news08.net/ads.txt

בדיקת חדשות 08 | תלונות רבות על עומסי תנועה כבדים, ובמשטרה ציינו: “שאיפה לצמצם למינימום הניתן את הפגיעה”

מאז שהטילה הממשלה לפני כשבוע את הסגר הכפוי, היה נדמה מצד גורמי המשטרה כי הכבישים יהיו כמעט ריקים מכלי תחבורה. למרות ההפחתה הניכרת בתנועה, במהלך השבוע האחרון נרשמו עומסי תנועה כבדים בכמה מוקדים בארץ, בשל מחסומי המשטרה. השיא היה בכביש 4 בכמה מחלפים: בשעות מסוימות הנוסעים עמדו בפקקים יותר משעה וחצי!! תושבים באזור – קרית גת, רמלה, לוד, גן יבנה, יבנה, רחובות, ראשל”צ, באר יעקב וערים נוספות הלינו על חוסר האפקטיביות במחסומים שלטענתם יוצרים עומס תנועה סתמי מאחר וגורמי האכיפה אינם בודקים כלל את כלי התחבורה.

מחלף יבנה השבוע

הנחיות הסגר אוסרות על יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר למטרות שאינן מוגדרות חיוניות. נוסעים רבים שעמדו שעות בפקקים הטילו ספק בהסבר זה ובאפקטיביות של המחסומים. לתחושתם, המדיניות נועדה להשאיר אנשים בבתים ולייצור סגר בשיטות פסיכולוגיות = וכך לגרום לציבור להימנע מנסיעות. “זה טירוף, כל איילון עומד שעתיים וחצי, לא זזים”, אמר לנו עובד חיוני שנתקע בפקקים.

“יצאתי בשעה 9:40 והגעתי בשעה 12:00 בצהריים!!”, סיפרה נהגת שנסעה השבוע מראשל”צ לאשדוד. לדבריה, “זמן הנסיעה המשוער על באפליקציית ווייז היה 3 שעות. במהלך הנסיעה היה מחסום במחלף יבנה, 4 ניידות חוסמות 2 נתיבים ועוד אופנועים. הייתי בטוחה שעוצרים כל רכב לבדיקה ולכן הפקק אבל לא! פשוט ישבו וכל אחד בנייד שלו כמובן מבלי להביט לכביש בכלל”.

המשטרה אינה יכולה להציב מחסומים בכל כבישי הארץ. הפקקים שנוצרים בכבישים שבהם המשטרה מציבה מחסומים יוצרים הרתעה בקרב הציבור, המעוניין להימנע מפקקים ככל הניתן. ואולם, התוצאה היא שגם אנשים רבים שיצאו מהבית למטרות חיוניות – עמדו בפקקי ענק.

מחסומי המשטרה, שהוצבו בכ-24 מוקדים ברחבי הארץ, הם חלק ממדיניות הסגר של הממשלה. במשטרת ישראל טוענים כי המחסומים הוקמו כחלק מהנחיות אכיפה של הסגר, ונועדו ליצור איזון בין הצורך של עובדים חיוניים להתנייד, לבין נוסעים המנצלים את הסגר לטיולים.

איציק, עובד חיוני שנתקע גם הוא בפקקים סיפר. “יותר משעתיים לקח לי להגיע מראשל”צ לגן יבנה, זה פשוט מטורף! בעבודה חושבים שאני מסתלבט עליהם”. מקסים, שהסיע את סבו לביה”ח סיפר. “ככה נראה עונש קולקטיבי . מה אשמים כל האנשים שעדיין עובדים וצריכים לנוע בכבישים? מיעוט שנענש קשות ע”י מחסומים בכבישים מהירים שלא מועילים לכלום”.

ממשטרת ישראל נמסר: “בהתאם למגבלות התנועה שהוטלו ע”י הדרג המדיני, חל איסור על יציאה של מעל 1,000 מטרים מהבית שלא לצורך חיוני שהוגדר בתקנות.

בכדי לאכוף את התקנות ולאתר הפרות, המשטרה פועלת, בין היתר, באמצעות מחסומים קבועים ומדלגים, בתוך הערים ובמרחב הבינעירוני, זאת בהתאם לשעון החיים ובשאיפה לצמצם למינימום הניתן את הפגיעה במרקם החיים התקין מחד ולייצר אכיפה אפקטיבית של התקנות מאידך. בהתאם, פריסת המחסומים מתבצעת באופן משתנה לאורך שעות היממה ואף פרסמנו לציבור את מפת פריסת המחסומים במרחב הבינעירוני והשעות הספציפיות שבהן הם יוסרו ויאפשרו זרימת תנועה בבוקר ואחה”צ.

נדגיש כי לא ניתן לאכוף באופן אפקטיבי את מגבלות התנועה ללא מחסומים וכי הבידוק במחסומים משתנה ומתבצע תוך הפעלת שיקול דעת. נמשיך לאכוף את התקנות למען בריאות הציבור ובכדי לבלום את התפשטות הנגיף בישראל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן