news08.net/ads.txt

ארגון הקבלנים בנגב בכנס חירום

“אנחנו על סף קריסה וללא ידיים עובדות, איפה המדינה?”

עשרות קבלני בנייה מהנגב, התכנסו במשרדי הארגון לכנס חירום בהשתתפות בכירי התאחדות בוני הארץ והתריעו על המשבר הגדול בו מצוי הענף מאז תחילת הלחימה. לאחר שהרשויות בנגב ורשויות נוספות ברחבי הארץ הודיעו על פתיחת אתרי הבנייה מודיעים הקבלנים כי המחסור בעובדים זרים מותיר אותם בפני שוקת שבורה שכן, אין להם עובדים.

מתחילת המלחמה, ענף הבנייה נעצר כמעט לחלוטין ועומד בפני סכנת קריסה. קבלנים רבים מסיווגים שונים מתריעים בפני קריסה קרובה ומציינים כי גם אם הם רוצים לשוב לפעילות אין עובדים. לאור המצב, כניסתם של עובדים פלסטינים המהווים את כוח האדם העיקרי בענף אסורה. בנוסף, מרביתם של העובדים הזרים הנוספים שהיו בארץ עזבו או מסרבים לחזור לעבוד בתקופה מתוחה זו. כל אלו יחד עם העובדה שהמדינה החליטה להחריג את ענף הבנייה ממתווה הפיצויים לעסקים בעקבות מלחמת “חרבות ברזל”  מתריעים הקבלנים בנגב בפני קריסה.

בעקבות המצב, יזם וקיים ארגון הקבלנים בנגב כנס חירום בהשתתפות עשרות קבלני בנייה ותשתיות מהנגב, הנהלת הארגון בהם היו”ר ומ”מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, מנכ”ל הארגון, אלעד דדון ובהשתתפות נציגי התאחדות בוני הארץ בהם מנכ”ל ההתאחדות, יגאל סלוביק, סמנכ”ל כוח אדם, מיסוי וכלכלה בהתאחדות, איציק גורוביץ’ וחברי הנהלה נוספים.

בכנס שמעו הקבלנים סקירה על פעילות הארגון וההתאחדות עבורם. קבלנים רבים העלו טענות קשות לגבי מדיניות הממשלה כלפי הענף וזעקו כי אם הממשלה לא תתערב אנו צפויים לקריסת הענף מה שעשוי להוביל לפגיעה כלכלית עצומה במשק הישראלי שייקח שנים ארוכות להתאושש ממנה אם בכלל.

בפתח הישיבה התייחס אלי אביסרור  לאתגרי הענף ולקושי הגדול של קבלנים מסיווגים נמוכים ואמר:  “כ- 60% מחברי ארגון הקבלנים בנגב הינם קבלנים מסיווגים  ג’1 ו ג’2 וקבלני ביצוע (תשתיות וחוזית). כלומר, קבלנים שמרבית העובדים שלהם הם פלסטינאים. מדובר בקבלנים שהאתרים שלהם סגורים ללא פעילות, לקבלנים קיימות הוצאות והתחייבויות שבוצעו מול ספקים ועובדים עוד טרם המלחמה ועצירת הענף באחת והיעדר תזרים זהו מצב בלתי אפשרי. אנו שומעים כי חלק מהבנקים מערימים עליהם קשיים ולא משחררים אשראי. למרות המצב הבעייתי, באופן בלתי סביר ענף הבנייה הוחרג ואינו נכלל במתווה הפיצויים לעסקים. אנחנו תלויים בהחלטות הממשלה וצריכים להילחם בשביל שיהיה מנגנון פיצוי הולם עבור הקבלנים. אנחנו בארגון פועלים רבות בעניין זה, כבר בתחילת השבוע נפגשנו עם מנכ”ל משרד ראש הממשלה מר יוסי שלי, והצגנו בפניו את הקשיים איתם אנו מתמודדים. גם ההתאחדות וגם הארגון פועלים ביתר שאת מול כל הגורמים הממשלתיים כדי שאלה ישנו את החלטתם וידאגו לפיצוי ולמענה הולם עבור ענף הבנייה והתשתיות”.

מנכ”ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, יגאל סלוביק שמע את מצוקת הקבלנים בנגב ואמר: ” ברור לנו שהקשיים הגדולים בעיקר יושבים על הקבלנים הקטנים. אנחנו פועלים בכל הגזרות על מנת למצוא פתרונות הולמים למצב המורכב. המחסור החמור בידיים עובדות ביחד עם קשיים כלכליים ואי מתן פיצויים, מעמידים עשרות קבלנים ברחבי הארץ בסכנת קריסה ופשיטת רגל. אסור למדינת ישראל לעצור את ענף הבנייה – זה יהיה ניצחון של החמאס”.

אלעד דדון, מנכ”ל ארגון הקבלנים בנגב אמר: “ההחלטה לקיים את הכנס הייתה לא פשוטה עבורנו, בעיקר מכיוון שישנן שאלות רבות ופערים רבים שעדיין אין לנו תשובות עבורם. אך היה לי חשוב שנקיים את הכנס, נשב יחד עם החברים ובעיקר נקשיב לצרכים שלהם ובהם נדאג לטפל. “ארגון הקבלנים בנגב” פועל ויפעל כל יום וכל היום עבור החברים. בשביל הרגעים האלו קיים הארגון. זה לא יהיה פשוט, זה ייקח עוד זמן ולא להכל נצליח להביא פתרונות אך נפעל ביחד עם התאחדות הקבלנים בוני הארץ שפועלים לילות כימים על מנת להבטיח את יציבות הענף”.

הנהלת ארגון הקבלנים בנגב נפגשה עם מנכ”ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי כדי להציף את הבעיות איתן מתמודד הענף בצל המלחמה. בפגישה דרש אביסרור להגדיל את מכסות העובדים הזרים בעוד כ- 20,000 בנוסף למה שאישר משרד האוצר. עוד הדגיש בפניו אביסרור את הצורך הדחוף בהסדרת מנגנון הפיצוי לקבלנים שלא יכולים לעבוד. מנכ״ל משרד רוה״מ הבטיח לתמוך ולקדם  את הנושאים בקבינט הכלכלי.

צילום: ארגון הקבלנים בנגב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן