news08.net/ads.txt

בדיקת דם חדשה לאבחון מוקדם של אלצהיימר 

אלצהיימר היא מחלה ניוונית של המוח ומהווה את הגורם השכיח ביותר להתפתחות דמנציה בגיל המבוגר

פוקס ניוז: המפתח לעיכוב אלצהיימר טמון בגילוי המוקדם

דו”ח חדש מדווח על עליה של 141% בתיעוד מקרי המוות מאלצהיימר בארצות הברית

פרופ’ טנה מומחה לנוירולוגיה: “אבחון מוקדם מדויק מעניק אפשרויות להאטה ועיכוב של תהליכי המחלה”

ערוץ הטלוויזיה האמריקני פוקס ניוז דיווח על גישה פורצת דרך למאבק באלצהיימר ודמנציה, תוך הדגשת התפקיד הקריטי של אבחון מוקדם והתערבות יזומה.

הגישה החדשנית בכתבה של מליסה רודי, עסקה בפוטנציאל הממשי של עיכוב והאטת התקדמות האלצהיימר. בכתבה אף צוין כי מקרי המוות שתועדו כתוצאה ממחלת האלצהיימר בארצות הברית זינקו ב-141% משנת 2000 עד 2021, וכיום כ-6.9 מיליון אמריקאים חיים עם המחלה, כך על פי דו”ח חדש של  ארגון האלצהיימר.

אחד ההיבטים הבולטים ביותר בגישה החדשה הזו הוא הדגש על גילוי מוקדם. שכן התקדמות הידע המדעי, ביכולת האבחון ובמיוחד באמצעות בדיקות מעבדה מתקדמות מאפשרות כעת גילוי מוקדם ומדויק יותר של המחלה. האבחון המוקדם מגביר משמעותית את הסיכוי להפיק תועלת מתרופות ותיקות להפחתת התסמינים, מתרופות חדשות לפינוי חלבון העמילואיד ומהצטרפות לניסויים קליניים של טיפולים עתידיים.

בהקשר לכך מציין פרופ’ דוד טנה מומחה לנוירולוגיה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה ברמב”ם כי:

“איבחון מוקדם ומדויק של מחלת אלצהיימר יכול לסייע בתהליך בחינת התאמה לקבלת טיפול תרופתי אשר יכול להאט את מהלך המחלה, אך ורק אם יינתן בשלב ראשוני בו הוא עדיין עשויי להיות אפקטיבי. במקביל אבחון מוקדם שכזה יכול גם לעודד שינוי מהותי באורח החיים במטרה לעכב את התקדמות המחלה”.

פרופ’ טנה, יו”ר היוצא של האיגוד הנוירולוגי, המשמש כיועץ לבדיקת דם חדשה בישראל לאבחון אלצהיימר בשם AD-Detect אף הסביר כי:

“נוירולוגים בישראל ובעולם יכולים לאבחן את מחלת אלצהיימר באופן מדויק ובשלב מוקדם באמצעות סמנים ביולוגים חדשניים ולא רק בשיטות קליניות ותיקות בהן השתמשנו עד היום. האבחון המוקדם המדויק מהווה תחילתה של מהפכה בתחום ומעניק אפשרות להתערבות תרופתית ושינוי אורחות חיים להאטה ועיכוב של תהליכי המחלה.”

אלצהיימר היא מחלה ניוונית של המוח ומהווה את הגורם השכיח ביותר להתפתחות דמנציה בגיל המבוגר.

בישראל, על פי הערכת עמותת עמדא, כ-150,000 נשים וגברים מתמודדים כיום עם דמנציה ואלצהיימר. על פי תחזית משרד הבריאות, עד שנת 2050, מספר החולים בארץ עתיד לשלש את עצמו. תרופה ראשונה הניתנת בעירוי לתוך הווריד ויעילה בשלב המוקדם של המחלה, כבר אושרה על ידי ה-FDA  ביולי 2023 ותרופה נוספת צפויה לקבל אישור בקרוב. במקביל מחקרים רבים כבר קשרו בין אימוץ אורח חיים בריא לבין עיכוב הופעת תסמיני המחלה.

בדיקת הדם החדשה הנקראת AD-Detect ומיועדת לאיבחון מוקדם של אלצהיימר ברמת דיוק גבוהה באמצעות סמנים ביולוגים (ביו-מארקרים) מיוצגת בלעדית בישראל על ידי חברת מדיקל לינק.

הבדיקה מאפשרת לזהות ריכוז גבוה של חלבון עמילואיד בטא המעיד על נוכחות אלצהיימר. את הבדיקה פיתחה ענקית הדיאגנוסטיקה האמריקאית Quest Diagnostics שאף מפענחת את דגימות הדם שנשלחות מישראל בטיסה למעבדה בקליפורניה.

הבדיקה כבר זמינה בארץ ומיועדת לנשים ולגברים בכל גיל בעלי הפניה מרופא אשר במסגרת הבירור הרפואי של מצבם הקוגניטיבי, הופנו להמשך בדיקות.

הבדיקה נכללת ברוב ביטוחי הבריאות הפרטיים ובחברת מדיקל לינק מעריכים שגם הביטוחים המשלימים של קופות החולים, צפויים להצטרף בקרוב.

לתאום יש להתקשר למוקד של מדיקל לינק המאויש 24/7 לטלפון 5901* או להיכנס לאתר

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אילוסטרציה מדיקל לינק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן