news08.net/ads.txt

איפה אתם עושים את יום השואה? למעלה מחצי מיליון ישראלים צפויים להשתתף השנה בזיכרון בסלון

זיכרון בסלון היא יוזמה חברתית אשר גדלה למסורת ישראלית ומציעה לציין את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסלון הבית, בין אורחים וחברים, בערב הכולל עדות, חלק שיתופי ודיון פתוח. גם השנה מעל לחצי מיליון אנשים ישתתפו בזיכרון בסלון ברחבי הארץ ואף בעולם.

יוזמת זיכרון בסלון החלה בשנת 2011, בסלון אחד, אליו התכנסו בספונטניות כמה עשרות חברים אשר הרגישו כי הזיקה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה הולכת ונחלשת. בין הטקסים הממלכתיים לצפייה בטלוויזיה, רבים מתקשים למצוא דרך אישית, רלוונטית ומשמעותית לעסוק בנושא זיכרון השואה. זיכרון בסלון מציע דרך אחרת להתמודד עם היום הזה –  דרך מפגש אינטימי בסלון הבית בין חברים ואורחים.

מידי שנה משתתפים למעלה מחצי מיליון מארחים ומתארחים בזיכרון בסלון ברחבי הארץ ובעולם, מה שהופך את המיזם למסורת ישראלית חדשה ההולכת ומעצבת מחדש את הדרך בה אנחנו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

בעתיד הקרוב נתעורר למציאות בה ניצולי השואה כבר לא יהיו עמנו. לכן, צריך להיערך לדרכים אחרות לשימור הזיכרון ודרכו ובשמו להוביל לחברה מוסרית ומאוחדת יותר. בכל סלון המפגש מתעצב באווירה שונה, מתאימה ומשקפת את מגוון האנשים אשר התקבצו בו. המבנה הבסיסי זיכרון בסלון, כולל שלושה חלקים: נפתח בעדות, לעתים של ניצול שואה או בן הדור השני, ולעיתים עדות מוקלטת או מצולמת. משם הערב ממשיך לחלק שיתופי בו האורחים מוזמנים לנגן, לשיר, לשתף בסיפור אישי, או כל פעילות אחרת אשר תאפשר ביטוי אישי יצירתי. החלק השלישי הוא שיח פתוח בין המשתתפים על חשיבות זיכרון השואה בהווה ובחברה שלנו.

גם השנה, כמידי שנה, זיכרון בסלון מאפשר לאוכלוסיות שונות לקחת חלק אקטיבי בעיצוב הזיכרון האישי והקולקטיבי:  זיכרון בסלון יתקיים במועדונים חברתיים והוסטלים של פגועי נפש, פנימיות, בתי כלא, קהילות של מבקשי מקלט, מעונות ומסגרות של נוער במצבי סיכון, אנשים עם צרכים מיוחדים, דרי רחוב, מרכזים לטיפול בהתמכרויות ועוד רבים. זיכרון בסלון אף חצה יבשות והגיע לקהילות יהודיות ואף לא יהודיות באוסטרליה, אסיה, דרום אמריקה, צפון אמריקה, אירופה ואפילו למדינות ביבשת אפריקה.

זיכרון בסלון מזמין את תושבי העיר לפתוח את סלון ביתם ואת ליבם ולארח זיכרון בסלון, להצטרף לסלונים הקיימים ולהשתתף וכן את ניצולי השואה ובני הדור השני להצטרף ליוזמה ולהגיע ולספר את סיפורם או סיפור משפחתם.

לפרטים נוספים והרשמה חפשו זיכרון בסלון בגוגל או הכנסו לאתר: http://www.zikaronbasalon.com

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן