news08.net/ads.txt

אלי אלוש יורה? “אני בהחלט מתחיל להתכונן. גם בנפש”

לאחר ששרת הפנים איילת שקד החליטה על מועד הבחירות המיוחדות לראשות העיר יבנה, ב-15 בחודש נובמבר, ניתן היום רשמית האות לפתיחת המירוץ – המסתמן כסוער – על הקומה השנייה בשדרות דואני 50.

מועמד משמעותי ומוביל באירוע הכל-כך חדש, יוצא-דופן וגורלי בתולדות העיר, הוא אלי אלוש, מנכ”ל הרשת למרכזים קהילתיים בעיר, המציג רקורד עמוס בהצלחות בעשייה חברתית-ציבורית, ובתפקידים ניהוליים ומנהיגותיים מגוונים. אלוש חתום על מהפך משמעותי ואמיתי בתחום התרבות והקהילה בעיר יבנה בשנים האחרונות, וטרם הגעתו לעיר וכניסתו לתפקיד, היה הנוף החברתי והתרבותי בה שונה בתכלית השינוי. אלוש הגיע לנהל את הרשת כשתקציב הפעילות שלה עמד על 6 מיליון שקלים ובקופתה גירעון של 3 מיליון שקלים. כיום, ובעקבות יישום תכניות ורעיונות איכותיים ומתקדמים פרי תושייתו, החברה עובדת בתקציב של 80 מיליון שקלים, עם יותר מ-1,000 עובדים – וללא גירעון כלל.

אלוש, מעידים עמיתיו לעבודה וליוזמות,  הינו מנהל יצירתי, מאציל סמכויות, כזה שהופך כל בעיה להזדמנות, והעובדים בחברה מספרים על מנהל שיודע להעצים וליצור יש מאין. אחד המהפכים אותם מרגיש כל תושב בעיר הוא הפיכת האמפי למוקד משיכה איזורי עם אירועים מגוונים, החל מיצירה מקומית ועד לאמנים מהשורה הראשונה בארץ ואף מהעולם. בשנים האחרונות אלוש יוצר ומפיק בעיר מגוון רחב של מיזמי-ענק, בהם ‘פסטיבל הבירה’ ו’פסטיבל האורות’, ועוד מאות אירועים. הוא מאמין גדול בכוחה של הקהילה והביא לעיר פרוייקטים רבים: ‘קהילה נגישה’, ‘המסע’, ‘עמיתים’, חוג לכל ילד בקרב האוכלוסיה האתיופית והחרדית, ועוד עשרות פרוייקטים שמטרתם לאחד ולקרב בין התושבים וליצור חוסן עירוני.

תחת ניהולו הוקם ‘מרכז הצעירים’ החדש והוא היה שותף לעיצובו והפעלתו. מתנ”סים חדשים הוקמו בעיר תחת פיקוחו על ההקמה ואיתור מנהלות מתאימות העובדות כיום ב’חברה למרכזיים קהילתיים’. מתנ”ס ‘ליפקין’ ומתנ”ס ‘מרגלית’ כבר פועלים ומשגשגים, וממש בימים אלה נפתח המתנ”ס בנאות שמיר. היכולת של אלוש לחבר קהילות באה לידי ביטוי בעוצמה גדולה בתחילת הקורונה, כשקיבל על עצמו את הובלת פרויקט חלוקת האוכל והעזרה לאוכלוסיית המבוגרים ולאוכלוסיות המיוחדות. הוא גייס אלפי מתנדבים ומיליוני שקלים לצורך ביצוע משימה זו, ובמקביל אף הפעיל אתגרים ברשת ואירועים בשכונות ובמרפסות הבתים והדירות בכל רחבי העיר.

גם הההתאוששות מהקורונה במהירות והחזרה לחיי תרבות, לחינוך בלתי פורמלי ולשגרת קהילה שוקקת ומלאת תוכן ערכי ועניין, ייזקפו לטובתו, שלא נרתע מעבודה קשה ומאומצת תוך שהוא סוחף אחריו בכוח ההנהגה שלו את העובדים, המתנדבים והפעילים. נראה כי אלי אלוש הוא אכן מנהיג חברתי ומנהל מקצועי בעל ניסיון מוכח וחזון בר-מימוש, הראוי ומסוגל להוביל את העיר יבנה לפסגות הבאות, ולשמר את הישגיה הכבירים עד היום.

רמז אולי לבאות מצאנו ברשומה האחרונה שפרסם לפני יומיים, ברשת החברתית. וכך כתב: “אני האיש האחראי בבית שלי על קניות. אני דווקא אוהב את זה. אני מסתובב בשווקים, בחנויות הקטנות, בסופרים הגדולים וכשאני בא במצב רוח הנכון, זה אפילו מרגיע אותי. דרך דוכני הירקות והפירות, המבצעים והשלטים אפשר, חודש לפני, להרגיש את לוח השנה העברי. אתמול, בין פתיחת מעון חדש לבין פתיחת צהרון קפצתי להשלמת קניות בחנות הירקות. איך שעמדתי בפתח החנות הרגשתי ראש השנה. צביטה קטנה עברה בגופי. ריח הירקות והפירות התערבב והרגשתי שמחה של חג.

“ערימת שעועית ירוקה, זוהרת, לא בשקית קפואה, הביטה בי. דלעות כתומות ניצנצו אלי, חבושים שמסבתא שלי למדתי איך להפוך את הפרי העיקש הזה לריבה מופלאה, עמדו בשורה. אפילו התפוחים היו אדומים באופן מיוחד. לקחתי מעט מכל דבר, אפילו שנותרו עוד שלושה שבועות לחג. לקחתי כי רציתי להאריך את התחושה הזו הנעימה, שמתפשטת לה בגוף, כשטעם וריח ומסורת נפגשים יחד. כמובן שאני לא אבשל את כל מה שקניתי באופן המסורתי השמור רק לראש השנה, אבל אני בהחלט מתחיל להתכונן. גם בנפש”. האם המשורר אלי אלוש התכוון לנפש גם בעולם הפוליטי? ימים יגידו.
(צילום מתוך פייסבוק אלי אלוש)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן