news08.net/ads.txt

אשדוד: מאוחדת קיימה פעילויות בסימן LONG COVID במסגרת שבוע הפיזיותרפיה העולמי

שבוע הפיזיותרפיה העולמי עומד השנה בסימן 

LONG COVID. ארגון הפיזיותרפיה הישראלי בחר לקדם שני נושאים עיקריים: שיפור היכולות הגופניות, הנשימה והתפקוד למחלימים מקורונה; וחזרה לפעילות גופנית הדרגתית למחלימים. מאוחדת, מציינת שבוע זה בהרצאות ופעילויות עבור המבוטחים והעובדים בעשרות המכונים והמרפאות ברחבי הארץ.

באשדוד התקיימה פעילות משולבת בין מכון הפיזיותרפיה והשיקום של מאוחדת בהובלת קובי בן סימון לבין מרפאת פנורמה בניהולה של מלי פז. במסגרת זו נהנו המשתתפים, בני הגיל השלישי, מהרצאה של הפיזיותרפיסטית שירה שמולביץ’ בנושא מניעת נפילות ולאחר מכן, חוסנו נגד שפעת.

בנוסף, הופץ סרטון בקרב הצוותים הרפואיים והמטפלים ובקרב לקוחות מאוחדת בנושא תרגול נשימתי וכללי בדגש על חולי קורונה. “כחלק מטיפולי הפיזיותרפיה לאורך השנים נמצא גם הטיפול הנשימתי שהתמקד בחולים עם בעיות נשימה ושיפור אורח חייהם”, מסביר מנהל מכון הפיזיותרפיה והשיקום של מאוחדת באשדוד, קובי בן סימון. “התרגול הנשימתי והפעלה ברמה קלה תורמים לחולים אלה ומשפרים מחד – את הניידות ומאידך את היכולת הנשימתית. קורונה מתמשכת משפיעה על מי שחלו בקורונה ואושפזו וגם על אלו שחלו וטופלו בביתם – ללא קשר לחומרת המחלה, יש לאדם סיכוי לפתח קורונה מתמשכת. לפעילות הגופנית ולתרגול הנשימתי יש את היכולת לסייע בהתאוששות מCOVID-19 כאשר הם מותאמים לכל אדם לפי יכולתו. פיזיותרפיסט – כמומחה בתנועה – יוכל להדריך את המטופל במידת הצורך”.

הסרטון הוכן על ידי הפיזיותרפיסטיות כרמלה אורצקי וליליאן גולן והוא יכול להתאים לרוב המחלימים מקורונה, ועם זאת יש להיוועץ בפיזיותרפיסט או רופא לפני התחלת התרגול. המדובר בתרגילי נשימה ותרגילי חיזוק כלליים שניתן לבצע בכל שלב לאחר ההחלמה, גם בשלב האקוטי וגם בשלב הכרוני. המטרה של התרגילים הנשימתיים הינה שיפור האוורור הריאתי והתרחבות בית החזה, המטרה של התרגילים הכלליים היא שימור טווחי התנועה וחיזוק שרירי. הנשימות צריכות להיות עמוקות ואיטיות. אם במהלך התרגול מתעוררת חולשה או ישנם שינויים גופניים שלא היו טרם התרגול – יש לעצור את הפעילות ולהיוועץ בפיזיותרפיסט.

מנהל מחוז דרום במאוחדת, דני מושיוב התייחס לשבוע הפיזיותרפיה העולמי ואמר: “העובדים המסורים במאוחדת: מנהלי המכונים, הפיזיותרפיסטים, המזכירות, עובדי השיקום – כל אחת ואחד מהם בעל תרומה רבת ערך למטופלים שלנו. בתקופה בה אנו נמצאים, הערך המוסף שלהם ניכר בשמירה על איכות חייהם של לקוחותינו. הם עושים עבודה יוצאת מן הכלל שנמדדת מתוך ערכי הארגון שלנו, מתוך השליחות שכולנו חתומים עליה וגאים בה. אני גאה שיש לי מערך חדשני, שמפתח, שיוזם ועושה אקדמיה ומבקש לנצל במה זו בכדי להוקיר תודה והערכה על עשייתם הרבה לאורך כל השנה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן