news08.net/ads.txt

איבחון מאוחר של דלקת ריאות גרם לכריתת חצי ריאה לאם צעירה

 

בת 28 שאושפזה עקב כאבי ראש בלבד במחלקת נוירולוגיה בבי”ח אסף הרופא, שוחררה כעבור שבועיים בכיסא גלגלים, עם דלקת ריאות קשה שלא אובחנה. לאחר שמצבה הידרדר, בבית חולים תל השומר נאלצו לכרות לה חצי ריאה. כך עולה מתביעה בגין רשלנות רפואית שהגישה התובעת, אם ל-2,לבית המשפט המחוזי בלוד באמצעות עורכת הדין נועה גליקמן כנגד בי”ח אסף הרופא, משרד הבריאות וקופת חולים מאוחדת.

מהתביעה עולה כי לפני כ-5 שנים האם הצעירה התלוננה על כאבי ראש קשים והופנתה מקופת חולים לחדר המיון בבית חולים אסף הרופא. בחדר המיון הוחלט לאשפזה לטיפול. בהמשך התגלה בבדיקות מעבדה תהליך זיהומי חריג ומצבה החל להידרדר משמעותית: היא נפלה בשירותים, סבלה  מהקאות, קוצר נשימה  וחוברה לחמצן.  במקום להעמיק הבירור  בבית החולים הוחלט לשחררה כשהיא במצב סיעודי ונעזרת בכיסא גלגלים. למחרת שחרורה פנתה לקופת חולים מאוחדת בראשון לציון, אך הרופא הורה לה ליטול תרופה לחולי לב מבלי לערוך לה בדיקות. רק לאחר מספר ימים נוספים רופא אחר מקופ”ח מאוחדת הורה על פינויה הבהול בניידת טיפול נמרץ לחדר המיון בבי”ח הילל יפה. הרופא ציין כי הצעירה הגיעה עם כאבים בחזה, שיעול בלתי פוסק, סחרחורת חמורה, לחץ-דם נמוך, סטורציה נמוכה,הליכה בלתי יציבה והיא אינה שולטת בגופה. בבי”ח הלל יפה אובחנה דלקת ריאות חריפה, בוצעו נקזים לריאות והוחלט להעבירה  לבי”ח תל השומר כשהיא במצב מסכן חיים. שם לאחר שניסו ללא הצלחה לייצבאת מצבה במשך מספר חודשים, נאלצה הצעירה לעבור כריתה של מחצית מריאתה השמאלית.

בחוות הדעת שצורפו לתביעה נטען כי מדובר במקרה של אישה צעירה, ללא כל בעיה נשימתית, אשר חוותה איחור  ניכר ובלתי מוצדק באבחון דלקת ריאות.  כתוצאה מכך היא נזקקה לכריתת  חלק מריאתה  השמאלית. מומחה מטעם התביעה קבע כי לא סביר שחולה מאושפזת במשך קרוב לשבועיים במחלקה בבי”ח, מראה סימנים ברורים של הדרדרות – ולא נעשה כל מאמץ לנסות להבין מה קורה. במהלך האשפוז לא בוצעה בדיקה גופנית פשוטה, לא נעשו בדיקות דם חוזרות ובמשך כשבועיים הסתמכו על צילום חזה בודד. לו היתה מקבלת טיפול אנטיביוטי דרך הוריד, הייתה נמנעת  ההתדרדרות הקשה והיתה מבריאה לחלוטין.

בהתייחס לקופ”ח מאוחדת, קבע המומחה כי לא ניתן לקבל מצב בו חולה צעירה פונה בשל דופק מהיר ובלתי מוסבר לאחר שבועיים של אשפוז,והרופאמסתפק באבחנהשל “דופק מהיר” ומורה על נטילת תרופה להאטת דופק, למרות שהיא נעדרת רקע של מחלות לב. לאור תלונותיהשל התובעת היה על הרופא היה לחשוד בזיהום, אך הוא לא הפנה לבדיקות מעבדה, לצילום חזה או כל בירור נוסף.

עו”ד נועה גליקמן טוענת בתביעה כי הנזקים ההרסניים והבלתי הפיכים לתובעת נגרמו כתוצאה מהתנהלות רשלנית של צוות ביה”ח וקופ”ח. לדבריה, לא יכול להיות מקרה בו אישה צעירה מאושפזת בשל כאבי ראש כשהיא מתהלכת ועצמאית לחלוטין, משוחררת מבי”ח לאחר כשבועיים כשהיא במצב סיעודי ונעזרת בכיסא גלגלים, בלא שנעשה כל בירור רפואי מקובל.

לפני המקרה, הייתה התובעת עמוד התווך של משפחתה, אשה עצמאית, משמורנית עיקרית לשני ילדיה הקטנים, ניהלה לבדה את משק ביתה, טיפלה בילדיה ועמדה לסיים לימודיה כגננת. אך חלומותיה  נגנזו: היום היא סובלת מקוצר נשימה וכאבים קשים, מתקשה בהליכה, וסובלת מבעיות נפשיות ביניהם דכאון והתקפי חרדה רבים על אשפוזה ופחד ממוות. תחושות אלה אף חילחלו לילדיה הקטנים החוששים לחייה. הצעירה תובעת לקבל פיצוי עבור  הפסדי שכר, זכויות סוציאליות, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, אובדן הנאות חייםו פגיעה באוטונומיה.טרם הוגש כתב הגנה.

קרדיט צילום:עידית רון פרופטה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן