news08.net/ads.txt

אילת: צו הארנונה אושר פה אחד ע”י חברי מועצת העיר

צו הארנונה לשנת 2023 אושר הערב (רביעי) פה אחד על ידי חברי מועצת העיר. גם השנה עודכן תעריף הארנונה בהתאם לחוק ההסדרים בלבד, בשיעור העומד על 1.37%. תעריף הארנונה במגורים עומד על 39.38 ₪ למ”ר ובשנת 2023 יעמוד על 39.92 ₪ למ”ר.

מידי שנה מובא צו הארנונה לאישור מועצת העיר עד ה – 1 ביולי, כמתחייב בסעיף 276 לפקודת העיריות. מעבר לעדכון תעריף הארנונה כאמור ב 1.37%, על פי סעיף 7 לחוק ההסדרים במשק המדינה, התשנ”ג – 1992, כולל צו הארנונה לשנת 2023 מספר שינויים כמו שינוי תעריף הארנונה למרכז תיירות, העלאת תעריף הארנונה לחניונים בתשלום, עדכון אזור שומה לשטח שדה התעופה המתפנה וסיווג תחומי ההייטק והמו”פ (מחקר ופיתוח) כמפעלי תעשייה כולל מפעלים עתירי ידע. בעניין מרכז התיירות, הסביר גזבר העירייה – אסי בן חמו, כי מדובר בהפחתה של 25% בכפוף לאישור שרי הפנים והאוצר, כחלק מעידוד העסקים להמשיך לפעול במקום. כיום משתייך המרכז לאזור שומה 2 תיירות ועם אישור השינוי יעבור המרכז לאזור שומה 3 מגורים בשל סמיכותו לאזור המגורים. החיוב יהיה בהתאם לסיווג של כל עסק. גם מתחם שדה התעופה המתפנה יחויב בהתאם לאזור 3 וישתייך לאזור 4 בהגדרה חדשה הכולל רק את רובע השדה. עוד מתייחס הצו לפעולות העירייה לקידום וסיוע בגיוון והרחבת מקומות תעסוקה. בהתאם לכך תחומי ההייטק והמו”פ (מחקר ופיתוח) צורפו לסיווג מפעלי תעשייה הכולל מפעלים עתירי ידע.

כידוע תעריף הארנונה באילת נקבע בהתאם לאזורי שומה. אזור שומה 1 כולל את מרכז העיר, שדרות התמרים. אזור שומה 2 כולל את אזור התיירות ושדה התעופה ע”ש רמון. אזור שומה 3 כולל מגורים בעיר ואזור התעשייה. אזור שומה 4 כולל את שטח שדה התעופה המתפנה. אזור שומה 5 כולל את פארק אמת”ל. אזר שומה 6 כולל את עין עברונה שכיום ללא נכסים. אזור שומה 7 כולל את אזור התעשייה שחורת ואזור שומה 8 כולל את המגורים העתידיים בשכונה רודד המתוכננת במבואות אילת. תעריף הארנונה נקבע כחוק בהתאם לסיווגים בכל אזור.

תעריף הארנונה במגורים עומד על 39.38 ₪ למ”ר (עד 120 מ”ר), 43.35 ₪ למ”ר (121 מ”ר ומעלה) ובשנת 2023 יעמוד כאמור על 39.92 ₪ למ”ר (עד 120 מ”ר), 43.94 ₪ (121 מ”ר ומעלה). סך הכנסות העירייה מארנונה עומדות על כ – 300 מיליון ₪, כמחצית מהתקציב השנתי. 25% מארנונה למגורים ו – 75% מארנונה לעסקים, בתי מלון ובתי מלאכה. אחוז גביית הארנונה בעיריית אילת עומד על 92%.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן