news08.net/ads.txt

אינטל לחברות הייטק בדרום: “אמצו תלמידים – וגייסו אותם לאחר כמה שנים”

פרויקט אופק דרום הינו פרויקט תעסוקתי ייחודי של מפעל אינטל בקרית גת, המשלב עובדים ועובדות מהדרום ללא רקע אקדמי או ניסיון רלוונטי, רבים מהם תושבי קריית גת והסביבה

כפר הנוער קדמה קיים מפגש בהשתתפות נציגים מחברות HP ,KLA, טנכור, אירונאוטיקס, תעשייה אווירית אל על ואלביט, בו הציגה את ‘מודל הרצף’ – שילוב נוער בסיכון בתפקידים טכנולוגיים בצבא ובחברות טכנולוגיות מובילות. המפגש נערך במטרה לרתום חברות להשקיע בקשר מקדם ומשמעותי עם התלמידים, כבר בשלב התיכון, כדי לעודד אותם ללמוד ולשרת בעולמות הטכנולוגיים ומתוך מטרה לייצר עבורם הזדמנות להעסקה באותן חברות כבוגרים.

במסגרת המפגש הציגה אינטל את שיתוף פעולה המתקיים בהצלחה בכפר הנוער קדמה, בו מתחנכים כ-110 נערות ונערים השואפים להזדמנות חדשה להצליח ובגדול להגשים חלומות. במקום  פועלת מגמה טכנולוגית, מובילה בתחומה, המחברת בין חניכי קדמה ובין חברת אינטל בכדי ליצור להם תמונת עתיד ואופק תעסוקתי יציב בתחום הטכנולוגי.

פרופ’ מיכל וייס, העומדת בראש המכון למוביליות חברתית וכלכלית באוניברסיטת וושינגטון הציגה מודלים דומים בעולם, והדגישה את תפקידה של התעשייה בקידום מוביליות חברתית וכלכלית. עוד שיתפה פרופ’ וייס מחקר המראה כי המודל שנוצר על ידי אינטל וקדמה הוא המודל המיטבי.

במפגש התקיים פאנל של בוגרי כפר קדמה שעובדים באינטל, בו סיפרו הבוגרים על הדרך שעשו מאז החלו את לימודיהם בקדמה ועד לעבודתם הנוכחית באינטל קרית גת. הבוגרים התקבלו לעבוד באינטל כחלק מפרויקט “אופק דרום”, פרויקט תעסוקתי ייחודי במפעל אינטל בקרית גת, במסגרתו אינטל גייסה כ-150 עובדים ועובדות מהדרום ללא רקע אקדמי או ניסיון רלוונטי.

שחר רובינשטיין, מנהל כפר הנוער קדמה אמר: “אנחנו מודים לאינטל על שותפות האמת, על האומץ הניהולי בשילוב אוכלוסיות שלא יכלו להיכנס בעבר אל תוך אינטל. הייעוד של כפר הנוער קדמה הוא לתת הזדמנות לבני נוער שלא הייתה להם הזדמנות להצליח בחיים. באמצעות השותפות עם אינטל אנחנו מצליחים לצור עתיד חדש לבוגרים שלנו. שמחנו לראות שחברות מצליחות וגדולות נוספות מעוניינות להצטרף למודל הרצף, יחד עם שותפים נוספים כמו קרן צורים וחיל האוויר, יהיה ניתן לצור רצף תעסוקתי לכל בני הנוער בסיכון בישראל ובכך לחולל שינוי אמיתי ובגדול”.

דניאל בן עטר, סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית, מנכ”ל משותף של ארגון הייצור העולמי של אינטל ומנכ”ל משותף של אינטל ישראל, סיפר בהרצאה כיצד אינטל משלבת  אוכלוסיות מגוונות בתעשייה במסגרת ‘אופק דרום’.

לדבריו: “מאז נרקמה השותפות הייחודית בין כפר הנוער לאינטל, שיצרה עבור חניכי “קדמה” מסלול ישיר להיי-טק, היא שינתה את החיים שלהם ושל עוד מאות צעירים בדרום”.

 עוד ציין כי: “פרויקט אופק דרום, פרויקט תעסוקתי ייחודי של מפעל אינטל בקרית גת, המשלב עובדים ועובדות מהדרום ללא רקע אקדמי או ניסיון רלוונטי, רבים מהם תושבי קריית גת והסביבה. אני רואה כזכות וגם כשליחות מוסרית חברתית, לשתף חברות אשר שואפות למצוינות תפעולית ומאמינות ביכולתן לתרום לחברה הישראלית, לחולל שינוי אמיתי. אני שמח מאוד שהגיעו למפגש נציגים של חברות רבות, בהן HP ,KLA טנכור, אירונאוטיקס ואלביט. ‘אופק דרום’ הוא דוגמא מצוינת לאופן בו חברות יכולות לחולל שינויים שישפיעו על חייהם של אנשים רבים, וכולי תקווה שחברות נוספות יצטרפו ל”מודל הרצף” הלוקח אחריות לשלב נוער מהפריפריה בחברות הטכנולוגיות הגדולות בישראל“.

בן עטר ציין כי לאור הצלחת התוכנית “אופק דרום” והבנת החשיבות הרבה של הפרויקט. הוא מקווה להמשיך ולגייס עובדים מהדרום במסגרת אופק דרום 2 עבור מפעל השבבים החדש שנבנה בימים אלה בקרית גת.

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

צילום: אבי מורג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן