news08.net/ads.txt

באר יעקב: שינוי משמעותי בגני הילדים

סבב נוסף של תמיכת המשרד להגנת הסביבה ברכישת מדיחי כלים לגני הילדים במטרה להפסיק להשתמש בכלי פלסטיק חד פעמיים יוצא לדרך. המשרד להגנת הסביבה יתמוך ברכישת מדיחי כלים בעבור 438 גני ילדים נוספים ב-21 רשויות מקומיות המצטרפות ל-125 רשויות מקומיות שכבר שקיבלו סיוע – בהם באר יעקב. עד כה בזכות מהלך זה ייחסכו יותר מ-110 מיליון פריטים של כלים חד פעמיים בשנה בכ-5,700 גני ילדים בישראל.

המשרד להגנת הסביבה העביר התחייבויות כספיות ל-21 רשויות בהיקף כולל של כ-1.5 מיליון ₪ לרכישת מדיחי כלים בגני הילדים וביצוע הסברה ברשויות המקומיות. עד היום היקף הסיוע של המשרד להגנת הסביבה בעבור נושא זה מסתכם ב-18.8 מיליון ₪ ל-146 רשויות מקומיות. בקשותיהן של רשויות נוספות נמצאות בבדיקת המשרד בימים אלה, ואם יעמדו בתנאי הסף של הקול הקורא גם הן יאושרו ויתוקצבו בהקדם. סך התקציב המאושר במסגרת התמיכה הוא עד 45 מיליון ₪.

הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים תתרחש בקרוב בכ-5,700 גני ילדים שהם כ-28% מגני הילדים בישראל. ילדים אשר רגילים לאכול יום-יום באמצעות חמישה כלים חד פעמיים כל אחד בממוצע יעברו לשימוש בכלים רב פעמיים ויובילו לחיסכון ישיר של יותר מ-110 מיליון פריטים של כלים חד פעמיים בממוצע בכל שנה.

לדברי השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: “המהלך להוצאת הכלים החד פעמיים מגני הילדים הוא מהלך משלים לתהליך הגמילה מהשימוש בכלים חד פעמיים שמוביל המשרד להגנת הסביבה. למהלך זה השלכות בריאותיות, סביבתיות, כלכליות וחינוכיות, והוא צפוי להביא להפחתה משמעותית בשימוש בכלים חד פעמיים בישראל. יחד עם התוכנית שלנו ללימודי אקלים במערכת החינוך, נוביל לשינוי ההרגלים בבתים של כולנו”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן