news08.net/ads.txt

איזו שכונה עתידה להפוך למתחם יוקרתי בנתיבות?

עם גישה קלה ונוחה לכביש 25, תנופת בנייה אדירה ואלפי מטרים של שטחים ירוקים, מתקני משחקים ומוסדות ציבור וחינוך, הופכת שכונת נווה שרון החדשה בנתיבות למתחם יוקרתי, המושך זוגות צעירים רבים. עו”ד שיר הספרי (בתמונה) ממתגת הערים והנדל”ן מספקת סקירה.

מי שנוסע על כביש 34 לכיוון דרום, ודאי מזהה מרחוק את הבניינים שיוצרים קו מיתאר חדש לעיר נתיבות. המבנים הלבנים, הנישאים אל על, הם מגדלי המגורים הראשונים שנבנו בשכונת נווה שרון החדשה והיוקרתית. נווה שרון, מהשכונות המערביות החדשות בנתיבות הקרויה על שמו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, מושכת אליה מגוון תושבים, בהם אקדמאים רבים, זוגות צעירים ובעלי משפחות, משפרי דיור מבני העיר וגם מאשדוד, אשקלון ויישובים דרומיים נוספים. מיקומה בכניסה הצפונית של נתיבות מקנה לה יתרון חשוב, בעיקר הודות לגישה הקלה והנוחה לכביש 25, עורק התחבורה המרכזי ליוצאים מן העיר לכיוון באר שבע או המרכז.

השכונה מחולקת לחמישה פלחים שונים, הכוללים כ־2,800 יחידות דיור, מתוכן 528 יח”ד (18%) במסגרת מגרשים צמודי קרקע לבנייה פרטית. כל הפלחים מאופיינים בבנייה רוויה, עם בניינים בגובה 10 קומות לאורך שני הרחובות הראשיים, לצד דירות צמודות קרקע, כאשר במרכזו של כל רובע ישנן גינות ציבוריות ומבני ציבור. הרובע החמישי והיוקרתי של השכונה מתוכנן כמרכז עסקים עירוני, שצפוי לכלול עשרות אלפי מ”ר של מסחר ותעסוקה (שימושים מעורבים), לצד 280 יחידות דיור, גני ילדים ושטח ציבורי ירוק לרווחת התושבים.

את השכונה מאפיינת תנופת פיתוח אדירה, כאשר את הבניינים הראשונים כבר אכלסו זוגות צעירים, אשר בחרו בנתיבות כביתם החדש. בהתאם למדיניות שמתווה ראש העירייה יחיאל זוהר, רמת הפיתוח בנווה שרון היא מהגבוהות בארץ, ונשענת על פריטי פיתוח – כגון עמודי תאורה יוקרתיים, ריהוט רחוב דקורטיבי, כיכרות תנועה מעוצבות וכיו”ב – באיכות הגבוהה ביותר, המיושמים ברחביה תוך הקפדה רבה וצמודה.

שטחים ירוקים ומתקני משחק וכושר

לאורך הדופן הצפונית של השכונה מתוכננת רצועת שטח ציבורי פתוח באורך של 3,200 מ’, שבמרכזה נבנית בימים אלה טיילת מרהיבה, הכוללת מסלול אופניים, שבילים מרוצפים להולכי רגל, שישה מתחמים של מתקני משחק וכושר, ריהוט רחוב ותאורת רחוב. גבולה הדרומי של השכונה מתוחם בשטחי יער ושטחי ציבורי פתוחים, ולאורכם מתוכננת טיילת דרומית נוספת, שתנוע לאורך דופן ערוץ מיוער של נחל בוהו. השכונה מרושתת בשטחים ציבוריים פתוחים בגדלים שונים, המיועדים לשמש כשטחי נופש וספורט לרווחת התושבים, ויכללו מתקני משחק, מתקני כושר ומגרשי ספורט.

מוסדות ציבור וחינוך ברמה הגבוהה ביותר

ברחבי נווה שרון מוקמים וצפויים לקום שורה של מבני חינוך וציבור ומבני דת, המתוכננים על ידי מיטב המתכננים. כל המבנים מונגשים ונותנים מענה לצורכיהם של תושבי השכונה. בין היתר צפוי לקום בית ספר חדשני ירוק, חלוץ בתחומו, בתכנונו של האדריכל דוד נופר, שתכנן את מוסדות החינוך החדשניים ביותר בישראל.

נגישות תחבורתית גבוהה

כאמור, אחד מהיתרונות החשובים של השכונה הוא החיבור שלה לעורק התחבורה המרכזי, המאפשר כניסה ויציאה חלקות מהעיר. השכונה תוכננה מלכתחילה כששני רחובות ראשיים חוצים אותה ממזרח למערב; האחד הוא רחוב יצחק שמיר והשני רחוב אריאל שרון, המתעלים את תנועת כלי הרכב אל שכונת רמות יורם, הנמצאת ממערב. רחוב יצחק שמיר מתחבר מכיוון מזרח לכביש 11 הנקודות, המתחבר בקצהו הצפוני לכביש 25, ובקצהו הדרומי לכביש 2444 ובהמשכו לכביש 34 בואכה באר שבע. בקצהו המערבי מתחבר רחוב יצחק שמיר לשדרות ויצמן ולרחוב ירושלים, שני כבישים המתחברים לכביש 11 הנקודות ולשכונות הוותיקות בנתיבות. רחוב אריאל שרון מתחבר בקצהו המערבי לכביש יציאה חדש לכיוון כביש 25, אשר תכנונו הושלם, וביצועו יתחיל בקרוב. כך בתוך חמש דקות נסיעה בלבד ניתן להגיע אל תחנת הרכבת העירונית, הממוקמת בשכונת נתיבות מערב, כאשר בצמידות לה גם חניון חינם.

 

פרופיל שכונתי

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים: כ־ 1,200,000 שקל

סה”כ יחידות דיור: 2,800

מרחק נסיעה מתחנת הרכבת: 5 דקות

נגישות: קרבה לכביש 25 , המחבר לצירי תחבורה מרכזיים ומהירים

שטח ציבורי פתוח: 3,200 מ’

פנאי: טיילת מרהיבה המתחברת לנחל בוהו, שבילי אופניים, מתקני כושר ומגרשי ספורט, מתקני ומגרשי משחק

חינוך: מוסדות חינוך מתקדמים סה”כ יחידות דיור: 2,800

מרחק נסיעה מתחנת הרכבת: 5 דקות

נגישות: קרבה לכביש 25, המחבר לצירי תחבורה מרכזיים ומהירים

שטח ציבורי פתוח: 3,200 מ’

פנאי: טיילת מרהיבה המתחברת לנחל בוהו, שבילי אופניים, מתקני כושר ומגרשי ספורט, מתקני ומגרשי משחק

 

כתבה: עו”ד שיר הספרי – ממתגת ערים ונדל”ן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן