אשדוד: סוללה של אופניים חשמליים גרמה לשריפה עם פצועים

הדירה שנשרפה הוכרזה ע”י מהנדס העיר כמסוכנת בעקבות חשש לקריסת של התקרה

ראש ענף חקירות בכבאות והצלה לישראל מחוז דרום הקים כבר במהלך האירוע שהתרחש אמש צוות חקירה מיוחד בכדי לחקור את אירוע השריפה בו נפגעו מספר דיירים.

לצוות החקירה הצטרף גם רב רשף גבי אזולאי חוקר מכבאות והצלה אשדוד ויחד ביצע הצוות חקירה מורכבת ועד סיום החקירה.

סגן טפסר שוהם דהורני ראש ענף חקירות מסר כי “מדובר בכשל חשמלי בסוללת ליתיום יון של אופניים חשמליים. חשוב לי לחדד, אין לטעון סוללת ליתיום ללא השגחה. נוסף על כך פעולה פשוטה שיכלה להציל חיים היא התקנת גלאי עשן בדירות, גלאי העשן מתריע על תחילת שריפה כבר בתחילת האירוע ומציל חיים”.

שריפה באשדוד: אזרחים קפצו מהחלונות

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

כזכור, אמש, בשעה 22:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב לכיש על שריפה בניין מגורים בן 3 קומות ברחוב הרב הרצוג באשדוד.

חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח אסותא אשדוד 3 פצועים, בהם: 1 קשה כבן 30 שנפל מחלון קומה שלישית עם חבלת ראש ושאיפת עשן, 1 בינוני בן 32 שקפץ מהחלון עם חבלות בגפיים ושאיפת עשן ו-1 קל עם שאיפת עשן.

החובשים מיחידת האופנועים של מד”א אליהו אדרי ואליעזר שטיסל סיפרו: “כשהגענו למקום ראינו אש ולהבות חזקות בוקעים מחלון הקומה השלישית בבניין. ראינו 2 גברים עומדים בסמוך לחלון הדירה, כעבור מספר רגעים אחד הגברים קפץ לחצר. הגבר השני יצא מהחלון ונתלה עליו כשאזרחים שהיו במקום ניסו להגיע אליו עם סולם אבל הוא נפל ונחבל בראשו ובכל חלקי גופו. מיד הענקנו לשני הפצועים טיפול רפואי ראשוני בשטח והם פונו במצב קשה ובינוני לבי”ח אסותא. פצוע שלישי שסבל משאיפת עשן קלה טופל באמבולנס חמצן ופונה גם כן לבית החולים כשמצבו יציב”.

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום התקבלו מספר קריאות על שריפה בדירה ברחוב הרב הרצוג, ככל הנראה בבניין בן 3 קומות.

צוותי כיבוי והצלה מתחנת אשדוד הוקפצו למקום האירוע ובהגיעם למקום זיהו שריפה ודאית ועשן סמיך בבניין.

טרם הגעת הצוותים למקום ניסו להימלט מהשריפה/עשן 2 אזרחים ולפי דברי אנשי המקום אחד מהם קפץ מחלון הדירה והשני ניסה להימלט החוצה וצנח אל הקרקע.

מפקד המשמרת רב רשף מוטי ביטון מסר;

כאשר הגענו למקום זיהינו בניין בן שלוש קומות ועשן סמיך שמשתחרר מחלונות הדירות. חדרנו מיד לבניין והתחלנו בסריקות לאיתור לכודים. במקביל ביצענו תחקור של דיירים במקום שמסרו ששני אזרחים קפצו מחלון הדירה ומטופלים ע”י כוחות הרפואה במקום.

לאחר מספר סריקות שללנו לכודים נוספים ופעלנו לכיבוי השריפה ועד לכיבוי סופי. יש לציין שמדובר בבניין ישן וחסר אמצעי הגנה מאש דבר שסיכן את כלל דיירי הבניין, נזק כבד נגרם לדירה ולבניין”.

בשלב זה ניתן לדווח כי באירוע יש שלושה נפגעים כשאחד במצב קשה השני בינוני והשלישי קל.

במקום נוכח מפקד תחנת אשדוד טפסר משנה אריאל אבן דנן וחוקר שריפות שהחל מיד בחקירת האירוע.

יש לציין שהדירה הוכרזה ע”י מהנדס העיר כמסוכנת בעקבות חשש לקריסת של התקרה.

צילום: ארכיון | דוברות מד"א | דוברות איחוד הצלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן