איטל בציר אלשיך: “ההצעה לסדר של האופוזיציה פוגעת בעסקים ברחובות”

חברת מועצת העיר רחובות איטל בציר אלשיך, מגיבה להצעת יו”ר האופוזיציה יניב מרקוביץ – הפסקת האכיפה הבררנית בנושא: פתיחת העסקים עד לתיקון חוק העזר לרחובות – אשר נדחתה

״ההצעה לסדר של האופוזיציה פוגעת בעסקים המקומיים, מכשילה מהלכים שנעשים מאחורי הקלעים למציאת פתרון לפתיחת עסקים בשבת ופותחת חזית מיותרת בין דתיים לחילונים במקום הידברות ושיח מכבד״ – כך טוענת ח״מ איטל בציר אלשיך נגד ההצעה שהועלתה השבוע לסדר.

ביום רביעי, בישיבת המועצה הורדה מסדר היום ההצעה שכותרתה: ״הפסקת האכיפה הבררנית בנושא: פתיחת העסקים עד לתיקון חוק העזר לרחובות. הצעה שהגיש ח״מ ויו״ר האופוזיציה הטרי – יניב מרקוביץ.

זאת מאחר ומקדונלדס שנפתח במרכז המסחרי באחוזת הנשיא חוק העזר העירוני שחוקק לפני כ-30 שנה מתיר פתיחה של בתי קפה ומסעדות במרכז המסחרי בימי שישי עד 22:00 ובשבת מ-10:00 ועד 15:00.

מאחר והזכיין של מקדונלדס קיבל 2 דוחות מיום הפתיחה (כחודש ימים) תושבים בשכונה התקוממו, ביקשו הסבר ומציאת פתרון להמשך פעילות מקדונלד׳ס עד סוף היום.

בעניין זה בוחרת ח״מ איטל בציר אלשיך להסביר: מדוע סיעתה הצביעה בעד הסרת ההצעה מסדר יום, למה בעיניה ובעיני חבריה לסיעה העלאת הצעה של ״אכיפה בררנית״ פוגעת בעסקים בעיר, מדוע נעשו מגעים לפתרון מאחורי הקלעים ולא לעיני הציבור ומדוע היא סומכת על ראש העיר שיימצא את הפתרון המיטבי לכולם.

לצערנו, ההצעה שהעלו חברי האופוזיציה והעומד בראשה, היא בלתי אחראית ומעמידה את בעלי עסקים שפתחו עד היום בשבת, ללא כל הפרעה וקושי, זאת למרות שהם אינם נמצאים בסטטוס קוו ואינם פועלים בהתאם לחוק העזר העירוני שנקבע.

ההצעה של האופוזיציה לקיים ״אכיפה בררנית״, קוראת בעצם לערוך סדר על מנת שכל בתי העסק בעיר יהיו שווים בפני החוק, גם עסקים שאינם בסטטוס קוו והעירייה הייתה אמורה להטיל קנס או אף לסגור, אך כל השנים הללו העירייה לא אכפה ופעלה בעניין עד שברבות השנים הפכו לחלק מן המציאות ומעין עובדה מוגמרת.

ולכן, מדובר באקט בלתי אחראי, פוגעני וחסר אחריות. האופוזיציה בוחרת לפתוח חזיתות מיותרות ומאבק בין חילונים לדתיים, כשאפשר לבחור בדרך של הידברות ושיח.

כידוע למרקוביץ, חוקים לא ניתן לשנות בהינף יד, מדובר בהליך מורכב המצריך ייעוץ משפטי, הבנה, את התערבות משרד הפנים וכו׳.

“פעלנו מאחורי הקלעים כדי לא להכשיל מהלכים ליצירת שיח ופתרון בנושא כה רגיש”, מוסיפה איטל בציר אלשיך.

“מרגע שהתעורר העניין עם מקדונלדס׳ במרכז המסחרי, בחרנו לפעול מאחורי הקלעים גם אל מול עסקים נוספים שפנו אלינו. כל זאת על מנת לא להכשיל מהלכים הנעשים להכנת תשתית וסביבה מתאימה ליצירת שיח והידברות בנושא כה רגיש ובהליך כה מורכב משפטית, שבמשך 30 שנה לא טופל.

מאז ועד היום אנו במגעים שוטפים ובקשר ישיר מול ראש העיר, המחלקה המשפטית, עמותות וארגונים המקדמים ערכי סובלנות, דמוקרטיה ושיוויון ורשויות ברחבי הארץ. אנו שמחים.ות שיש לנו אוזן קשבת וראש עיר שסוף סוף מוכן להידבר בלב שלם ובנפש חפצה וכולנו מסכימים שבייחוד היום יש לבחור במאחד ובמחבר למציאת פתרונות מיטביים לחווים משותפים וטובים בעירנו”.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי | יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן