסעדה?”.

באשדוד, תנועה ערה של כלי רכב  ברחבי העיר אך גם כאן נרשמה אכזבה מצד בעלי העסקים בקניון סימול עקב דלילות במבקרים.

גן יבנה – מתחם הקניות ביישוב אף הוא נפתח עם ציפיות רבות, אך מעטים האנשים שנכחו במקום. 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן