news08.net/ads.txt

אלון רוזן לא יתמודד בבחירות לראשות העיר בנובמבר; בפוסט אישי בדף הפייסבוק שלו: “אני קורא לכל המועמדים – אל תציגו לציבור הבוחרים מצג שווא!” “התפקיד הוא קודם כל ולפני הכל ‘ראש משרתי הציבור’ – ולא ‘ראש העיר’!”

אלון רוזן לא יתמודד בבחירות לראשות העיר בנובמבר; בפוסט אישי בדף הפייסבוק שלו: “אני קורא לכל המועמדים – אל תציגו לציבור הבוחרים מצג שווא

!”

“התפקיד הוא קודם כל ולפני הכל ‘ראש משרתי הציבור’ – ולא ‘ראש העיר’!”

בפוסט אישי שנכתב מהלב בדף הפייסבוק שלו, כתב היום אלון רוזן, מי שהוזכר כמתמודד אפשרי על כהונת ראש העיר יבנה, אדם אשר בא מן הציבור:

“הדילמה של כולנו: צימאון לשינוי למול יציבות שלטונית.

תושבים רבים פנו אליי באשר לריצתי לבחירות הקרובות לראשות העיר ואני רוצה לומר לכם מה דעתי בנושא.

רבים סבורים, כמוני, שאין מחלוקת כי ישנו צימאון אדיר בקרב התושבים, מהוותיקה ועד הירוקה, להתחדשות ולהשתנות. יחד עם זאת, החשש מ”החדש” והרצון לשמר יציבות שלטונית עומדים למול עיניהם של אלה שעתיד העיר חשוב להם.

לאחר 24 שנות כהונה של ראש העיר, צביקה גוב-ארי ז”ל, ועשייתו הכֹה מרובה, עניין החלפתו עורר עניין רב בקרב לא מעט אנשים.

חשוב לי לומר לכם: בעיניי התפקיד הוא קודם כל ולפני הכל – ראש משרתי הציבור! ולא ראש העיר.

תחתיו צריכים לפעול פוליטיקאים, פקידים ואנשי מקצוע, שכל רצונם אינו סידור עבודה, אלא שליחות ציבורית טהורה!

תפקידיו של ראש העיר מחולקים לשלושה: להנהיג, לשרת ולנהל.
אדם שאין לו אחת מתכונות או יכולות אלה, אינו נכון לנו תושבי העיר שייקח את המושכות.

בעוד כחודשיים לערך תעמוד למולנו החלטה – מי יסיים את הקדנציה שהחלה ב-2018 וייבחר לראשות העיר לתקופה זמנית של כ-11 חודשים.

כשנגיע לקלפי, נצטרך להכריע בין הבטן לראש. הבטן רוצה שינוי ואילו הראש מבין כי חוסר יציבות שלטונית עלולה להכניס את העיר לסחרור מסוכן.

ולמה הכוונה סחרור מסוכן?

ראשית, הבחירות יתקיימו ב-15 לנובמבר וככל הנראה כרגע (לפי כמות המועמדים, כשחלקם עדיין לא הכריזו) שנזדקק לסיבוב שני שיתקיים 14 יום לאחר מכן. משמע, המועמד שייבחר יכנס לתפקידו באופן רשמי 21 יום לאחר הבחירות, סביב סוף חודש דצמבר.

מי שלא יהיה מסוגל להציג קואליציה פוטנציאלית אמיתית, אסור לנו לתמוך בו ולקחת אותנו התושבים לסיבוב מסוכן! סיבוב שמתחיל אמנם היום, אך יסכן לכולנו את המחר!

כראש עיר, יהיה עליו לבצע בבזק ובחיפזון שני דברים עיקריים:

הראשון שבהם, בניית קואליציה (לרבות מינוי סגני ראש העיר) שעל בסיסה יוכל לפעול, לקבל החלטות ולנהל את העיר.

השני – לבנות ולממש את התקציב העירוני לשנת 2023. הצורך בבזק ובחיפזון נובע מהסיבה שב-1 בינואר מוכרזת על-ידי משרד הפנים שנת הבחירות לרשויות המקומיות.

רבים אינם יודעים שעם הגיענו לתאריך זה מגדיר החוק כי זאת שנה שלא ניתן בה לעשות שינויים מרחיקי לכת (שינוי מבנה ארגוני, פתיחת אגפים חדשים, שינוי מגוון בעלי תפקידים בעירייה, השקעות בנושאים חדשים, ועוד), ומסיבה זו ראשי ערים עסוקים בשנה זאת בעיקר ב”קוסמטיקה” של העיר.

במידה וראש העיר שייבחר לא יצלח בהקמת קואליציה, לא יאושר תקציב ל-2023, דבר שעלול להוביל תוך 6 חודשים פחות או יותר מיום היבחרו של ראש העיר להדחתו ולמינוי ועדה קרואה. סחרור מסוכן!

החוק מגיע ממקום של מניעת מתן “שוחד פוליטי” לכאורה מראשי ערים מכהנים, וזאת על-מנת למנף את יכולת היבחרותם לפעם הבאה. החוק אף הגדיל והגביל מינויים באופן גורף לכל בעלי התפקידים בעירייה בתקופה של חצי-שנה לפני הבחירות.

וכל הדברים הללו לדעתי עלול לשתק את העיר.

חמור מכך, במידה וראש העיר שייבחר לא יצלח בהקמת קואליציה, אזי לא יאושר תקציב ל-2023, דבר שעלול להוביל תוך 6 חודשים פחות או יותר מיום היבחרו של ראש העיר להדחתו ולמינוי ועדה קרואה. כפי שציינתי לעיל – סחרור מסוכן!

תושבי העיר הם אנשים חכמים ולכן ברור לכולנו שסיטואציה כזאת תפגע בסוף בכל התושבים באשר הם! תמנע מיבנה את היכולת להמשיך להיבנות ולהתפתח, ואף עשויה לפגוע לבעלי הדירות בעיר בהיבט של שווי רכושם.

אם רגע נעצור עם החוק ונלך למהות, ולאור העובדה שאין חולק כי תפקידיו של ראש העיר מחולקים, כאמור, לשלושה:
להנהיג, לשרת ולנהל – כיצד נוכל לראות בפרק זמן כה קצר, מי מבין המועמדים הוא הטוב והנכון ביותר לעיר?

האם בפרק הזמן הזה קיימת יכולת לאנשים שאינם “במגרש הפוליטי” להחליט האם הם מתמודדים? או אפילו למועמדים עצמם להציג את מרכולתם לבוחר?
האם לא נכון לתת צ’אנס ולהבין מה כל אחד עשה, עושה ויעשה?
האם לא נכון לתת הזדמנות למשל לבכירים המועסקים או משרתים היום במקומות עבודה שונים או במגזר הפרטי, ציבורי או צבאי, לקבל החלטה האם הם רוצים לרוץ?
אז נכון, חוק זה חוק. אך מעבר לחוק יש שכל והיגיון ויש אותנו ציבור התושבים.

בנימה אישית, אני חושב שמעבר למה שציינתי יהיה נכון לבחון את כלל המועמדים היום במשקפי הקואליציה.
האם הם יכולים להשיג קואליציה? מי שלא יהיה מסוגל להציג קואליציה פוטנציאלית אמיתית (כשחשוב לציין כי הרכב המועצה היום אינו משתנה), אסור יהיה לנו לתמוך בו ולקחת אותנו התושבים לסיבוב מסוכן! סיבוב שמתחיל אמנם היום, אך יסכן לכולנו את המחר!

אני מודע לכך שרבים מכם פנו אליי ורוצים שארוץ כעת ואביא שינוי לעיר, אך עליי להבהיר – טובת הציבור לנגד עיניי ועל כן המעשה הנכון יהיה להמתין ולא להתמודד בשנת 2022.

אני קורא לכל המועמדים, אם אתם רואים את טובת הציבור כמוני, הפעילו שיקול דעת בריצה כעת ואל תציגו לציבור הבוחרים מצג שווא. חשוב לחדד לתושבים כי מדובר בבחירות זמניות לראשות העיר בלבד, ועל כן הבחירות “האמיתיות” לקדנציה מלאה תתקיימנה כסדרן באוקטובר 2023.

שלכם ותמיד בשבילכם,

אלון”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן