news08.net/ads.txt

איך להתמודד עם החזרי המשכנתא שקפצו?

לדברי ליאת טל, יועצת משכנתאות, מייסדת ובעלים של TOP TARGET אפשר להתמודד עם העלייה ולצמצם את ההחזרים החודשיים

בחודש אפריל 2023 העלה בנק ישראל את הריבית בפעם התשיעית ברציפות מאז חודש אפריל 2022.

כפועל יוצא עלתה ריבית הפריים משיעור של 1.6%  לשיעור של 6%. אחרי תקופה ארוכה בה החזרי המשכנתא היו יחסית נמוכים=, ההחזרים החודשיים של בעלי המשכנתאות (שמרביתן הן במסלול פריים) התייקרו בצורה משמעותית כאשר לאזרח ממוצע יש לפחות עוד הלוואה אחת פעילה מהבנק או מוסד מימוני אחר מלבד המשכנתא.

מכיוון שצפויה עוד העלאה נוספת (לפחות אחת) של הריבית עד סוף שנת 2023, רבים מצאו את עצמם קורסים תחת גובה התשלומים ומנסים לסגור את החודש.

לדברי ליאת טל, יועצת משכנתאות, מייסדת ובעלים של  TOP TARGET אפשר להתמודד עם העלייה ולצמצם את ההחזרים החודשיים. איך?

1. בשלב הראשון יש לבדוק את המצב שלכם בבנק- כמה הלוואות פעילות יש לכם ובמקביל על כמה עומדת יתרת המשכנתא. הוציאו דוח יתרות לסילוק המשכנתא על מנת לדעת כמה תשלומים , לאיזו תקופה ומה הריבית שקיבלתם.

2. בדקו האם וכמה הון עצמי יש לכם והאם הוא צובר ריבית או שכדאי לבצע פירעון של אחד המסלולים עליו אתם משלמים מחיר יקר.

3. רוב הבנקים הודיעו על מספר צעדים ברקע עליית הריבית האחרונה שיכולים להקל עליכם ולהוריד את ההחזר. לעיתים המהלך מייקר את המשכנתא מבחינת ריביות לכל התקופה אך בשלב הנוכחי הורדת ההחזר החודשי היא צורך. צרו קשר עם מוקד הבנק בו מתנהלת המשכנתא שלכם ושאלו אותם מהן החלופות או ההקלות שהם מציעים. קחו בחשבון שכל הצעה היא תלוי לווה ותלוי מסלול, ומכיוון שצפויה עוד העלאה נוספת של הריבית אל תמהרו לחתום על כל הצעה לפני שתבדקו אותה לעומק.

4. אפשרות נוספת שלא הייתה קיימת בעבר היא פיצול המשכנתא בין שני בנקים. אפשרות זו מתאימה כאשר הבנק בו מתנהלת המשכנתא שלכם אינו יכול להציע לכם תנאים משופרים ביחס להצעה מבנק חדש. כך תוכלו להשאיר מסלול אחד בבנק שלכם ולהעביר את המסלול השני לבנק אחר שמציע לכם תנאים מתאימים.

5. איחוד הלוואות – במידה ויש לכם נכס בבעלותכם ניתן לשעבד אותו למשכנתא כללית שתחתיה ניתן לאחד את כל ההלוואות הפעילות שלכם להלוואה אחת- המשכנתא הזו, בהחזר חודשי נמוך יותר בפריסת תשלומים נוחה יותר.

חשוב לזכור שכל פתרון פיננסי אינו פתרון קסם ולכן חשוב מאוד לתכנן את העתיד הפיננסי שלכם בצורה נכונה ושקולה, לגדר ולנהל את הסיכונים הקיימים והעתידיים ולהיות מוכנים גם למקרי קיצון.

◼️ חדש! לקבוצת הנדל”ן לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן