news08.net/ads.txt

באר יעקב תעלה את תעריף הארנונה | כל הפרטים

ב- 2022 יעלה מס הארנונה ב-1.92%, תוספת של כ-529 מיליון שקל, ויגיע לכ-28 מיליארד שקל. כך עולה מניתוח אגף כלכלה ומיסים באיגוד לשכות המסחר. כמדי שנה, הרשויות המקומיות יכלו להגיש למשרד הפנים בקשות לאישור חריג בארנונה עד אמצע יולי. מתוך 257 רשויות 90 הגישו בקשות להעלאה או להורדה חריגה של הארנונה. היתר למעשה קיבלו על עצמן את ההעלאה שסוכמה בממשלה לשנה הבאה. שרי האוצר והפנים יבחנו את הבקשות ויידרשו לקבל החלטה עד ה-15 בדצמבר השנה.

 

ברשויות שמו דגש על כמה מגזרים לפי שיקולי מועצת העיר וראש העיר. בבאר יעקב, למרות המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה, ביקשו העלאה גורפת לכל העסקים של 9% מעבר לשיעור העדכון, ואלה יכניסו לקופת העיר כ-4.8 מיליון שקל נוספים.

לדברי עו”ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, יש לבטל את השיטה של העלאת הארנונה בדרך של בקשות להעלאות חריגות. “מס הארנונה מועלה אוטומטית בשכבה הראשונה בתוקף הוראת חוק, המצמידה את הארנונה למחצית ממדד השכר במגזר הציבורי ומחצית למדד יוקר המחיה. זהו מעגל שוטה המחייב את כל עם ישראל ואת המגזר העסקי להעלות מיסים לרשויות גם אם הן מורידות את רמת השירותים. כך אנו יוצרים תמריץ בלתי נכבש של הרשויות לבזבז את כספי הציבור ולא להתייעל, ותופעה זו בולטת בעיקר בעיריית תל-אביב”.

ממועצת באר יעקב נמסר: “מזה מספר שנים משרד הפנים דורש מאיתנו להעלות את תעריפי הארנונה למגורים ומסחר בבאר יעקב. במשך שנים נלחמתי על מנת שלא להעלות את מחירי הארנונה ובטח שלא אעשה כן לאחר שנת קורונה אשר הייתה ועודנה קשה מאוד לכולם. לאחר משאים ומתנים ומאבקים מול משרד הפנים סוכם על הגשת בקשה להעלאת שיעור הארנונה בקרב מוסדות ממשלתיים בבאר יעקב כגון מפעל מל”מ, בתי חולים, משרד הביטחון וכן מסחר אשר לאחר השוואה לערים אחרות התעריף אצלנו נמוך בתחום זה בעשרות אחוזים מהתעריף המשולם בערים הסמוכות. מליאת המועצה אישרה פה אחד את העלאת הארנונה לגופים הנ”ל כאמור וההכנסות הצפויות יהיו לרווחת תושבי באר יעקב. ארנונת המגורים לא עולה!”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן