אירוע לציון עשור לפטירתו של פרופסור ראובן פוירשטיין חתן פרס ישראל

מייסד המכון וממציא השיטה פורצת הדרך – ‘שיטת פוירשטיין’ | מכון פוירשטיין הוא מרכז לחינוך, טיפול ומחקר בינלאומי, הפועל כיום בישראל וב-40 מדינות שונות בעולם.

נשיא המדינה: “פרופסור פוירשטיין, מענקי הפסיכולוגיה והחינוך של הדור, שאף זכה להכרה בינלאומית, היה מסוג האנשים שעליהם נהוג לומר כי הקדימו את זמנם. ‘שיטת פוירשטיין’ שייסד הייתה ונותרה פורצת דרך”

למעלה ממאתיים אנשים התכנסו השבוע באירוע מיוחד שארגן מכון פוירשטיין לציון עשור לפטירתו של מייסד המכון ואבי השיטה, חתן פרס ישראל, הפרופסור ראובן פוירשטיין, שהלך לעולמו בשנת 2014.

באירוע נכחו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ראש העיר ירושלים משה ליאון, שרים, חברי כנסת, מנכ”לי משרדי ממשלה, אנשי אקדמיה וחינוך, ורבים אשר נחלו הצלחה בזכות השיטה והמכון.

בערב הופיע אחיינו של פרופ’ פוירשטיין, הזמר והיוצר שולי רנד.

בנו של ראובן פוירשטיין ונשיא המכון כיום, הרב ד”ר רפי פוירשטיין אמר במהלך האירוע כי אביו לא היה רק איש של שלום כמו שכולם חושבים, הוא היה איש של מלחמה:

“אבא שלי היה לוחם, כשאף אחד לא האמין בפוטנציאל האנושי ו’כלאו’ בני אדם בהגדרות קשיחות של לקוי למידה, מפגר, באמצעות מבחנים פסיכולוגיים הוא האמין בקיומו של פוטנציאל אנושי שמאפשר להוציא אנשים מצבי קושי בלתי עבירים, לכאורה לתפקוד נורמטיבי. הוא לחם לקידום האדם באשר הוא ועבורם פיתח את שיטותיו. בימים הראשונים של המכון הועסקו על ידי המכון כשלושים עובדים, היום עובדים במכון מאות אנשים בישראל ועוד עשרות אלפים בכל העולם, השיטה מונחלת באירופה, באמריקה, באמריקה הלטינית ובמדינות אסייתיות, התפקיד של כולנו כאן הוא לממש את הפוטנציאל של החברה, פוטנציאל שלא תמיד שלא תמיד ממומש”

נשיא המדינה, יצחק הרצוג התרגש מהמעמד ואמר כי:

״אנחנו מצדיעים כאן היום לאדם ענק, יחיד בדורו, פרופסור ראובן פוירשטיין, שסלל דרך לרבים וחולל מפנה עמוק בחייהם, הודות לגישתו הייחודית. גישה שלא הייתה רק תיאוריה מדעית מהפכנית, אלא שיטה יישומית, הנוגעת בחיים הממשיים ומטביעה בהם חותם עמוק. פרופסור פוירשטיין, מענקי הפסיכולוגיה והחינוך של הדור, שאף זכה להכרה בינלאומית, היה מסוג האנשים שעליהם נהוג לומר כי הקדימו את זמנם. “שיטת פוירשטיין” שייסד הייתה ונותרה פורצת דרך. הוא השכיל להפוך את היכולות שבכוח – אל הפועל, ו”הפוטנציאל” המפורסם, שעליו תמיד מדברים המורים – הפך אצלו לבר מימוש, גם בקרב אלו שאחרים לא נתנו להם סיכוי ממשי להתקדם. רבבות ילדים וצעירים, הסובלים מקשיים מגוונים, מצאו מזור הודות לו. הוא הכניס אור גדול לחייהם ולחיי משפחותיהם. במו ידיו, הגיונותיו ולבו הרחב, הפך בעלי לקויות למשולבים בחברה; משקופים – לנראים, תורמים ומשמעותיים. אין זכות גדולה מזו״

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון:

פרופסור פוירשטיין הקדיש את כל חייו למען אלו אשר, לעיתים קרובות, אינם זוכים לתשומת הלב הראויה “למענם הוא הפך את העולם, פשוטו כמשמעו, מתעקש שלא לוותר אף פעם: לא לחברה הסובבת, וגם לא לילד או למבוגר, בעלי הצרכים המיוחדים. החותם שטבע פרופסור פוירשטיין נותר לנצח וניכר בעולם כולו”

פרופסור ראובן פוירשטיין השאיר חותם עמוק בעולם החינוך, הטיפול והמחקר. עשור לאחר פטירתו, ממשיך המכון שייסד להוות אבן שואבת לאנשים רבים מרחבי העולם, וממשיך את דרכו בהעצמת יכולות הלמידה והפוטנציאל האנושי של כל אדם, כפי שראה וחזה פוירשטיין בחייו.

מכון פוירשטיין הוא מרכז לחינוך, טיפול ומחקר בינלאומי, הפועל כיום בישראל וב-40 מדינות שונות בעולם.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: יוסי זמיר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן