news08.net/ads.txt

באילת לומדים שח מט כבר בגן הילדים

כחלק מחינוך לערכים ומתן כלים לחיים, הוביל ראש העירייה – אלי לנקרי מהלך ללימוד שחמט בגני הילדים ובכיתות א’-ב’. ביוזמתו ובעידודו שילב אגף החינוך במינהל שח”ק את תכנית “שחמטק” שמפעילה חברת “אשכולות חשיבה”, כתכנית העשרה חינוכית לפיתוח כישורי חיים המותאמים למאה ה – 21. השבוע ביקר ראש העירייה בבית ספר תל”י הרי אילת ושמע מהתלמידים על חווית המשחק ובעיקר על ההתרגשות ללמוד משחק חדש. “אני שמח להעניק לתלמידינו את האפשרות ללמוד וליהנות ובעיקר לרכוש כלים מעשיים לחיים כבר בגיל צעיר” אמר ראש העירייה.

בשלב ראשון, שולבו כאמור ילדי גני חובה ותלמידי כיתות א’-ב’ בכל בתי ספר היסודיים, כאשר הכוונה להרחיב א התכנית לכל שכבות הגיל במימון משותף עם מפעל הפיס. מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך ציינה, כי המטרה היא להניח יסודות למיומנויות חשיבה כבר מהגיל הצעיר כתשתית להמשך הלמידה במערכת החינוך. דן גנדלמן מייסד ומנהל חברת אשכולות חשיבה, שחמטאי בעצמו ומומחה למשחקי חשיבה ציין, כי משחק השחמט מפתח את התחום הרגשי, החברתי והקוגניטיבי. לצד פיתוח מיומנויות תכנון, קבלת החלטות, פתרון בעיות, ריכוז ועוד, תורם המשחק להעלאת הדימוי והביטחון העצמי של הילדים, מאפשר ביטוי עצמי בכיתה, מטפח יכולת דחיית סיפוקים ומפתח שליטה רגשית בעת ניצחון או הפסד.

השבוע ביקרו ראש העירייה ומנכ”ל אשכולות חשיבה בבית ספר תל”י הרי אילת בניהולה של חגית וייס ושמעו מתלמידי כיתה ב’ בבית הספר עד כמה הם שמחים בתכנית. ראש העירייה חובב שחמט בעצמו, חידד בפני התלמידים את היתרונות של משחק השחמט וציין, כי הוא שמח על האפשרות להקנות להם ערכים ומיומנויות כמו תכנון, ריכוז וחשיבה כבר בגיל צעיר ובעיקר שמח להעניק להם את האפשרות ללמוד וליהנות.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן