news08.net/ads.txt

אלי לנקרי דורש מרמ”י לעצור שיווקים חדשים באילת – וזו הסיבה

“המשך הצפה של השוק המקומי ביחידות דיור אינה מסייעת לצמיחת העיר ללא קידום מקורות תעסוקה” הדגיש ראש עיריית אילת

על רקע שיווק שובר שיאים באילת, פנה ראש עיריית אילת אלי לנקרי למנכ”ל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוניט ולמנהל מחוז דרום שי קרפ, בדרישה לעצור את השיווקים עד לקידום פרויקטים עירוניים והתחדשות עירונית כנדרש בהסכם הגג.

אילת הנמצאת בעיצומה של מהפכת בינוי ופיתוח כולל בנייה מלונאית, אטרקציות חדשות כמו פארק המים ופארק הטרמינל, מתחם קרוואנים ועוד, שוברת שיאים גם בשיווק של בנייה למגורים. מבדיקה של הנתונים עולה, כי קצב השיווק של רשות מקרקעי ישראל באילת מתקרב לפי 8 מהממוצע הרב שנתי מבלי לכלול את השוק הפרטי. נתון זה הוביל את ראש העירייה לדרוש כאמור מרשות מקרקעי ישראל לעצור את השיווק עד לקידום פרויקטים עירוניים שיסייעו לצמיחה נכונה של העיר.

בפנייתו הדגיש ראש העירייה, כי המשך הצפה של השוק המקומי ביחידות דיור אינה מסייעת לצמיחת העיר ללא קידום מקורות תעסוקה, כאשר בפועל ידוע כי רוב רוכשי הדירות הינם משקיעי נדל”ן, אשר משכירים את הנכסים בשכירות יומית ומביאים לפגיעה קשה באיכות החיים של תושבי העיר. “לצערי בנושאים החשובים ביותר לעיר אילת והמצויים באחריותכם אין כל התקדמות ואף אין כל מענה” הבהיר ראש העירייה וציין בתוכם את תחומי ההתחדשות העירונית, דיור מוגן, פרויקט הקרולינות, הרחבת מקורות התעסוקה ועוד.

בתחום ההתחדשות העירונית הדגיש ראש העירייה את ההכרח בחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בשל מיקומה של אילת על קו השבר הסורי אפריקאי. דוגמא קריטית ובולטת שהביא ראש העירייה היא בנייני הסינג סינג במתחם התמרים הישן והמוזנח בו מתגוררות כ- 200 משפחות ומהווה סכנה ברורה במקרה של חלילה רעידת אדמה. “גרירת הרגליים של רמי וגופי שלטון אחרים במתן פתרונות כלכליים של קרקע משלימה או תמורה כספית (חלף קרקע משלימה) מדירה שינה מעיניי ומעיני רבים, בעיקר על רקע רעידות האדמה המשמעותיות האחרונות אשר פקדו את האזור” הדגיש ראש העירייה והוסיף, כי בהתאם להסכם הגג עליו חתמו עיריית אילת ורשות מקרקעי ישראל בשנת 2017, סוכם כי 15% מסך של 18,372 יח”ד למגורים יוקצו כמגרשי השלמה או חלף קרקע. נכון להיום שווקן 2,607 יח”ד חדשות, כך שבהתאם להחלטת מועצת רמ”י בסעיף 5.6.17 לעיריית אילת קיים “פול” של קרקע משלימה או תצורה של חלף קרקע משלימה בשווי 391 יח”ד (15% מהשיווקים) לצורך התחדשות עירונית, כאשר הפועל לא הוקצה ולו שקל אחד!

עוד ציין ראש העירייה את גרירת הרגליים של רמ”י בקידום פרויקט “דיור מוגן ברובע השדה” על ידי דחיה של המכרז במשך חודשים ארוכים. התנהלות דומה גם בעיכוב פרויקט הקרולינות שמקדמת החברה הכלכלית לאילת מול החוף הדרומי של אילת תוך הפרת התחייבות ועל אף שבוצע מכרז כדין ונבחרו זוכים, אשר השקיעו עד כה מיליוני שקלים בפרויקט. כך גם באי מימוש ההחלטה על מתן הרשאה לתכנון 2 מתחמי נופש ברצועת החוף הדרומית והקצאתם לעירייה. בנוסף ציין ראש העירייה, כי רמ”י אינה עומדת בהתחייבויותיה בהסכם הגג, לסייע לעיר בהרחבת מקורות התעסוקה, פעולה הנדרשת לצמיחה מאוזנת ונכונה של העיר אשר תאפשר המשך שיווק קרקעות חדשות למגורים.

“לצערנו אנו חשים בהתעמרות מופגנת ובזלזול בלתי מובן מצד רמי, אשר בוחר לפעול באופן חד צדדי, מבלי להתייעץ או לקבל אישור של קברטיני העיר. מצב זה לא יכול להימשך !!!הבהיר ראש העירייה ודרש על רקע האמור להקפיא את המכרזים שפורסמו לבנייה, ביניהם במתחם שיפולי ההר וכל שיווק חדש בעיר עד למתן פתרונות לסוגיות האמורות ועד להשלמת בחינה הנעשית על ידי גורמי מקצוע ביוזמת העירייה, שמטרתה לבחון את כיווני ההתפתחות, שיובילו לצמיחה מאוזנת ובריאה של העיר.

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן