news08.net/ads.txt

אסף הדרי מיבנה מציג: ביום עובד כאח בבי”ח, בערב – סופר ילדים!

משבר הקורונה לא הטיב עם רבים מאיתנו, אך דווקא עם אסף הדרי, בן ה-37 מיבנה, קרה בדיוק ההפך: מעבר למקצועו כאח במיון ילדים ומבוגרים בבית החולים אסף הרופא-שמיר, הדרי עוסק בין היתר בכתיבת ספרי ילדים. לפני כשנה, בתקופת הסגרים שנכפתה עלינו, הוא מצא את הזמן להוציא את ספרו הראשון לאור שזכה להתלהבות רבה. כעת, הוא מוציא את ספרו השני וכבר 200 איש רכשו את הספר: “אושר עילאי”.

“מאז ומתמיד אהבתי לכתוב ולספר סיפורי ילדים. בעת האחרונה ‘קפצו’ כתבי היד שלי מהמגירה והפכו לספרי ילדים נהדרים”, סיפר בהתרגשות אסף הדרי. בראיון למערכת סטטוס, הוא מספר על ‘הולדת’ הספרים ומה המסר שרוצה להעביר.

הדרי, איך הגעת לכתיבת ספרי ילדים?

“הרבה שנים אני מתעסק בכתיבה כתחביב ובפרט סיפורי ילדים. בשנה האחרונה,  בתקופת הקורונה, החלק היצירתי שלי התעורר, והחלטתי לחשוף את היצירה שלי לעוד אנשים”.

הספר הראשון שיצא לאור נקרא “ארוחת צהריים בקן” – הספר מתאר הרפתקה מלאה חוויות של ציפורי הבר בחווה החקלאית. “ישנם גוזלים צבעוניים -אדום, צהוב, ירוק. הציפורים החלו ללקוט אוכל עבור הוריהם. האדומה נעלמת בתור ערוגת העגבניות, הגוזל השני בערוגת המלפפונים, והצהובה בערוגת התירס. כל אחת שיצאה מהערוגה נצבעה בצבע. לאחר מכן הם מגיעים הביתה עם כל מה שהם ליקטו, כאשר אמא ואבא מחכים להם, ויחד הם חותכים את הסלט – שהמשמעות לכך היא לאכול אוכל בריא.  המסר העיקרי בסיפור הנ”ל, זה גיבוש משפחתי ועזרה הדדית. זה התאים לאותה תקופה של הסגרים, כשכל המשפחות התגבשו. מלבד זאת, הסיפור הינו גיבוש משפחתי ועזרה הדדית”.

איך הקוראים הגיבו להוצאת הספר הראשון?

וואו, זה היה מדהים. העובדים באסף הרופא, בגני ילדים, ממש פרגנו וחילקו המון קומפלימנטים. חשוב לציין כי הספר מנוקד כדי שאוכל להעביר זאת לילדים בכיתות א’ וב’. הספר מעשיר את אוצר המילים ואת הדמיון של הילד”.

לפני כשבועיים יצא ספרו השני לאור הנקרא “חברים בגינה”. מדובר על ספר מרתק ומלא רגשות על חברות אמיתית ואמיצה בין החברים דן, נטע, מתן, נועה ורון, לחבריהם בעלי החיים: צב, גוזל, חתול, נמלה וחילזון. תמצית הסיפור: מדובר על חמישה חברים טובים הנקראים דן, נועם, נטע, מתן ורום. למעשה הם נפגשים בגינה ומחפשים למצוא חיה הזקוקה לעזרה. רום מוצא צב והופך אותו על הגב, נטע מוצאת גוזל ומחזירה אותו לקן שעל העץ, נועה מוצאת חילזון שעלול להיפגע ומובילה אותו בבטחה לאזור שקט, ויש את דן שרואה את הנמלה נושאת עלה על גבה, ולמעשה לוקח אותה לקן הנמלים.

אך מתן עצוב כי לא מצא חיה לעזור לו, והחברים מעודדים אותו למרות הכל. בדרכו הביתה הוא נתקל  בנילי החתולה שהלכה לאיבוד, וכעבור מספר דקות דאג להחזירה הביתה. לאחר מכן הוא חזר בהתרגשות לחבריו להראות שהוא גם עזר. הדרי מציין: “הסיפור לא מדבר על הקן המשפחתי, אלא במקום נטרלי, עם החברים, ערבות הדדית ועזרה לסובבים שלך”.

איך התגובות עד כה?

“אושר עילאי, נכון להיום, נמכרו כ-200 ספרים. יש התלהבות גדולה מצד ההורים וזה ממלא אותי באושר”.

יש מחשבה על ספר נוסף?

“כמובן. אני כבר עובד עליו”.

מהיכן ההשראה?

האמת? מהספרים של פעם, שאני אישית גדלתי עליהם בסוף שנות ה-80. למשל העץ הנדיב, האריה שאהב תות. זו השאיפה שלי, להחזיר את הטעם הישן, את מה שכולנו אהבנו כילדים”.

הדרי, מצליח לשלב בין המשמרות העמוסות במחלקות בתי החולים לבין טיפול הילדים והעיסוק בכתיבה בזכות אשתו וחבריו לעבודה: “קודם כל, כשאתה אוהב משהו אתה מוצא זמן אליו. לאחר שהילדים הולכים לישון, אני מוציא את כתבי היד שלי ומתחיל לעבוד.  כמובן, אלינור, אשתי הנפלאה, עוזרת לי המון בכל התהליך הזה. היא מאיירת ובזכותה אני יכול לומר שזה לא היה קורה. מלבד זאת, החברים שלי לעבודה בבי”ח, יש לי צוות מדהים שעובד איתי ונותן לי את הדחיפה הזו. הקורונה חיזקה והעמידה אותנו בחזית במצבים מאוד קשים, אך לא וויתרנו לרגע. בסופו של יום, אנחנו חוזרים למשפחה ולמקום שלנו”.

מה המסר שאתה רוצה להעביר?

קודם כל, מבחינה פדגוגית חשוב לקרוא ספרים או לשמוע בגיל הרך. במקביל, המסר שאני רוצה להעביר זה בעיקר לחשוב תמיד על עזרה הדדית, נתינה, גיבוש משפחתי שאלו הדברים העיקריים. בתוך זה אני מוסיף את הדברים הרלוונטיים, כמו אוצר מילים, עבודה על הרבה צבעים, תחביר נכון, כך שילדים ישכילו”.

כיצד ניתן לרכוש את הספרים?

“בימים האחרונים פיזרתי את הספרים במספר חנויות סטוק בעיר. ניתן לבצע את הרכישה דרכי וגם בחנויות הצעצועים ביבנה”.

הטלפון: 0526565248

עמוד אינטרנט: https://asafchildrensbook.co.il/

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן