news08.net/ads.txt

בדיקה: האם משתלם לסטודנט מרחובות לנסוע בתחבורה הציבורית?

החודש חזרו מאות אלפי סטודנטים אל ספסל הלימודים לפקוד את האוניברסיטאות והמכללות בכל רחבי המדינה. חלקם של הצעירים עשוים את הדרך הולך וחזור מהמוסד האקדמי ברכב הפרטי וחלקם עושים שימוש בתחבורה הציבורית. בדיקה של עמותת אור ירוק מראה כי הסטודנטים שיגיעו בתחבורה הציבורית יאלצו לקצץ בשעות השינה שלהם, לצאת מוקדם מהבית ולבזבז זמן רב בדרכים, לעומת חבריהם לספסל הלימודים שיגיעו ברכב הפרטי.

מבדיקה מדגמית רחבה של אוניברסיטאות ומכללות מובילות ומוכרות עולה כי כמעט בכל המקרים התחבורה הציבורית תפגר באופן משמעותי בזמני ההגעה ביחס לכלי הרכב הפרטי. בכל הבדיקות נרשמו זמני הגעה ארוכים של התחבורה הציבורית לעומת כלי הרכב הפרטי. הבדיקה נערכה ביום חול, בשעה 08:00 באמצעות השוואת הזמנים באפליקציית ‘MOOVIT’ ואתר ‘גוגל מפות’ וכמו כן נמדדו זמני הנסיעה בלבד ולא נלקחו בחשבון זמני ההליכה אל התחנה וממנה.

סטודנט שגר ברחובות ולומד במכללה למנהל בראשון לציון יעשה את הדרך (15 ק”מ) ב-35 דקות ברכב הפרטי לעומת 50 דקות ושני אוטובוסים על פי גוגל או 50 דקות וקו אחד על פי MOOVIT. חסכון של כ-15 דקות.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “קשה ויקר להיות סטודנט. זוהי אוכלוסייה חלשה שנאלצת לבזבז שעות רבות בהמתנה לאוטובוסים או בעמידה בפקקי התנועה. במשך שנים רבות משרד התחבורה הזניח את תחום הסעת ההמונים ולכן המדינה מפגרת אחרי המדינות המערביות באיכות התחבורה הציבורית. אם תהיה תחבורה ציבורית נוחה וזמינה הסטודנטים יוכלו לחסוך את הכספים המועטים שיש בידיהם ולוותר על רכישת כלי רכב פרטי ובמקביל לנסוע באוטובוס מבלי לבזבז שעות רבות בדרכים. חייבים לשפר ולהגדיל את מערך האוטובוסים אל מוסדות החינוך האקדמיים בשנת הלימודים כדי לאפשר לסטודנטים לוותר על הרכב הפרטי ולהגיע בצורה מהירה ונוחה וגם לחסוך כסף רב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן