news08.net/ads.txt

אילת נערכת לעומסי התנועה מחר – אלו ההנחיות | כל הפרטים

על רקע עומסי התנועה הנרשמים באילת עם אירוח המוני ישראל ולצד פתיחת שני צירי רוחב בשטח שדה התעופה הישן והכשרת מאות מקומות חניה, נערכת העירייה בשיתוף המשטרה לסופי שבוע עמוסים נוספים הצפויים בחודש אוגוסט הקרוב ובחגי תשרי. 

 

בסוף השבוע האחרון עם סיום ימי תשעה באב ועיד אל אדחה, קלטה העיר אילת עשרות אלפי נופשים ופקקי ענק נרשמו בעיר. גורמי המשטרה דיווחו, כי רק בשעות הבוקר של יום חמישי נכנסו 8,000 כלי רכב לאזור התיירות. על רקע האמור, פעלה המשטרה להכווין את התנועה כבר מכביש הערבה לכיוון כביש 40 ובכניסה לעיר. בישיבה שהתקיימה בין עיריית אילת לגורמי ההנדסה בעירייה ועם גורמי המשטרה – ימת”א ויחידת התנועה סוכם, כי ההכוונה של המשטרה תימשך גם בסופי השבוע הקרובים ולצד זאת תיערך העירייה עם פתרונות לטווח הקצר, ביניהם ביצוע מעגל תנועה נוסף בצומת הרחובות קאמן דרבן, הרחבת נתיבי התנועה במעגל התנועה ברחובות דרבן קאמפן, וויסות התנועה ליוצאים מאזור התיירות דרך העפר לכיוון מסוף רבין. בנוסף, תיעשה פניה לבתי המלון ולמרכזי הקניות לעודד את העובדים להגיע לעבודה בימי חמישי בהסעות/מוניות כדי להשאיר מקומות חניה לאורחים. 

בפתח הדברים ציין ראש העירייה, כי העומסים בכביש הערבה ובתוך העיר החלו כבר עם סגירת שדה דב ובהמשך עם הפחתת מספר הטיסות לשדה התעופה “רמון” על רקע הקורונה, אשר הובילו את אורחי העיר להגיע לאילת ברכבים תוך הוספת עומסים בכביש הערבה אשר לצערנו גבה לא אחת דמים וכן עומסים בתוך העיר. על רקע האמור, שב ופנה ראש העירייה לשרת התחבורה ולרשות שדות התעופה, בדרישה להגביר את מספר הטיסות לאילת וממנה. לצד זאת כזכור, פתחה העירייה בשנה שעברה שני כבישי רוחב דרך שדה התעופה הישן לרחובות חטיבת הנגב ושדרות התמרים כדי להקל על העומסים בעונות השיא. 

בדיון שהתקיים השבוע ציינו גורמי המשטרה, ביניהם סנ”צ כפיר סולומון – קצין אג”מ מרחב אילת, רפ”ק יניב חן – קצין את”ן מרחב אילת ורפ”ק ערן כהן – מפקד ימת”א אילת, כי ההכוונה בצירי התנועה העמוסים תימשך בימי חמישי כולל הכוונה מכביש 90 (הערבה) לכביש 40 (מצפה רמון) ומאזור התיירות לכבישי הרוחב, כדי לדלל את עומסי התנועה בכניסה לעיר ובתוכה. גורמי ההנדסה בעירייה ובחברה הכלכלית לאילת יבחנו הכשרה זמנית של “ציר אבוקדו” העוקף מזרחית לכיוון מסוף “רבין” כולל עבודות להידוק השטח לטובת הכוונת התנועה ליוצאים מהעיר בימי חמישי ובכך להשאיר נתיב פנוי יותר לנכנסים לעיר. 

המשנה לראש העירייה – סטס דנקין ומנכ”ל העירייה – פיליפ אזרד עדכנו לגבי העבודות המתוכננות לביצוע, ביניהן הכשרת מעגל תנועה נוסף בצומת קאמן דרבן, הרחבת נתיבי התנועה במעגל התנועה קאמפן דרבן ועבודות לחיבור דרך הגיא למעגל התנועה הסמוך לחוף החשמל.

עוד בדיון עלו פתרונות לטווח הארוך בדגש על חניוני “חנה וסע” תוך שימוש בשאטלים אל המלונות וכן שאטלים מהמלונות למרכזי הקניות, הגדלת תעריפי החניה ברחבי העיר לעומת חניה פטורה מתשלום בחניונים מוסדרים ועוד. 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן