news08.net/ads.txt

באר יעקב תהפוך לעיר, התושבים יקבלו פחות, שכר ראש העיר וסגנו – יעלו | מצורף הדו”ח המלא

משרד הפנים דן בבקשת באר יעקב לשינוי מעמדה המוניציפאלי ממועצה מקומית למעמד של עירייה. הבקשה נבדקה והועברה לבחינה בוועדה הגאוגרפית מרכז. אתמול הוחלט: הבקשה התקבלה. המשמעות: באר יעקב תהפוך לעיר ומעתה אימרו: ניסים גוזלן  – ראש עירית באר יעקב.

בדוח המפורט (קישור בהמשך) צוין כי המודל מעלה כי באר יעקב צפויה להיחלש מעט ושההוצאה לתושב צפויה להצטמצם בכ-6% .עם זאת, מדובר בהיחלשות זניחה יחסית: הרשות עדיין תהיה מצויה מעל חציון העיריות והמועצות המקומיות היציבות.

בין ההשלכות בעקבות השינוי: שכר יסוד של הבכירים המגדיר כי תנאי שכרו של ראש עירייה של פחות מ-100 אלף תושבים יהיו 92% משכר יסוד של שר, ואילו שכרו של סגן ראש רשות יעמדו על 87% משכר יסוד של שר. זאת בניגוד למועצה מקומית ואזורית, אשר בהן שכרו של ראש המועצה יעמוד על 87% משכר יסוד של שר ושל סגן ראש מועצה על 82% כלומר – פער של 5 נקודות האחוז לרעת ראש הרשות ולסגנו במועצה לעומת עירייה. יש לזכור כי לפערים אלו בשכרם של ראש הרשות השפעה נגררת גם על בעלי תפקידים אחרים ברשות, אשר שכרם נגזר כאחוז משכרו של ראש הרשות.

בדוח צוין כי העיתוי של בקשתה של מועצה מקומית באר יעקב לשינוי מעמדה לעירייה הולם את המוגדר בתקנות וגם את הנהוג בפועל בנושא. לשינוי המעמד המוניציפאלי יש השלכות יחסית מינוריות, הנוגעות למידת העצמאות והסמכות שיש לרשות המקומית ולהפחתה מינורית של מידת הפיקוח עליה. שינוי זה בא לידי ביטוי בהקשרים של הלוואות ופיננסים, מינוי עובדים ותקנים, עבודת וועדות המועצה ועוד.

ניסים גוזלן כתב בפוסט בפייסבוק: “לאחר למעלה מ17 שנים של עבודה סיזיפית, מאומצת ומאתגרת, אין סימבולי יותר מכך שמספר דקות לאחר הצפירה לזיכרון השואה והגבורה, באר יעקב- מושבה שהוקמה על ידי מספר חקלאים מאמינים ונחושים קיבלה המלצה פה אחד של כל חברי הועדה לקבלת מעמד של עיר ואם בישראל!! אנו ממתינים כעת לחתימתו הרשמית של שר הפנים, עם כינונה של הממשלה החדשה. הדוח, אשר מציג על גבי 49 עמודיו, את הצמיחה והעשייה העצומים בפיתוח העיר, את חוסנה הכלכלי והניהולי של העיר נותן לנו את הגושפנקה הסופית של מה שכבר ידענו – באר יעקב היא פנינת השפלה עיר העתיד של ישראל בכלל ושל גוש דן בפרט. אני מבקש להודות בראש ובראשונה לכם תושבי באר יעקב, שהאמנתם בי והייתם שותפים מלאים לדרך כל השנים הללו. אני מודה לסגניי ולחברי המועצה, למנהלי ועובדי המועצה המקומית, תכף עירייה 🙂 ולמשפחתי היקרה על הסבלנות וההבנה לאורך השנים”.

לדוח המלא לחצו כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן