news08.net/ads.txt

אלופת העבריאדה ברחובות: ליאל דדון מתחכמוני; מלול: “חשוב להנחיל את השפה העברית על כל העושר והיופי שלה”

גמר תחרות העבריאדה העירונית נערך בבית העם – היכל התרבות העירוני במעמד ראש העיר,רחמים מלול, ובכירי מערכת החינוך העירונית. במקום הראשון זכתה ליאל דדון מבית הספר “תחכמוני”. במקום השני: מאיה לוי מבית הספר “הרצוג” ובמקום השלישי זכה ניר גולדשטיין מבית הספר “בכור לוי”.

העבריאדה העירונית הינה יוזמה של צוות בית ספר הרצוג, אשר מוביל אותה מדי שנה – זו השנה החמישית, בשיתוף הפיקוח במשרד החינוך, המחלקה לחינוך יסודי בעיריית רחובות, שהשקיעה רבות בפרויקט – בתכנון, בשותפות ובמימון האירוע. בתחרות משתתפים תלמידי כיתות ה-ו מ21 בתי ספר מ”מ וממ”ד ברחבי העיר. קדם לתחרות תהליך למידה מעמיק ורחב מתוך מאגר של מילים, משפטים, מילים נרדפות וחריזה בשפה העברית.

בכל אחד מבתי הספר נערכה תחרות שבסופה נבחרו נציגים. במחצית הגמר, שהתקיימה בבית ספר הרצוג, נבחרו נציגים יחידים מכל בית ספר שהגיעו היום לשלב הגמר העירוני. לפרויקט העבריאדה חשיבות גדולה ביותר: בתקופה זו שבה כולם מדברים בשפה לא תקנית, יש חשיבות עליונה ללימוד השפה העברית התקנית ולהנחלתה בקרב הדור הצעיר.

לדברי שרה והב, מנהלת מחלקת החינוך היסודי בעיריית רחובות: ״חשוב לנו מאוד להנחיל ל״דור המסכים״ את כללי השפה העברית בצורה הנכונה. התחרות ברמה גבוהה ביותר ואני גאה בתלמידים ובתלמידות שהשתתפו בה. תודה לציפי מנהלת הרצוג, לצוות בית הספר, לויקי המפקחת, למנהלי בתי הספר, לרכזות בתי הספר ולתלמידים היקרים שלמדו, שיננו והגיעו להישגים יפים”.

רחמים מלול, ראש העיר, הידוע בחיבתו לשפה העברית, השתתף בחיבור השאלות לגמר העירוני. בדברים שנשא אמר: ״מאוד חשוב לרכוש ידע ואוצר מילים בשפה העברית. דווקא בעידן הזה, חשוב להנחיל את השפה העברית על כל העושר והיופי שלה החל מגיל צעיר. חשוב לאמץ את כללי השפה, שלצערנו מצטמקת ולפעמים לא קיימת, בשל השימוש הגובר והולך בסלנג. אני מחזק את ידי צוותי החינוך שלנו שעושים את זה, וגם אם לא הגעתם לשלב הסופי אבל למדתם את החומר – כבר זכיתם מבחינתי והשגנו את שלנו״.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן