בקרית החינוך אמית המר ברחובות הוציאו את השיח מהבידוד

בקרית החינוך אמית המר ברחובות החליט צוות אזרחות להוציא את השיח מהבידוד. תלמידי שכבת י”ב אשר ניגשים לבחינת הבגרות באזרחות הוזמנו לשיח בין מגזרי להכרת השונה, במרחב הפתוח.

קרדיט צילום: אבי שיש מנהל התיכון

המפגש ראשון, מתוך סדרת מפגשים המתכונת עם מנעד רחב של ציבורים שונים, הוקדש להכרת המגזר החרדי. משה שחור, אברך חרדי ליטאי, בא לפגוש את התלמידים ולספר להם קצת איך זה נראה מהצד השני. להתעמת עם הדברים, לדבר את הסוגיות הכואבות ולהבין שעל אף הלבוש, לא הכל שחור או לבן.

בסוף היום כתב אחד התלמידים: “אנחנו בעידן שיש בו הרבה ידע. בתנועת אצבע קלה לכל שאלה יש תשובה, אפילו כמה. הכל ברור וידוע מראש, מחולק לקופסאות, מתויג וחתום. טוב שמגיע יום כזה, שמזכיר לנו שאולי קצת שכחנו לשאול”.

בר ספיבק רכזת אזרחות: “דווקא בימים כאלו, של מחנות, של פילוג, של ‘ההפגנה שלנו’ או ‘החתונה שלכם’, של ישראל הראשונה וישראל השנייה, חשוב היה להבין שיש ישראל אחת. ישראל האחת יש בה ימנים ושמאלנים, ערבים ויהודים, אשכנזים וספרדים, עשירים ועניים, דתיים וחילוניים. המגזרים אולי נפרדים, אבל הכאב הוא משותף”.

הרב רפי מימון מנהל קריית החינוך: “אנו מאמינים באחדות רבגונית, בבית ספרנו לומדים תלמידים מבתים מסורתיים, דתיים ותורניים. יום משמעותי זה בתקופה שכזאת מלמד אותנו לשאוף לאחדות גדולה בינינו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן