באר יעקב מתייחדת עם השואה בטקס עירוני

שלוחה תפילה לשחרורם של החטופים, להחלמתם של הפצועים, לשלומם ולביטחונם של תושבי הדרום והצפון ושאר תושבי המדינה, שישובו במהרה לבתיהם. לחייהם ולהצלחתם של חיילי צה”ל וכוחות הביטחון
דבר ראש העיר באר יעקב, ניסים גוזלן, בערב יום הזיכרון לציון השואה והגבורה:
“לפני 79 שנים, בשנת 1945, הסתיימה מלחמת העולם השנייה ואיתה הסתיימה ונגלתה לעולם הזוועה שחוללו הנאצים ועוזריהם לששה מליון יהודים במה שנקרא מאז “השואה”.
דמם של מיליוני אחינו ואחיותינו חייבו אותנו להקים בית לעם היהודי ולשמר, להזכיר ולצוות לדורות הבאים לציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה כשהמוטו המרכזי לפיו נבנתה המדינה ועל פיו כוננו את צבא ההגנה לישראל היה המשפט “לעולם לא עוד!”.
החל מקום המדינה ועד ימינו אנו היה ברור לכל יהודי בעולם שמדינת ישראל קמה ופועלת כשהמטרה הראשית היא להוות בית לעם היהודי שבה יוקם צבא שיוכל להגן על חיי היהודים בארץ אבותיהם.
במרוצת שבעים ושש שנות קיום המדינה ידענו לא מעט מלחמות, בהן נלחמנו בצבאות ערב וכנגד כנופיות טרור.
בשביעי באוקטובר, יום שבת וחג שמחת תורה, התעוררנו לבוקר של זוועות. בוקר שבו חדרו לשטחנו מחבלים, רוצחים שפלים, שלא ראויים כלל לתואר בני אדם.
במשך שעות רבות מידי טבחו תתי האדם הללו באחינו, באחיותינו, בהורינו ובילדנו.
תושבי המדינה חזו בהלם מוחלט בסירטונים אותם תיעדו והפיצו – אותם רוצחים שפלים ובהם מעשי הזוועה.
הסיסמה שליוותה אותנו עשרות שנים, “לעולם לא עוד!” התנפצה באחת לנוכח השואה הנוספת שחוו אחינו ואחיותינו, על שום עוול בכפם ורק משום היותם יהודים.
קרוב לאלף וארבע מאות נרצחים ומעל למאתיים חטופים הובילו לשבר גדול בעם ישראל, שבר שיקח שנים רבות לרפא אותו.
מאז ועד היום במשך שבעה חודשים נלחמת ישראל בטרוריסטים.
חיילי צה”ל, מהרגע שהתארגנו לקרב, נלחמים בחירוף נפש, בעוז ובגבורה עילאית, בתנאי שטח קשים ומסובכים וזאת על מנת למגר את שלטון החמאס ולהחזיר הבייתה את החטופים.
בשביעי לאוקטובר נרשמו גם סיפורי גבורה מצד אזרחים וחיילים שגילו תושייה, מסירות והקרבה שהצילה אלפי אזרחים מהשמדה אכזרית שקשה לתארה במילים.
לצערנו הרב, נוצרה הקבלה בין יום הזיכרון לנרצחי השואה שהתרחשה אז באירופה, לבין השואה שחווינו באירוע השביעי באוקטובר כאן בארץ ישראל.
דמעות של זעם חונקות את גרוננו כשאנו מבקשים לנקום את הירצחם של התינוקות, הילדים, בני הנוער, המבוגרים והקשישים שבדיוק כמו אז, בשנות הארבעים של המאה הקודמת, מצאו את מותם בייסורים אך ורק בשל היותם יהודים.
לכולנו ברור יותר מתמיד מה המשמעות של זיכרון השואה על חיינו בהווה ובעתיד.
כולנו מבינים שכעת אנו נלחמים על חיינו במדינה היחידה בעולם שמוגדרת כמדינת הלאום של העם היהודי.
הבנו שוב ובדרך כואבת שעבור האויבים שלנו אין כלל משמעות להיותנו ימנים, שמאלנים, מעדה מסוימת או ממגדר מסוים.
עצם היותנו יהודים עבורם היא סיבה מוצדקת כדי לרצוח אותנו.
בדרך הקשה ובתשלום הדמים אנו למדים שרק אם נהיה מאוחדים למרות הבדלי ההשקפות, נוכל לעמוד מול אויבינו.
חבל שהיינו צריכים לחטוף מהלומה כה כואבת על מנת שנבין שכולנו אחים בטוב ובעיקר ברע.
זהו יום זיכרון לשואה ולגבורה שהינו שונה ומיוחד ממה שהורגלנו, שכן כפי שאחינו לפני כמעט שמונים שנה חוו רצח ומוות מזוויע, כך גם אנחנו חווינו זאת על בשרינו.
בערב זיכרון זה אני נושא בשמכם, מכובדי תושבי באר יעקב, תפילה לשחרורם של החטופים, להחלמתם של הפצועים, לשלומם ולביטחונם של תושבי הדרום והצפון ושאר תושבי המדינה, שישובו במהרה לבתיהם.
לחייהם ולהצלחתם של חיילי צה”ל וכוחות הביטחון שאין לי ספק בניצחונם.
אני מאמין בחוזקו של עם ישראל, מאמין ביכולת שלנו להתגבר על כל מכשול ומאמין ובעיקר מקווה שכולנו למדנו לקח חשוב – רק אם נהיה מאוחדים נוכל לשאוף לקיום הסיסמה – לעולם לא עוד!”
◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית באר יעקב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן