news08.net/ads.txt

אירוע הקאתון התקיים ב-בן גוריון בנס ציונה

מדובר באירוע יוצא דופן בו תלמידי הבית ספר הציגו פרויקטים ייחודיים של חדשנות וטכנולוגיה לטובת שמירה על האקלים

ביום שלם וייעודי תלמידי כיתות ט’ ו-י’ בתיכון בן גוריון בנס ציונה הציגו יוזמות חדשניות ופיתוחים טכנולוגיים ייחודים פרי יצירתם במטרה למצוא פתרונות לשמירה על כדור הארץ והתמודדות עם משבר האקלים.

ההקאתון נפתח בהצגת האתגרים הדורשים פיצוח, הצוותים הציגו את הרעיונות ואת שלבי הביצוע ומציאת הפתרון. ההאקתון התנהל כתחרות אשר בסופה, צוות שופטים בחר את הזוכים שסיפקו את הפתרונות הייחודיים, החדשניים והמקוריים ביותר. חלק מהפתרונות עליהם עבדו התלמידים והציגו במסגרת ההאתקון הם: אפליקציות מיחזור שנותנת ניקוד או פרס או למחויבות אישית על מיחזור ברמה עירונית. תליון שמשדר אות מצוקה במקרה חירום. מפה המאתרת מוקדי מחזור, בתי מחסה לחיות ומקומות התנדבות ועוד.

למקום הראשון הגיע פרויקט פורץ דרך שמטרתו לחסוך בחשמל של קבוצת ES-KIT. התלמידים יצרו ערכה זולה וקלה להרכבה בכל מקום שחוסכת בחשמל. בערכה שני רכיבים עיקריים, הראשון- חיישנים הצמודים למשקוף הדלת ומזהים כמה אנשים נכנסו, אם אין אף אחד בחדר האורות נכבים וזה חוסך חשמל בצורה משמעותית. הרכיב השני- הוא אפליקציה שמתריעה למשתמש אם המזגן דלוק וחלון כלשהו פתוח בעזרת חיישן טמפרטורה ותנועה.

למקום השני הגיע פרויקט פח חיווי קולי המעודד ילדים למחזר ולמקום השלישי הגיעה אפליקציה למכירת מזון בתוקפו עומד לפוג. בשולחן השיפוט ישבו: סמדר אהרוני סגנית ראש העיר ומ”מ ראש העיר, נאור ירושלמי סגן ראש העיר, טל שפר יו״ר ועד ההורים, אסתי יוסף מנהלת אגף החינוך, רמי  שקד יועץ חדשנות בעיריית נס ציונה, יורם לוין מנהל המנהלים מחלקת על יסודי, טובה שמר פרי מנחה טכנופדגוגיה וחדשנות קריית חינוך בן גוריון.

איריס דורון, מנהלת קריית חינוך בן גוריון: “אירוע ההאקתון הפך למסורת מאז כניסתי לתפקיד לפני 6 שנים, מסמל את הרוח והאני מאמין של בית הספר שמעודד קיימות, פיתוח חשיבה מקורית, חדשנות וטכנולוגיה ואני שמחה לפתוח את השנה האזרחית באירוע כה משמעותי. התלמידים השקיעו מאמצים ועבודה רבה בחשיבה על רעיונות ופיתוחם לכדי תוצרים מוגמרים בעלי ערך טכנולוגי, סביבתי וחברתי. אני גאה בתלמידים המוכשרים ובעלי החזון שהם למעשה הדור הבא של מפתחי הטכנולוגיה בישראל”.

צילום: גולן ארביב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן