news08.net/ads.txt

בדרך הבייתה: ערב הצדעה מרגש התקיים לניצולי השואה

רגעים מרגשים רבים נרשמו בערב ההצדעה שהתקיים בבית העם לניצולי השואה במהלכו סופר אודות קורותיהם בדרך הביתה מאירופה לישראל.

הערב נפתח בקבלת פנים עם תערוכה ובה הוצגו תמונות ממחנות העקורים. דניאלה בק, מנהלת בית דרור לתיעוד מורשת ניצולי השואה ומשפחותיהם פתחה את הערב על הבמה וסיפרה כי הוא עוסק בפרק שלאחר סוף המלחמה ובסיפורם מעורר ההשראה של שארית הפליטה בדרכם לישראל.

לאחר דברי פתיחה נשאו ראש העיר רחמים מלול וסגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך, זהר בלום דברים. “הערב הזה לא נועד רק לזכור את הטוב והטובים, את התעצומות הנפשיות העצומות שהיו לניצולים לבנות חיים חדשים. הערב הזה נועד כדי שאנחנו נעשה חשבון נפש, שנשאל את עצמנו האם עשינו מספיק עבור הניצולים שהקימו לנו מדינה – האם עזרנו, טיפחנו, התנדבנו, והושטנו יד וכתף” אמר מלול שעבר אדם אדם, שוחח וחיבק.

ראש העיר הוסיף: “ערב מיוחד זה נועד להוקיר את הניצולים על עבודתם המאומצת לכינונה של מדינה שנחשבת פלא במישור הבינלאומי. מדינה בת 70 שנים בלבד והיא מעצמה מובילה בתחומים רבים: בחקלאות, בתעשייה, בטכנולוגיה ובתעשייה והכל בזכותכם! בזכות הגבורה וחירוף הנפש מהתהום עלינו לפסגה. הוא נועד כדי שנשאל את עצמו האם עשינו מספיק להוקיר לאנשים ענקים אלו על תרומתם”. בלום ציין: “תרומתם של ניצולי השואה לתקומת המדינה הינה עצומה ואיננה מובנת מאליה, מדובר בתרומה שהיא בגדר נס. אתם בחרתם בחיים ובתקומה – ואנחנו מצדיעים לכם על כך”.

את הערב ליוותה תכנית אומנותית ענפה אשר כללה את תלמידי תיאטרון מגמת “דה שליט” שהציגו את הקטע התיאטרלי “ובחרת בחיים” המתאר את המסע שעברו הניצולים משואה לתקומה. בהמשך עלו לבמה אנסמבל השירה ומגמת מחול של בית הספר קציר וחוג התאטרון ארגון “עמך” – המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה – שהציג מערכון הומוריסטי על המפגש הלא פשוט של ניצולי השואה עם ארץ ישראל ואת הקושי בהתמודדות עם מצבה של ארץ ישראל בימים ההם. האירוע המרגש נחתם בהופעה של חבורת הזמר של תיאטרון עמך, ששרו ורקדו יחד עם כל המופיעים – צעירים ומבוגרים יחדיו לצלילי “את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן