news08.net/ads.txt

באו להשפיע: טיוטת תוכנית האב לשבילי אופניים הוצגה אמש בכנס שני לשיתוף הציבור בנושא

כנס שני לשיתוף הציבור בנושא תוכנית האב לשבילי אופניים בעיר נערך אמש באמצעות הזום, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, סגנו עו”ד יניב מרקוביץ’ , חבר המועצה אבי קינד מחזיק תיק התחבורה, חברת המועצה איטל בציר אלשיך מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא ומנכ”ל העיריה, דורון מילברג

בשנה שעברה החלה העבודה על תכנית האב לשבילי אופניים בעיר והתקיים מפגש ציבור ראשון בנושא, על מנת לגבש את עיקרי התוכנית. אמש נערך מפגש ציבור שני, שבו השתתפו כ- 100 איש, פי שלושה מהמפגש הראשון. במפגש הוצגה תכנית האב המתהווה, והתושבים שהשתתפו הוזמנו לקחת חלק בגיבושה הסופי, לפני אישורה במועצת העיר.

את הכנס המקוון הובילו ראש העיר רחמים מלול וסגנו, מחזיק תיק חזות העיר יניב מרקוביץ’ והשתתפו בו גם חברי מועצת העיר, איטל בציר אלשיך מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא ואבי קינד, מחזיק תיק התחבורה. התושבים הוזמנו לקחת חלק פעיל בגיבוש התכנית, להשמיע את דעותיהם ועצותיהם ולסייע בעיצוב תכנית האב העירונית לשבילי האופניים בעיר. אישור תכנית אב הינו שלב קריטי בדרך להקמת רשת שבילי אופניים בעיר, שתספק שירות מיטבי לתושבי העיר ולמבקרים בה.

ראש העיר, רחמים מלול אמר כי “בשנה האחרונה עמלנו על תוכנית אב מקיפה לשבילי אופניים בעיר, לאחר שעיבדנו את רצון התושבים, יחד עם תנאי השטח והתכנון. המטרה שלנו היא ליצור רשת מתוכננת היטב, לאורך ולרוחב העיר, שתהיה נוחה לתושבים על מנת להגיע ממקום למקום . הטיוטה שאנו מציגים היום עונה על צרכים אלה כפי שהעליתם לפנינו, ונשמח לשמוע את ההערות שלכם עליה כדי שנוכל לגבש סופית את התוכנית לפני הצגתה במועצת העיר”.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר עו”ד יניב מרקוביץ: “הבטחתי בתחילת הקדנציה להתנהל בשקיפות מלאה מול התושבים ומספר המשתתפים בשיתוף הציבור מעידים בצורה הטובה ביותר על הרצון של התושבים להיות מעורבים בנעשה בעיר ועל הצורך שלהם במערכת שבילי אופניים מקיפה בעיר. אני משוכנע שהתכנית תאושר בקרוב במועצת העיר ותקבל תיעדוף גם בכל הקשור לביצוע בתקציב העירוני. אני רוצה להודות לכל השותפים בהכנת התכנית ובראשם ראש העיר רחמים מלול שבחר לתת עדיפות לנושא זה ולתקצב אותו בהתאם. אין לי ספק כי בתוך כמה שנים רחובות תדביק את הפער ביחס לערים אחרות ותהיה למובילה בתחום התשתיות לרוכבים”.

תכנית האב זיהתה את הפוטנציאל הרב שיש לרחובות כעיר שבה אופניים הם גורם תחבורתי מרכזי בדומה לערים מתקדמות בעולם. פוטנציאל זה נובע בין היתר בשל הטופוגרפיה מישורית, הקומפקטיות העירונית, גריד הרחובות, יחס גבוה של תושבים המועסקים בעיר, אחוז הסטודנטים הגבוה בעיר ועוד. בהתאם לכך, מציעה התכנית חזון בו האופניים הינם אמצעי תחבורה משמעותי בעיר המהווה כ- 10% מכלל הנסועה בעיר. לצורך כך מתווה התכנית רשת שבילים עתידית שתכלול בשנת 2035 כ-150 ק”מ של שבילים תוך ביסוס תשתית משלימה הכוללת כ- 150 מקבצי חניות ציבוריות ועמדות תיקון עצמאיות שעתידות להתפרש.

בשבועות הקרובים תתחיל העירייה, באמצעות הל”ר לסלול שבילי אופניים חדשים, וזאת לצד השבילים שנסללו בשנים האחרונות בעיר. כל אלה ביחד יהווה שלב מקדים לרשת עירונית מלאה שצפויה לשדרג מערכת התחבורה הדו-גלגלית בעיר ולגרום ליותר אנשים לעבור לשימוש באופניים, כל זאת בשיתוף פעולה מלא עם היחידה לתכנון אסטרטגי במינהל הנדסה, אגף התנועה ואגף התשתיות בעיריית רחובות.

פעילות זאת נעשית במסגרת תכנית “ברית ערים לאיכות הסביבה” של פורום ה- 15 שמקדמת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות. הלר החברה לפיתוח רחובות תהיה אמונה על התכנון בשטח ועל הביצוע בהתאם לתוכנית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן