news08.net/ads.txt

“אפילו ראש העיר רחמים מלול אמר וואו” | המתנ”ס החדש באושיות נחנך; גולן ביטון: “זהו רגע היסטורי”

כמיליון שקלים וחצי הושקעו בחידוש המרכז הקהילתי של חוויות בשכונת ‘אושיות’ ברחובות. המתנ”ס עבר מהפך של ממש ויותר מכך, הותאם כל כולו לאוכלוסיות המיוחדות. לדברי המשתתפים “אפילו ראש העיר רחמים מלול התפעל, וכשנכנס אמר ‘וואו’. אפילו הוא הופתע מהמהפך הענק שהתרחש במתנ”ס”. למיזם חברו ביטוח לאומי, עיריית רחובות ורשת חוויות. על המופע האומנותי בטקס הייתה אמונה להקת ‘רוח חדשה’ – המונה תשעה חברים, מתוכם שבעה עם צרכים מיוחדים . הלהקה מנוהלת ע”י חוויות אושיות בשיתוף אקים רחובות.

אז מה כולל השיפוץ? מהחצר, דרך הלובי ודלפק הכניסה ועד לשירות וחדרי פעילות מותאמים – כך הפך המרכז הקהילתי אושיות חוויות למקום מונגש ומקדם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות: מרכז קהילתי חוויות אושיות עבר חידוש ושיפוץ מקצה לקצה, הודות למיזם משותף, במסגרתו הושקעו כמיליון וחצי שקל מתקציבי ביטוח לאומי, עיריית רחובות ורשת חוויות, זאת בהובלת ראש העיר, רחמים מלול וסגן ראש העיר ויו”ר חוויות, אמיתי כהן. בתוך כך, לאחרונה התקיים סיור מקדים במרכז, בהשתתפות נציגי ביטוח לאומי ובהובלת שמוליק וינגלס – מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים בביטוח לאומי, אשר התרשם מהשיפוץ ומהפעילות השופעת של המרכז.

במסגרת העבודות בוצע מעבר של הספרייה למבנה הסמוך של יחידית הצהרונים, זאת במטרה להרחיב את חדרי הפעילות במרכז. עוד בוצעו חצר מונגשת, נבנו חדר פעילות וג’ימבורי לקטנטנים, חדר תנועה וקצב מותאם לאנשים עם צרכים מיוחדים, חדר מוסיקה שהוקם כחדר אקוסטי ללהקות ואוהבי מוסיקה אשר צויד בכלי נגינה. בנוסף, נבנו שני חדרי פעילות עבור מועדונים חברתיים וכן, אולם רב תכליתי, לובי נוח ומזמין לבאי בית המרכז הקהילתי, ועוד. לדברי רחמים מלול, “המרכז הקהילתי הוא הבית של משפחות העיר, וככזה אנו רואים זכות גדולה בהתאמתו לכלל האוכלוסיות. קהילה חזקה נמדדת ביכולת שלה לקדם אנשים עם מגבלה, לעודד שוויון זכויות ולהתאים פעילות לכל אחד ואחת. זוהי אחת ההשקעות החשובות שביצענו בשיתוף פעולה עם ביטוח לאומי. אני מבקש להודות לכל השותפים שנרתמו למיזם והוכיחו שרחובות היא עיר מובילה לכולם”.

אמיתי כהן, סגן ראש העיר ויו”ר חוויות: “מדובר בפרויקט מרגש, בהשתתפות הרבה מאוד גורמים עירוניים ובהובלת ראש העיר וביטוח לאומי, שהבטיחו את הביצוע בפועל. היום אנחנו זוכים לחנוך את המבנה, שהוא הרבה יותר מבית, הוא מסר לכל הקהילה – שרשת חוויות כאן בשבילה, שהיכולת להיות קשובים ולתת מענה לצרכים של כולם מובילה את דרכנו ושאנחנו יוצרים יחד קהילה חזקה. אני מודה לראש העיר רחמים מלול, לשותפי למועצת העיר, מ”מ ראש העיר זהר בלום וסגן ראש העיר יניב מרקוביץ, על שיתוף הפעולה, זוהי ההזדמנות להודות לכל משפחת עובדי חוויות ולאחל לכל התושבים חג פסח כשר ושמח”.

גולן ביטון, מנכ”ל הרשת, היה מרוגש במיוחד: “מדובר ברגע היסטורי, שבו מרכז קהילתי חורט על דגלו את קבלת האחר ורואה בכולם שווים”, אמר והוסיף. “על מנת שזה יקרה, היה צורך להתאים את המקום, כך שהוא יהיה מזמין ונגיש ובמקביל להתאים את התכנים והפעילויות וכן, להעמיק בידע ובמודעות לצרכים של האוכלוסיות המיוחדות. בפועל, השיפוצים מתבססים על מעטפת המבנה אולם כל הפונקציות הקיימות בתוך המבנה שינו את מקומן והותאמו וכך גם רמת השירות שנותן הבית החדש של הקהילה. אני מודה לכל השותפים ולצוות חוויות אושיות, שמוביל את הפעילות ביחד עם השותפים בקהילה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן