“אני מתכוון להגיד לשופט שאני מרים ידיים מראש כי נגד מערכת אי אפשר ללכת”

 

יוסף חייא, חתנו של יוסי עטר ז”ל שנרצח ביריות בחודש יוני האחרון, ניגש אל תחנת המשטרה וביקש לשוחח עם יחידת המודיעין. לטענתו של חייא, המוגבל בראייתו, לא רק שלא קיבל את מבוקשו, הוא סולק מהמקום תוך הפעלת כוח כנגדו, אשר גרם לו לחבלה של ממש. לדבריו,  אחד משוטרי התחנה דחף אותו – בפעם השלישית שנדחף נעשתה הפעולה באופן ברוטאלי ובעקבות כך מעד ופתח את ראשו. הוא נאלץ להזמין אמבולנס, בעודו מדמם ולקבל טיפול רפואי בבית החולים. שעות ספורות לאחר ששב על עקבותיו בכדי להתלונן על ההתנהגות כלפיו מצד אותו שוטר, התהפכו היוצרות וכעת מתנהל כנגדו תיק בחשד לאיומים על חיי שוטר, לאחר ששוטרים ש”הקפיצו” אותו לביתו בכפר גבירול כ”מחווה” הקליטו אותו כשהוא מאיים לפגוע בשוטר שגרם לו, לכאורה, לפציעה.

בימים אלו מתנהל משפט כנגד יוסף חייא (37, נ+1), תושב כפר גבירול המחזיק בתעודת לקוי ראיה ונחשב מוגבל ברמה מלאה, כאשר העבירה המיוחסת לו הינה איומים על שוטר. על פי גרסתו, בסוף חודש אוגוסט האחרון ביקש להיפגש עם קצין מודיעין בעניין שהוא מבקש להשאיר לעצמו. חייא טוען כי הוא טורטר ממחלקה למחלקה ולבסוף לא נענה – אלא נזרק בבושת פנים מתחנת המשטרה, באופן ברוטאלי. לטענתו “אחד השוטרים התנכל לי, דחף אותי פעמיים ובפעם השלישית הוא דחף אותי מהחזה בחוזקה ובשל כך נפלתי, מעדתי על הרצפה ונפתח לי הראש”.

בהמשך הוא נכנס לבית הקפה הסמוך “סמי בורקס”, שם לדבריו ראה אותו פראמדיק ואמר לו כי הוא חייב להזמין אמבולנס ולהתפנות אל בית החולים. כמה שעות לאחר ששהה בבית החולים לטיפול רפואי הגיע שוב למשטרת רחובות, אך הפעם כדי להתלונן על אותו השוטר שדחף לו ולכאורה פגע בו. “דפדפו אותי משוטר לשוטר, בסוף קצינת חקירות הסכימה לגבות ממני תלונה על אותו שוטר אבל למרות שביקשתי את פרטיו – נאמר לי שמדובר במידע חסוי ולא ניתן להשיב בנושא.

“כעבור כמה שעות של טרטורים ממקום למקום בא אליי אחד השוטרים ושאל אם אני רוצה שיקפיצו אותי הביתה”, סיפר השבוע חייא, “אמנם זה היה מוזר שלא עצרו אותי בגלל ששהיתי בתחנה כמה שעות טובות – אבל חשבתי לעצמי שהייתי גם ככה בסערת רגשות והם  החליטו להרגיע אותי, שגם האלכוהול שהיה לי בגוף יירד ובסוף אחרי עיכוב של שעתיים שהייתי בתחנה הקצין ליווה אותי לכיוון הכניסה לתחנה והשוטרים לקחו אותי בניידת לשכונה שלי. בדרך, מתוך עצבים התחלתי לקלל שם של שוטר מסוים שאני חשדתי שזה הוא שתקף אותי ולמחרת בשעה שש בערב הגיעו אליי שוטרים הבייתה ולקחו אותי ‘אמרו לי אתה דרוש לחקירה, אמרתי להם אוקיי’.

במה האשימו אותך?

“איומים על שוטר”.

בפועל, באמת איימת…

“איימתי, אני לא אומר שלא אבל זה שוטר שתקף אותי, הייתי מתוסכל, טרטרו אותי בתחנה וזה לא נותן להם לגיטימציה לשחק עם בן אדם ולא לתת פרטים של אדם שתקף אותי גם אם הוא שוטר, ממש לא. אני יודע את הטעות שלי ובין איום לבין זה ששוטר פתח לי את הראש מחוץ לתחנה זה הבדל שמיים וארץ”.

אתה טוען שהוא תקף אותך, הוא בסך הכל הוציא אותך מהתחנה…

“הוא זה שפתח לי את הראש, הוא דחף אותי שלוש פעמים, עם שתי ידיים על החזה אחרי ששלוש פעמים נכנסתי לתחנת המשטרה”.

מה הלאה?

“אני יודע רק שאני הולך להתמודד איתם בבית המשפט אז אני מתכוון לומר לשופט ‘תעצור אותי עכשיו, לא רוצה להיות משוחרר’, אכלתי אותה, אי אפשר על המדינה. אסור לשכוח רק דבר אחד: אני זה שנפגעתי במקרה ואני זה שמואשם – לא זה שתקף אותי ועשה לי חבלה של ממש”.

אתה חושב שעשו לך את זה בכוונה?

“יש מצב”.

מה בכוונתך לעשות?

“ביום חמישי הדיון, אני מתכוון להגיד לשופט שאני מרים ידיים מראש כי נגד מערכת אי אפשר ללכת, שישים אותי במעצר ואני אנהל את התיק ממעצר. לצערי מאירועים קודמים יש לי סעיף על תנאי בגין איומים ואני מעדיף לנהל את זה מבפנים. אני יודע שאני הולך לאכול אותה אז אני מעדיף להקדים את זה הרי עד שישפטו אותי יקחו כמה חודשים, כך או כך אין לי ברירה אחרת”.

**תגובת משטרת ישראל טרם התקבלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן