news08.net/ads.txt

נמל אשדוד: המנכ”ל בפועל, אלי בר יוסף, השתתף בוועדת הכלכלה בכנסת

הוועדה התקיימה בנושא צמצום זמני ההמתנה בנמלים והסרת חסמים בפני שינוע מטען מנמלי ישראל

אלי בר יוסף, מנכ”ל בפועל נמל אשדוד, השתתף  בוועדת הכלכלה בכנסת, אשר עסקה בנושאים של ‘צמצום זמני ההמתנה בנמלים’, ו’הסרת חסמים בפני שינוע מטען מנמלי ישראל’, בראשות ח”כ דוד ביטן.

במהלך הדיון בוועדה, בראשות יו”ר הוועדה ח”כ דוד ביטון, אמר מנכ”ל בפועל נמל אשדוד, אלי בר יוסף: “פעילות נמל אשדוד מעולם לא נעצרה. צוואר הבקבוק העיקרי שפגע מאד בפעילות של נמל אשדוד, בעיקר בתקופת הקורונה, היה בסה”כ  ב-8% מהמטענים. המכולות מעולם לא המתינו. היום צוואר הבקבוק הקשה ביותר שהיה לפריקת הגרעינים נפתר. פתחנו את המסוע והוא עובד בקצב של מיליון ארבע מאות אלף טון בשנה. נמל אשדוד השקיע יחד עם חברת חנ”י 250 מיליון שקל במתקנים ייעודיים לגרעינים. המתקן הזה התחיל לעבוד עם שלושה מדלים, מהמתקדמים ביותר בעולם, הקצב שלו הולך ומשתפר בצורה דרמטית. רק לצורך השוואה –  זמן שהיה כללי היה בינואר עד יולי בשנת 2022 עמד על 44 יום, בעוד שבינואר עד פברואר 2023 אנחנו כבר רואים קצב של 25 יום. כאשר אוניה ממוצעת 20 אלף טון ינואר עד פברואר 40 אלף טון ולמרות זאת זמן השהיה ירד ב-50 אחוז. השיפור הדרמטי הזה ייראה לאורך זמן”.

הדבר היחיד שאני מוטרד ממנו הוא לפעילות בתוך הממגורות. צוואר הבקבוק הוא כרגע. קצב הטעינה של הממגורות לעומת קצב הפריקה לא עומד בהלימה. זה ייצור סתימות מפעם לפעם ולעיתים קרובות בקצב התפוקה הנוכחי. לכן, צריך לבטל את 8 ימי הפטור שיש לאוניות על פי התקנות הזה יש מספיק מקומות אחסנה אלטרנטיביים. ואני מאד מבקש שהדבר ייבחן על ידי יחידת המחקר של הכנסת והרספ”ן”. בהמשך הדיון היו”ר הסכים עם בר יוסף, ואמר כי ישקול להוריד את זמן הפטור לאוניות על פי התקנות מ-8 ימים ל2-3 ימים.

עוד הוסיף בהקשר לשעות ההמתנה של הנהגים: “שעות ההמתנה הן של הצוותים לנהגים, לא של הנהגים לצוותים. אין מספיק נהגים והם לא מגיעים בזמן. כדי לפתור את עניין ההמתנה של הנהגים בכניסה לנמל, השקענו באוטומציה בשער, שקיצרה את זמן השהייה של הנהג בצורה דרמטית. הוא עובר הרבה יותר מהר. אם בעבר זמן השהייה הממוצע היה בסביבות 40 דק’, ירדנו לאזור ה-20 דק’. זאת התייעלות. הבעיה שלנו עם שעות המתנה היא שהצוות עומד על המנוף, וממתין למשאית כי היא לא מגיעה בקצב המתאים. זה הקושי הגדול ביותר. 60 שעות המתנה במשמרת ב’ אתמול, לדוגמה.”

כהמשך לדברים, ביטן אמר לנציגי משרד האוצר כי הם צריכים לפתור את בעיית הנהגים ולנצל את הכסף שהם מקבלים מהנמלים לטובת פתרון הבעיה. בהמשך לכך הוסיף בר יוסף, כי: “כדי להפעיל את מדיניות הלילה בצורה אפקטיבית צריך לתת תמריצים הרבה יותר גדולים לכל המעורבים. גם למובילים, גם למפעלים. התמריץ לא מאפשר פעילות יעילה.”

ביטן אמר שנמל אשדוד הוא הנמל שעובד הכי קשה, כי כולם הולכים לאשדוד. זאת, משום שבנמל אשדוד התבצעה השקעה בציוד מתאים לכלל הסחורות. ביטן ציין מספר פעמים כי “נראה שנמל אשדוד הוא הנמל היחידי שעובד. למרות זאת איכשהו כולם באים אליו עם תלונות.”

בדיון על בעיות בפריסת הרכבת, הסביר בר יוסף כי: “בסביבות 400 אלף טון נוסע ברכבת מהצפון לדרום. אי-אפשר להעביר את זה לדרום כי זה אומר שמרכבת זה יעבור למשאיות. האבסורד הוא שאנחנו מפעילים ממגורה ומסוע בהשקעה אדירה של 250 מיליון שקל, ובסוף לא יכולים להשתמש ברכבת ואי אפשר להעביר אותם אלינו, כי מהרכבת יש מעבר למשאיות. כמות הקרונות שנכנסת לממגורה בדרום היא בערך 12 קרונות, והם דורשים 24 כמו שיש בצפון. חשוב מאוד לשדרג את זה לרמה של הצפון, בשביל שיהיו תנאים שווים, וכל המדינה תרוויח.” היו”ר ביטן ביקש מחנ”י והרכבת לתת קדימות לנמל אשדוד ולדגון חיפה.

כאשר נשאל על גרעינים, ענה בר יוסף כי כמות הסחורה מסוג גרעינים שמיועדת להיות בנמל אשדוד היא כ-25% מכלל הסחורה. 20% מזה עובר ברכבת מהצפון לדרום. נציג רכבת ישראל אמר שברגע שיש מסילה בממגורה באשדוד, אפשר ישר להתחיל להפעיל אותה.

היו”ר דוד ביטן הסביר כי מבין הנמלים הפועלים היום, מרבית הלקוחות בוחרים לעבוד עם נמל אשדוד, אשר עושה את העבודה המאומצת מכולם ולו הציוד המתקדם ביותר. מנכ”ל נמל אשדוד בפועל אלי בר יוסף הדגיש כי אין היום פקקים בנמל אשדוד, וזאת על אף שרב הסחורה עוברת דרכו בעקבות הציוד שבבעלותו.

צילום: דוברות נמל אשדוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן