news08.net/ads.txt

אף עין לא נותרה יבשה: לראשונה בפסטיבל, נערך סיור חוויתי, נגיש ומותאם לתושבים מיוחדים

עיריית רחובות והחברה העירונית, ביוזמת ח”מ אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות וח”מ עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות, קיימו  סיור מרגש במיוחד בשטח פסטיבל הפסלים לתושבי העיר עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם המלווים. הסיור נערך במטרה להעניק להם הזדמנות להכיר באופן אישי ומקרוב את האנשים שמאחורי הפסלים בפסטיבל ייחודי זה, וליהנות מחוויית פסטיבל הפסלים באופן שקט וללא קהל. חשוב לדעת כי אנשים רבים עם צרכים מיוחדים זקוקים לסביבה שקטה ורגועה על מנת לתפקד, ומקומות הומי אדם וסביבה רועשת מטרידים אותם. כך נוצר הסיור המרגש.

המשתתפים בסיור, תושבי רחובות עם צרכים מיוחדים בכל הגילאים, סיירו במתחם ופגשו את הפסלים בנחת, שוחחו איתם ואף הצטלמו. הם אף נפגשו עם חלק מהאמנים רגע לפני שהם הופכים לפסלים. הסיור היה מרגש ביותר עבור הנוכחים- האמנים, צוות ההפקה והמשתתפים עצמם.
במהלך הסיור והחשיפה הסבירו ג’קי בכר וג’רום ארוש מחברת ראש חוצות, המפיקה את הפסטיבל, את תהליך יצירת הפסלים, וניתנה אפשרות לשאול שאלות ולהצטלם עם המיצגים.
אחת האמהות אמרה: ״כל הכבוד על היוזמה, בזכותכם הצלחתי להביא את בתי להנות מהפסטיבל, אחרת היה בלתי אפשרי להביא אותה להמולת הרחוב. תודה!״

עקב הביקוש, סיור זהה נוסף יתקיים היום, חמישי 7/7/2022  טרם פתיחת המתחם לקהל הרחב.
הסיור יהיה בשעה 17:00 בבית ספר סמילנסקי. הכניסה לסיור בפסטיבל דרך סמטת חביבי מרחוב בנימין – גם להולכי רגל וגם לבאים ברכב (בניגוד לתנועה של רכבים), פקח יכווין תנועה בכניסה. גם הכניסה לפסטיבל וגם הכניסה לסיור – בבית ספר סמילנסקי בהצגת תעודת נכה בלבד. חניה לנכים תתאפשר בחניון בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני – כניסה מרחוב בנימין, דרך סמטת חביבי. כמו כן, בשטח הפסטיבל – כל שערי הכניסה והיציאה מונגשים לנכים.

רחמים מלול, ראש העיר: “גם לאחר מסורת של שנים, תמיד יש מה לחדש בפסטיבל הפסלים הבינלאומי. והפעם יצרנו סיור במיוחד לתושבות ותושבים עם צרכים מיוחדים, מתוך התחשבות בצרכיהם. מגיע להם ליהנות מהחוויה המרתקת והצבעונית של פסטיבל הפסלים כמו לכל תושב אחר בעיר ועשינו זאת באופן המותאם במיוחד עבורם”

עודד עמרם, ח”מ ומחזיק תיק התרבות: “אני שמח על ההזדמנות שיצרנו עבור האוכלוסיות המיוחדות בעיר ובני משפחותיהם ליהנות מסיור ייחודי אשר יחשוף בפניהם את העבודה האמנותית מאחורי הקלעים ויאפשר להם זמן איכות בלעדי עם האמנים “.

אורית שרגאי, ח”מ ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: “התרגשתי מאד הערב לראות את מאות האנשים – תושבי רחובות המיוחדים ובני משפחותיהם שבאו למפגש המיוחד עם הפסלים החיים וזכו ליהנות מחווית פסטיבל הפסלים כמשפחה ככל תושבי העיר אך באווירה מותאמת.
במיוחד היו מרגשים התושבים שבאו והודו על קיום האירוע ושיתפו שללא האירוע שקיימנו היום לא היו יכולים להגיע ולהשתתף. כולנו תושווים הוא הקו המוביל את העשייה, אנו פועלים ונמשיך לפעול למען הנגשת האירועים העירוניים ומתן מענים. מזמינה את מי שלא הספיק היום לבוא מחר”.
אייל פרנקל, מנכ”ל החברה העירונית: “מחמם את הלב לראות את התגייסותם של כל הגורמים השותפים להפקת הפסטיבל, למען מתן מענה הולם עבור אוכלוסיות מיוחדות על מנת שיוכלו ליהנות מסיור בטוח ונגיש בשטח הפסטיבל ומאחורי הקלעים. אני מודה לכל העוסקים במלאכה”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן