אליאור עמר על הקמת המחסן הלוגיסטי: “על מה בדיוק הגאווה הגדולה?”

“אתם רציניים?”, תוהה אליאור עמר יו”ר האופוזיציה בקרית מלאכי ומסביר: “קיבלתי אתמול “הזמנה אישית” להשתתף בטקס הנחת אבן פינה להקמת מחסן לוגיסטי חדש באיזור התעשייה של קריית מלאכי. הטקס יהיה במעמד ראש העירייה אליהו זוהר ובכירים נוספים בעירייה. כולם יעלו לרגל כדי להשתתף בטקס “חגיגי” להקמת מחסנים שיעסיקו מעט עובדים יחסית לגודלם, ישלמו לתושבות ותושבי קריית מלאכי שכר מינימום ויעבירו ארנונה נמוכה עירייה.

“ההזמנה הזאת היא תעודת עניות לקריית מלאכי ולעיריית קריית מלאכי. על מה בדיוק הגאווה הגדולה? במשך שנים ארוכות מבטיחים לנו “פארק טכנולוגי” ומפעלי הייטק חדשים שאו-טו-טו תכף מגיעים אל מעבר לכביש, והופכים את קריית מלאכי למעצמה טכנולוגית. שלטים נתלו, הודעות לעיתונות הופצו, הצהרות מפוצצות ניתנו – רק החברות והמפעלים לא באו. הנייר סופג הכל, והבטחות לא עולות כסף. יש חשיבות עליונה, כמובן, לספק מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה לתושבות ותושבי קריית מלאכי. אבל הגיע הזמן שנעלה את הרף, ולא נסתפק במינימום: לדורות הבאים, הצעירים, מגיע יותר. הרצון הכי גדול של כל הורה שעובד כעובד פס ייצור במפעל בשכר שעתי נמוך, כמאבטח בבית ספר בשכר מינימום ומלא ימי “חופש” שלא מקבלים עליהם שכר או כעובד ניקיון במשרדים – הוא שהילדים שלו יעבדו בעבודה טובה יותר, איכותית יותר, מתגמלת יותר. ההורים של כולנו עובדים קשה ומקווים שאנחנו נוכל לעבוד קצת פחות קשה מהם, ולהיות מתוגמלים יותר. הם דואגים ונותנים את הלב והנשמה למען הילדים שלהם – כדי לספק להם עתיד טוב יותר. בטוח יותר.

“הצהרות על צמצום פערים וקידמה לא חשובות בפני עצמן. המעשים והמציאות – דווקא כן. והמציאות הכואבת היא שפעם אחר פעם תושבי קריית מלאכי נאלצים להסתפק במפעלים שישלמו לעובדיהם שכר מינימום בתנאים סוציאליים מינימלים. מפעל לייצור משטחי עץ, מפעל להרכבת אוטובוסים, מפעל לאריזת פירות וירקות – כל אלו חשובים גם הם, אבל כדי להשאיר את הצעירים והצעירות בקריית מלאכי וכדי להביא לכאן אוכלוסיות חדשות וחזקות – חייבים לספק להם עוד אפשרויות תעסוקה, שמתאימות למאה ה-21 ויכולות לאפשר להם גם יותר ממינימום.
בקרוב צפויים לצאת לשיווק שטחים נוספים באיזור התעשייה החדש בתימורים. אני מקווה שהפעם לא נסתפק רק בהצהרות והבטחות שפרוסות על שלטי החוצות ובכותרות העיתונים, ונקבל מציאות שמאפשרת באמת מקומות תעסוקה איכותיים לתושבות ותושבי העיר, גם אם באיחור של שנים ארוכות.
עד שזה יקרה – ואני מאמין בכל ליבי שזה יכול לקרות – כדאי לפחות לא להתגאות בבנייה של עוד מחסן. מגיע לנו יותר מזה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן